Pe
door Pepalla Aug 22, 2023 om 14:55
Geldzaken & recht

Boven welk bedrag moet een bewindvoerder beschermingsbewind toestemming?

Ik sta onder beschermingsbewind, en heb mijn wsnp succesvol afgerond.
Nu heb ik redelijk wat spaargeld op beheerders rekening staan en wil daar €3000 van opnemen voor aanschaf visbootje.
Moet daar toestemming voor aangevraagd worden via rechtbank? En zo ja, boven welk bedrag?
Alvast dank. Mvg.

3284 8 Rapporteer

Topantwoord

Ozymandias
door Ozymandias - Aug 22, 2023 om 15:26
169 Antwoorden / Vragen

Eh... Vraag het aan je bewindvoerder? Er is niemand hier die deze vraag kan beantwoorden. Niet elk bewind is het zelfde.

Gr
door GreesjeG Aug 25, 2023 om 12:42
5 Antwoorden / Vragen

Ozymandias, spreek voor jezelf. Jíj kunt de vraag blijkbaar niet beantwoorden.
je ziet dat anderen dat wél kunnen.

Thecla58
door Thecla58 - Aug 22, 2023 om 15:54
857 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je al bericht gehad van zowel het eindvonnis van de rechtbank als van je bewindvoerder m.b.tje slotuitdelingslijst? Pas als je die laatste gehad hebt dan krijg je een schone lei.  Mijn tip is vraag het aan je bewindvoerder.

cr
door crazyritten - Aug 22, 2023 om 16:12
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Pepalla,

Als jij je WSNP succesvol hebt afgerond dan heb je dit al te horen gekregen van je bewindvoerder.
Ook krijg je vanuit de rechtbank een afschrift waarin staat dat je een schone lei hebt gekregen.
Als het goed is komt dat ook in de Staatscourant te staan.

Je bewindvoerder zal je spaargeld op je eigen rekening storten.
Je kan zodra je het afschrift hebt van de rechtbank je eigen financiele zaken weer behartigen.
Tenzij je eventueel op vrijwillige basis je bewindvoerder aanhoudt.

Ik heb zelf ook in de WSNP gezeten jaren geleden en ik weet niet of inmiddels de regels zijn veranderd.
Het beste kun je je bewindvoerder emailen met de vragen die je hebt.
Vraag diegene ook om via email te antwoorden zodat je het zwart op wit hebt.
Bij mij is dit toen verkeerd gegaan maar gelukkig is dat toen recht gezet.

Succes.

mahadma
door mahadma - Aug 22, 2023 om 16:33
11548 Antwoorden / 51 Vragen

De enige die dit weet = uw bewindvoerder. En niemand anders.

Topantwoord

lo
door lovewinnie - Aug 22, 2023 om 20:01
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Bedragen boven de 1500 is altijd toestemming nodig van de rechter.

ro
door ronny530 - Aug 23, 2023 om 13:14
2786 Antwoorden / 41 Vragen

In geval van beschermingsbewind dient u voor alle niet dageljkse uitgaves toestemming van uw bewindvoerder te hebben.
De bewindvoerder heeft geen toestemming van de rechtbank nodig omdat die bevoegd is om namens u beslissingen te nemen.

mo
door mof - Aug 25, 2023 om 12:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe moet u dit bij de bewindvoerder regelen, danwel bij de rechter. U staat onder bewind, dat betekent dat u niet zelfstandig mag beslissen over uitgaven, en ja, 3000,=

 vind ik zelf een uitgave waar een bewindvoerder nog wel iets over te zeggen heeft.

edgarelsen
door edgarelsen - Aug 28, 2023 om 11:42
32 Antwoorden / 16 Vragen

Boven de 1.500 te zij je wiltsbekwaam bent dan mag wel in overleg