sa
door sansanbakker Aug 14, 2012 om 11:28
Geldzaken & recht

Abonnement veranderen

Ik heb een abonnement op de Jansen. Nu stopt dat blad en krijg ik net een brief dat mijn abonnement automatisch wordt omgezet naar een abonnement op het blad Santé. Ik wil dat niet, wil gewoon mijn teveel betaalde geld terug. Ik krijg dat blad Santé sowieso nog 4 keer want ik had nog 4 keer recht op het blad Jansen. Als ik daarna niet verder wil gaan moet ik alsnog opzeggen! Ik wil helemaal geen ander blad en mijn vraag is dus, mag dit zomaar??

606 2 Rapporteer

ri
door rissiejjj - Aug 14, 2012 om 11:36
26 Antwoorden / 6 Vragen

Of het mag weet ik niet.
Maar heb in het verleden ook zo'n situatie aan de hand gehad.
Had een abonnement op de Break out welke toen veranderde in een ander blad midden in mijn duur van het abonnement.

Heb toen direct gebeld toen ik de brief ontving, heb toen 1x het nieuwe blad gehad omdat ze niet meer konden tegenhouden, maar heb wel restitutie gehad van het volledig resterende bedrag.

abarth
door abarth - Aug 14, 2012 om 11:54
845 Antwoorden / 19 Vragen

Nee, je hebt recht op je geld terug.
Ze kunnen namelijk niet meer leveren wat overeengekomen is.
Zolang het niet hetzelfde of beter is (en dat is in dit geval niet want je krijgt iets anders en over smaak valt te twisten dus is het niet beter)
Dus mag de overeenkomst kostenloos ontbonden worden.

Zie hier meer informatie consuwijzer