dyan07
door dyan07 Oct 2, 2016 om 12:17
Geldzaken & recht

OP CRUSIAAL MOMENT IN DE STEEK GELATEN DOOR ADVOCAAT

Sinds oktober 2015 heb ik noodgedwongen een advocate in de arm moeten nemen, omdat particulier bezwaar werd genegeerd ivm onterechte navorderingen van belasting (10 dagen na overlijden van mijn moeder) en UWV in december 2015. Beschuldiging fraude  ivm beheer PGB 2008 tm 2014 voor mijn ernstig gehandicapte vader wat conform instructie en opdracht SVB, zorgkantoor Achmea en belastingdienst al die jaren is gedaan en netjes verantwoord.

Via Omnius advocaten online ben ik terecht gekomen bij Trustfull Legal die de zaak in behandeling hebben genomen.

Van oktober 2015 tot maart 2016 ben ik bijgestaan door juriste, die ineens in maart weg was zonder verklaring. Zaak is toen overgenomen door Mr.Boasman-Trustfull (eigenaresse) en liep vanaf begin stroef.
Er werd niet snel en accuraat gereageerd op stukken, terugbelverzoeken werden genegeerd en ook op mail kwam geen reactie terug. Afspraken werden telkens op het nippertje half nagekomen.
Meerdere keren is er van mij uit overleg geweest over ontbrekende dan wel gebrekkige bijstand en communicatie en zijn er nieuwe afspraken gemaakt. Aangezien het niet makkelijk is om een zaak halverwege over te dragen aan andere advocaat als er al een kantoor te vinden is die dat wil!

Heb dus zoveel mogelijk geprobeerd in gesprek te gaan en oplossingen te vinden.

Nu ben ik sinds donderdagavond jl. nadat zij mij de uitspraak bezwaar belastingdienst 10 dagen later dan dagtekening hiervan (!)doormailde via dezelfde mail op de hoogte gesteld van het feit dat zij de opdrachten teruggeeft en het mij vrij staat een andere advocaat te zoeken. Op mails met dringende verzoeken van mijn kant contact op te willen nemen telefonisch of te reageren via mail niet gereageerd.

Betaald is reeds de opdracht bezwaar belastingdient en de helft van opdracht UWV (onder voorbehoud gemaakte afsrpaken!!!) Een totaalbedrag van ruim 2800 euro........ Voor een chronisch zieke met een IVA uitkering heel erg veel geld.
Deze advocate wil nu ook nog eens een extra 300 euro voor een tweede hoorgesprek bij belastingdienst juli jl. waarbij zij mij absoluut niet heeft bijgestaan. Heb mijn eigen verweer moeten voeren en werd tijdens dit gesprek meerdere malen door jurist belastingdienst lelijk aangevallen. Advocate zat erbij en keek ernaar en heeft nagenoeg niets gezegd dan wel geholpen. Het extra bedrag dat ze nu wil hebben is dus geheel onterecht en uit en te na besproken met haar (en dacht ik in goede verstandhouding  te zijn vervallen). Van een contant afgesproken bedrag van 300 euro maakt zij dan zonder overleg met mij ook nog eens een faktuur,gooit hier 50 euro BTW bovenop en probeert dit heel vervelend via haar administratief medewerker (met een zelfde achternaam, familie?!) binnen te halen.

Vind dit een hele nare manier van werken, schandalig en onmenselijk.
Op het cruciale moment laat zij mij in de steek, wil het LIC onmiddelijk de navorderingen incasseren (ben vrijdag de hele dag aan het bellen geweest zonder resultaat) en probeer ik uit alle macht een andere en hopelijk wel professionele advocaat te vinden die de zaak alsnog kan en wil overnemen.

Mijn vraag: kan deze advocate dit zomaar doen? Hoe krijg ik mijn reeds betaalde geld voor deze niet afgeronde zaken terug en op welke manier kan ik het beste verder en dit aanpakken?

WIE KAN MIJ HELPEN WANT BEN TEN EINDE RAAD ALLE TIPS ZIJN ZEER WELKOM

2899 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2016 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
zoekster1
door zoekster1 - Oct 2, 2016 om 13:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft deze advocaat een klachtenprocedure? Leg eerst uw klacht aangetekend schriifetijk bij de advocaat neer. en verzoek om een reactie binnen een bepaalde tijd. Een advocaat heeft een zorgplicht naar zijn client toe en kan niet zomaar het bijltje erbij neergooien. Wel is het zo dat wij hier nu alleen uw kant van de zaak zien, dus dat is erg lastig.
De eerste advocaat is er overigens verantwoordelijk voor dat de zaak overgedragen wordt aan een advocaat die perfect aansluit op uw zaak.

Ik weet niet hoe hoog uw inkomen is, maar kwam u niet in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand? Ga ook eens langs het juridisch loket voor informatie en hulp.

uwjurist
door uwjurist - Oct 2, 2016 om 13:42
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Naast genoemde klachtenprocedure, kunt u ook een klacht indienen bij de Deken. En bij de geschillencommissie als men daarbij is aangesloten. Kijk ook eens op https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/misleid-door-advocaat-wat-nu https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/misleid-door-advocaat-wat-nu

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

dyan07
door dyan07 - Oct 2, 2016 om 13:47
13 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor de link, had deze de afgelopen dagen al uitgebreid bestudeerd.

Heb meerdere klachten via de mail naar advocatenkantoor gedaan en alles bewaard. Een officiele klachtenprocedure lijkt binnen dit kantoor niet te bestaan.

Juriste was in dienst van advocate en nee ik heb geen recht (270 euro teveel aan uitkering op juridische rechtsbijstand

marita5
door marita5 - Oct 2, 2016 om 14:08
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dyan07

probeer ik uit alle macht een andere en hopelijk wel professionele advocaat te vinden die de zaak alsnog kan en wil overnemen.

Voor een andere advocaat , probeer eens het gratis inloopspreekuur advocaten in uw gemeente ,

https://www.inloopspreekuuradvocaat.nl/

dyan07
door dyan07 - Oct 2, 2016 om 14:16
13 Antwoorden / 4 Vragen

UWJURIST hartelijk dank voor de link. Kan ik met u telefonisch of mail in contact komen? Of kunt u mij doorverwijzen naar goede snelle en accurate jurist/advocaat? Woon in Utrecht en ivm diverse handicaps liefst niet te ver uit de buurt?

dyan07
door dyan07 - Oct 2, 2016 om 14:20
13 Antwoorden / 4 Vragen

mr.Monique Doomernik, deze link zag ik inderdaad vanochtend. Melding van 2011 zag ik dus het is niet de eerste keer dat Trusfull Legal de mist in gaat?!

marita5
door marita5 - Oct 2, 2016 om 14:25
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Dyan07

Zie hier advocatenkantoren met een gratis inloopspreekuur in Utrecht ,

https://www.inloopspreekuuradvocaat.nl/advocatenkantoor-utrecht.html#.V_D8qWb_qM8

ed
door editusernaam - Oct 2, 2016 om 21:17
18 Antwoorden / Vragen

Als het een advocate betrof, kun je een klacht indienen bij de Deken van de Orde van Advocaten in het arrondissement.

dyan07
door dyan07 - Oct 4, 2016 om 10:02
13 Antwoorden / 4 Vragen

Goedemorgen beste mensen
Allereerst heel veel dank voor alle hulp en tips. Inmiddels klacht ingediend bij Orde van Advocaten en gisteren nogmaals een terugbelverzoek doorgegeven bij het bewuste kantoor.
Helaas.................geen reactie. Vandaag gaat er een mail uit waarin ik haar officieel aansprakelijk stel en waarin ik (een deel) mijn reeds betaalde geld terugvraag dan wel eis........tips en trucs blijven nog steeds zeer welkom! Dank alvast

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 4, 2016 om 18:30
16887 Antwoorden / 202 Vragen

n.a.v. uw jurst: de klachtprocedure is zoals volgens aangegeven in de advocatenwet de klacht neerleggen bij de Deken. Indien de klacht wordt voortgezet bij de orde is een inleg van € 50,00 aan de orde. Volgens nieuwe klachtreglement van de orde.