ki
door kipje04 Jan 5, 2010 om 20:27
Huishouden & energie

Artikel gekocht, week erna in de aanbieding

Ik heb bij de Praxis een tafel gekocht, bijna €300.00
Nu, een week later zie ik dat hij in de aanbieding is.
Kan ik met de bon naar de Praxis gaan en het verschil opeisen?

44051 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kortweg: Nee! Er valt niets te eisen!
Je kunt hooguit vragen of er iets te 'regelen' is. (Kun je de tafel soms terugbrengen en geld terug? Kun je later opnieuw tegen de lagere prijs kopen).

Maar .... als de tafel deze week duurder was geworden, was je dan óók teruggegaan om bij te betalen?

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat je zo aan een voordeliger artikel komt. Dan zou iedereen als er een uitverkoop gestart wordt teruggaan naar de winkel en zo mist de uitverkoop of afprijzing om van waar af te komen natuurlijk zijn doel. Een afprijzing is er naar ik meen omdat men met een overschot dreigt te komen zitten. Het is wat onlogisch om een verkocht artikel achteraf als overschot te prijzen.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tuurlijk zou ik niet bij gaan betalen als de tafel duurder zou zijn, dat zou niemand doen. Het is gewoon balen dat je net na je aankoop ziet dat iets ineens dik is afgeprijsd. En ik had zoiets gehoord dat winkels je zouden moeten melden als iets binnen een week in de aanbieding komt, vandaar mijn vraag. Dan heb ik gewoon pech dus.
In elk geval dank voor de snelle reactie!

Vr. groet Karin

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,

Recht heb je niet op de korting, wel mogelijk om het te proberen ;-)

Is er een mogelijkheid iets te retourneren ?! (volgens mij bij Praxis 1 maand)
Dan kun je hem terug brengen en daarna de aanbieding kopen,
Of beter, eerst even informeren bij de balie of het nodig is dat je de tafel daadwerkelijk terug komt brengen of dat ze wellicht met bon iets voor je kunnen betekenen.............scheelt iedereen in dat geval hoop gedoe ;-)

Succes,

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag kipje04,

Je schrijft: En ik had zoiets gehoord dat winkels je zouden moeten melden als iets binnen een week in de aanbieding komt, vandaar mijn vraag.

In consumentenland zijn er heel veel verhalen die beginnen met "er was eens..................."

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het antwoord van Stacey is aan te bevelen.
Gewoon terugbrengen en opnieuw kopen. Bij Praxis is er 1 afdeling (klantenservice) die zich bezighoudt met o.a. retouren.
Als u daarna de nieuwe (zelfde) kast uit de winkel meeneemt reken je gewoon af bij de kassa.

Wel even kijken of ze dezelfde tafel nog in de winkel hebben staan.

Mijn echtgenote werkt bij een grote landelijke kledingzaak. Daar is het schering en inslag als er bepaalde actiedagen zijn.

Let uiteraard wel op de retourtermijn.

Veel succes en met vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik weet inmiddels waar ik aan toe ben, dank voor alle reacties.
Wordt dit onderwerp automatisch afgesloten of moet ik daar zelf iets voor doen?

Vr. groet Karin

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo kipje 04,

Neen, helaas kun je hier (nog?) geen onderwerp afsluiten.
Kijk ook eens hier
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

"opeisen?"

Wat is er mis met vragen ?

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

er valt niets te eisen..maar proberen er met praxis uit te komen is altijd het proberen waard.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Enige wat ik weet is dat blokker holding de regel heeft artikels die gekocht worden die na een week in de aanbieding komen daar kan de klant voor terug komen en de verschil terug halen dit kan alleen binnen 7 dagen na aankoop datum.

Maar of praxis dat heeft is mij nog niet bekend.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vind het onbeschoft en aso.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer