ya
door yacco Nov 20, 2006 om 20:33
Geldzaken & recht

Vormfout of niet parkeerboete

Ik heb onlangs een parkeerboete achter mijn ruitenwisser gevonden. Stom natuurlijk want ik wil best voor mijn parkeerplek betalen maar wist niet dat ik in een vergunningszone stond.

Op mijn pakeerheffing stond echter de kleur van mijn auto foutief ingevuld, zwart ipv blauw.

Is dit feit genoeg voor een bezwaarschrift tegen deze boete op grond van een vormfout?

grtz

2187 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd een bezwaarschrift indien, deze zal waarschijnlijk afgewezen worden.
Dan naar de rechter, waar de kans heel groot is dat u gelijk krijgt.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zie parkeerboetes

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

Stom natuurlijk want ik wil best voor mijn parkeerplek betalen maar wist niet dat ik in een vergunningszone stond.

dan heeft u een verkeersbord gemist...

persoonlijk vraag ik me af wat erger is, het feit dat u verkeersborden mist, of het feit dat u vervolgens ook nog eens onder een daaruit voortvloeiende boete uit probeert te komen...

wees een beetje sportief, belast ons rechtssysteem niet meer dan eerlijk zou zijn, en BETAAL GEWOON.

en let in het vervolg beter op de verkeersborden.

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yacco.

Vooropgesteld: het is een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Een boete krijgt u als u fout parkeert (bijv. op invalideplaats). Als u niet heeft betaald, gaat het om parkeerbelasting. Dat maakt de naheffing een fiscaalrechtelijke en niet strafrechtelijke.

Nu is bepalend dat het kenteken juist is (bepalend als identificatiekenmerk van uw voertuig) en dat er geen vergunning of parkeerkaartje zichtbaar aanwezig was in de auto. Kleur auto doet verder niet ter zake, helaas. Er is hier geen sprake van een vormfout.

Ik kan mijn auto ook zwart laten spuiten en het niet aan het RDW doorgeven. Dat maakt boetes en naheffingen parkeerbelasting niet ongeldig.

Ik vrees dat er niets anders op zit dan te betalen.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ongetwijfeld zal het kenteken wel juist zijn vermeld, u maakt tenminste geen gewag van een dergelijke fout. Verder kan de blauwe kleur van uw auto zo donker zijn, dat deze in de schemering of tijdens de avond best zwart kan lijken. De "vormfout" van de parkeercontroleur zal echt niet tot vernietiging van de naheffingsaanslag leiden. Wel flauw dat u op een dergelijke manier aan een ook volgens uzelf terecht opgelegde belastingaanslag wilt ontkomen. Ik sluit me aan bij Richard Faas. Groet, M@rtin