An
door Anna Passenier-Maagdeleijn Sep 27, 2016 om 17:00
Geldzaken & recht

Wat moet ik doen met een incasso van Slim Fruit?

Ik heb een incasso ontvangen van een Incassobureau om een rekening te betalen van SlimFruit. Ik heb van SlimFruit alleen een proefverpakking aangevraagd tegen de verzendkosten.Nooit heb ik om vervolg pakketten gevraagd. Er werd vervolgens 68 euro van mijn  rekening afgeschreven en een week erna werd een pakkketje afgegeven aan mijn buren. Ik heb dit pakketje gelijk met de post teruggestuurd. Ik heb herhaaldelijk gebeld en geschreven naar Slim Fruit maar nooit enig contact kunnen krijgen. Wat moet ik doen die 109 euro betalen of niet ? Ik heb inmiddels een aangetekende brief met bewijsstukken vande post gestuurd naar het Incassobureau, wie kan mij helpen met deze SlimFruit?

2590 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 27, 2016 om 17:12
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anna Passenier-Maagdeleijn ,

U hoeft niks te doen , en betalen al helemaal niet , behalve bij de bank de € 68,- terug laten storten .
Slimfruit moet bewijzen dat u een overeenkomst hebt afgesloten

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2016 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u die € 68,00 dan gestorneerd hebt? Uiteraard niet betalen. Stuur dat incassobureau een mail. Vertel daarin dat u alleen het proefpakket besteld hebt, dat u geen abonnement bent aangegaan. Dat u de vervolgzending teruggestuurd hebt en dat u dus niet tot betaling zal overgaan.  Schrijf ook dat u eventuele rechtsmaatregelen met vertrouwen tegemoet ziet.

En dan klaar met dat gedoe.

Één tip.   In het vervolg nooit meer van wat dan ook proefpakketten bestellen, dat voorkomt deze ellende.

Ya
door Yacintha - Sep 28, 2016 om 14:02
1 Antwoorden / Vragen

27-9-2016 heb ik deze mail ook gekregen van € 68,- + rente + incasso € 40,-, wettelijk zijn ze verplicht een 1e mail te sturen met de
waarschuwing, dat er anders € 40,- bijkomt. Op internet zijn er voorbeeldbrieven te vinden op de site zelfrechtzaamheid, die naar
uw eigen situatie kunt aanpassen. Neem voorbeeldbrief  ''Overeenkomst betwisten" en stuur naar incassobureau. Kunnen ze niet bewijzen
dat er een overeenkomst bestaat voor dit pakket, hoeft u niet te betalen. Zelf heb ik deze brief vandaag aangetekend(€ 8,-) verstuurd.
Bovenstaande komt van mijn rechtsbijstand, maar moest het zelf doen. Vreemd ook, dat er geen adres opstaat waar je het heen kan sturen,
maar heb gezocht op Zutphen en gevonden. Vraag me wel af of de ondergetekende van de mail bestaat.

sm
door smaass1962 - Oct 8, 2016 om 11:32
2 Antwoorden / Vragen

Hallo Anke,
Ik heb hetzelfde meegemaakt met slimfruit, echter ik heb de tweede zending aangebroken en dus nu wel betaald.
Ik was in de veronderstelling dat het na de proefzending klaar was, maar dat was dus niet het geval..
In de voorwaarden van slimfruit las ik dat je zelf moest opzeggen na de proefzending, dus vond ik het terecht dat ik nog eenmalig betaalde, hoewel het een slimme streek van hen is; bij het bestellen vd preofzending wordt dit nergens verteld..
Ik heb de daarop volgende incasso  teruggedraaid en vervolgens ontving ik een brief van het incassobureau.
Ik wilde verhaal halen, maar kreeg geen gehoor bij het incassobureau en na een mail van mij ontving ik ineens een betalingsherinnering van de betaling die ik dus gedaan had...
Ik heb vandaag een mail de deur uit gedaan naar slimfruit dat ik geen zendingen meer wil ontvangen en ook alle evt. incasso's zal terugdraaien.
Hopelijk is dit het laatste contact dat ik met hen zal hebben en hoor ik net als jij niets meer van hen, anders krijgt e.e.a. alsnog een vervelend staartje..