jo
door jozefakie Mar 2, 2005 om 14:27
Geldzaken & recht

Winxp foutmelding aangifte belastingen 2004

Steeds weer krijg de melding van xp dat er een fout is gevonden en het programma moet worden afgesloten als ik de aangifte wil versturen, printen, opslaan op diskette/naar bestand. Alle opdrachten worden door winxp afgebroken met de bovengenoemde melding.

Ik kan hem dus op geen enkele wijze verzenden want xp weigert hem op diskette te plaatsen.

Is dat voor iemand soms een bekend probleem?

Waar zit'm ergens de fout?

274 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jozefakie,

Er treden wel eens problemen op met het aangifteprogramma maar deze
zijn meestal Winsock-gerelateerd, met andere woorden, het verzenden wil
niet lukken.

Ik heb op de website van de belastingdienst gezocht naar een mogelijke oplossing van jouw probleem, maar niets kunnen vinden.

De foutmelding zoals jij die krijgt wordt nergens vermeld, dus ik
vermoed dat tijdens de installatie er een foutje is geslopen in het
wegschrijven en registreren van een aantal systeembestanden naar
Windows.

Daarom blijft mij alleen over om jou het advies te geven het aangifteprogramma te verwijderen via Configuratiescherm > Software en het programma opnieuw te installeren.

Omdat het opslaan van de reeds ingevulde aangifte ook niet lukt zal je dus ook je aangifte opnieuw moeten invullen.

Groet en succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Enterprise - Het opnieuw installeren van het programma was bij mij geen oplossing. XP (?) blijft verzenden per modem weigeren en breekt telkens af met de verwijzing naar een mogelijke firewall. Uiteraard heb ik alles wat maar op een firewall leek incl. alle virusscanners :-) uitgezet maar desondanks lukte het niet de aangifte te versturen. Ook de belastingdienst wist geen oplossing behalve het versturen per diskette. Leuker konde ze het niet maken, makkelijker dus ook niet. Blijf desondanks benieuwd wat het probleem nu werkelijk is. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Paul, de meeste problemen met het aangifteprogramma doen zich inderdaad
voor met het verzenden en mij is bekend dat het opnieuw installeren
daaraan ook niets verhelpt.

Echter, de foutmelding In aangifte 2004 is een fout opgetreden. Het programma moet worden afgesloten
is een standaard foutmelding van Windows als een een fout zit in de
software zelf of als één of meer bestanden van deze software niet
helemaal goed is geimplementeerd in Windows of in het Windows register.

Vandaar mijn advies op het aangifteprogramma te verwijderen en opnieuw te installeren in de hoop dat deze fout wordt hersteld.

Als dit niet lukt dan weet ik ook geen andere oplossing.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jozefakie,

Ik heb absoluut geen verstand van computers en alles wat daarmee samenhangt. Wel ergens gelezen dat je voor het versturen Norton moet openen(als je die hebt)>kies dan opties>klik op e-mail>vinkje weghalen bij Uitgaande-mail scanner. Pas dan versturen, en als dat gelukt is het vinkje weer terugzetten. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jozefaki,

Ik heb precies het zelfde probleem.

De foutcode is 1205. Winsock fout tijdens versturen via mijn LAN en Router aansluiting (ADSL). Verder nergens problemen mee.

Mijn zoon heeft prcies de zelfde computer en daarop lukte het via het ADSL netwerk en Router wel om de aangifte te versturen!!??

Enige verschil: Ik heb ZoneAlarm en hij de SP2 firewall.

Verder draai ik AVG en mijn zoon Norton AV.

Helaas kan ik het probleem nu niet meer testen omdat de aangifte maar één keer verstuurt kan worden.

Ik zou echter de firewall bescherming omlaag zetten en dan nog eens
proberen. Wellicht de firewall uitzetten in de Netwerk Eigenschappen
(Tab Geavanceerd) van je verbinding.

Je kunt ook proberen om in Windows XP de TCP-IP stack opnieuw te installeren, over de oude heen. Dat doe je zo:

Open het Configuratiescherm en dan Netwerkverbindingen.

Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die je normaal gebruikt en klik dan op Eigenschappen.

Klik op Installeren en kies dan Protocol.

Klik op Bladeren en verwijd dan naar C:\Windows\inf.

Voeg het Insternet-protocol (TCP/IP) toe.

Klik OK etc.

Enz.

GSM

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read,

Dat kan het heel goed de oplossing zijn wat jij zegt!

Mijn AVG scant de e-mail, maar de Norton op de PC van mijn zoon doet dat niet (en daar lukte het wel).

GSM

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenzij jozefakie niet de volledige foutmelding heeft aangegeven natuurlijk...

Ik kan geen koffiedik kijken...;-)

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Bedankt voor de reply.

Heb hem opnieuw geïnstalleerd op de schijf die ie zelf kiest maar het mocht niet baten. Het probleem blijft. Althans ik kon hem wel op diskette wegschrijven maar als dat eenmaal gebeurd was en ik starte het programma weer opnieuw op dan kwam de foutmelding weer en kon ik noch printen etc.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
TNX

Maar ik heb alle scanners en what so ever uitgezet maar ik kan niet eens printen of opslaan. XP weigert pertinent.

Vorig jaar lukte alle opties behalve het versturen met @home.

Jozefakie

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Enterprise,

Had vorig jaar ook al problemen met het versturen. Heb breedband @home. Maar dat ik nu niet eens kan printen of opslaan, da's helemaal fraai! En geen enkel ander programma reageert zoals ie met de aangifte doet. Dus een bepaalde driver mis ik denk ik niet want dan zou ik vaker die melding krijgen.

Groetjes,

jozefakie

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo gsm,

Na alles (Kasperski, Zonealarm en spysweper) zelfs uitgezet te hebben, een reinstal van de aangifte blijft het probleem. Kon echter wel op flop opslaan maar printen of verzenden gaf weer de foutmelding. Na herstart van de aanslag bleef de melding maar komen. De belasting gaf mij de tip xp te herinstalleren maar dat is wel erg rigoreus daar alle andere progs geen conflict hebben met xp.

gr33tz

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog wat mogelijkheden om te proberen:

Gebruik naast Spysweeper ook eens Antispyware (Engelse download van
www.microsoft.com, downloads). Ook Ad-aware en Spybot desnoods even op
de PC loslaten. Al die programma's wel eerst even updaten! Heel
misschien de immunization uitzetten van bepaalde programma's, zoals
Spybot en SpywareBlaster,

Zone Alarm uitzetten heeft misschien pas effect na een reboot.

Dan moet echter wel eerst in de configuratie aangegeven worden dat ZA niet gestart hoeft te worden nadat de PC aangezet is.

Beter is om, terwijl ZoneAlarm nog draait, de schuifregelaars in het
hoofdvenster van de firewall omlaag te zetten. dat zou voldoende moeten
zijn.

Controleer bij Programcontrol of het belastingprogramma daar alles mag;
zet rode kruisjes voor de zekerheid even op vraagtekens..

Succes,

GSM

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, een driver zal je niet missen denk ik.

Het aangifteprogramma wil om één of andere reden gewoon niet goed samenwerken met de Windows software.

Dit kan zoveel oorzaken hebben dat je daar waarschijnlijk nooit achter
zal komen, mits iemand zich hier meldt die hetzelfde heeft ervaren en
dit heeft kunnen oplossen.

Dat is ook de reden waarom de belastingdienst adviseert om dan XP maar
opnieuw te installeren, de kans dat het aangifteprogramma wel goed
werkt met een schone XP-installatie is natuurlijk groot.

Succes in ieder geval,

Enterprise.