Al
door Ali_ Feb 25, 2018 om 14:44
Huishouden & energie

Badkamer openbreken huurwoning.

Goede middag,

Er is helaas een kleine lekkage ontstaan bij mijn onder buurman. Er is geconstateerd dat de leiding stuk is en valt nog onder de garantie, het betreft een nieuwbouw. Om de werkzaamheden uit te voeren, gaat het 5 werkdagen duren. Dat betekend vanaf maandag tot en met vrijdag niet kunnen douchen. Als oplossing krijg ik 110 euro daarvoor met moeite. Word gedwongen om mee te werken, is dit menselijk? 5 dagen niet kunnen douche? Wat vinden jullie hiervan.

1944 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 25, 2018 om 14:50
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de wastafel komt u al een eind, het is te overzien, achteraf is het reuze meegevallen let maar op.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2018 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dit menselijk? Ik zou haast zeggen Koninklijk.

Natuurlijk moet u meewerken. Ga even douchen bij uw moeder of zo. Of was u aan de gootsteen in de keuken.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2018 om 14:53
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Wat is er onmenselijk aan? Als er een wastafel is, washandje en bekertje water kunt u zich toch wel 5 dagen behelpen. Niet dat vroeger er toe doet, maar dan ging je ook maar 1 keer per week in de teil. Bekertje water is voor uw haar te wassen onder de kraan.

getty
door getty - Feb 25, 2018 om 15:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Sorry, maar ik kan niet anders zeggen: u zeurt !!!

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2018 om 15:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent verplicht mee te werken, zo simpel is het. Van die 110 euro compensatie kun je lekker naar het zwembad of de sauna. Of even douchen bij familie, vrienden of andere buren.

tenormin
door tenormin Feb 25, 2018 om 23:38
16859 Antwoorden / 108 Vragen

't Is dat je 10 punten krijgt van de TS: maar ik en ik denk de meeste mensen gaan niet douchen bij familie, vrienden of andere buren. Je stelling klinkt op zich logisch, maar weet zeker dat men zich liever even 5 dagen behelpt met wastafel wassen dan naar jouw 'oplossing' te gaan. Is een dijk van compensatie: 5 dagen €110,00 krijgen. Wil ook wel zo'n soort lekkage hebben.

sy
door sylvia_71 - Feb 25, 2018 om 15:05
288 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik ervan vind? Je overdrijft. En natuurlijk moet je meewerken.Wat als de situatie andersom zou zijn geweest? Jij hebt lekkage maar je buren weigeren elke medewerking. Wat dan?

Wees blij dat je wordt beloond voor je moeite. Maar ik heb het idee dat je die € 110,00 te weinig vindt. Als je weet wat echt onmenselijk of menselijk is, dan had jij dit er niet bij gehaald.

Denk in oplossingen!

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2018 om 15:16
7382 Antwoorden / 14 Vragen

5 dagen niet kunnen douche?
Gewoon een beetje vindingrijk worden. Van die € 110,- koop je een gieter, vul die met water, hang hem aan het plavond, doe een touwtje om de broes trek daaraan en hopla u heeft een douce. Wel ff een lekbak er onder i.v.m. wateroverlast naar de buren.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 25, 2018 om 15:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U mag voor €20 per dag bij mij komen douchen met sunshower of lekker in de jacuzzii.Houdt u na 5 dagen genot toch nog een tientje over.
PS handdoeken zijn inclusief.

Cookies
door Cookies Feb 25, 2018 om 15:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is ook incl. champagne, neem ik aan?

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 25, 2018 om 17:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@carola,

Helaas moet ik je teleurstellen, wij beiden drinken geen druppel alcohol dus wonng staat droog :-), maar ik haal graag een flesje voor je in huis :-)

tenormin
door tenormin Feb 25, 2018 om 19:08
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, "woning staat droog" is echt niet goed voor meubelen hoor. Waterverdampers (of veel planten) is beter voor je huis. Trouwens: aanbieden douche: waar laat je zo'n glas? Luxe shower?

me
door mein33 - Feb 25, 2018 om 15:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat betekend vanaf maandag tot en met vrijdag niet kunnen douchen. Als oplossing krijg ik 110 euro daarvoor met moeite. Word gedwongen om mee te werken, is dit menselijk? 5 dagen niet kunnen douche? Wat vinden jullie hiervan.

Nee, dit is bepaald niet menselijk te noemen, ik zou een klacht bij het Europesche Hof voor de RECHTEN van de mens indienen.
Het zou beter zijn om de onderbuurman met de lekkage opgescheept te laten zitten. ;-))
Wees blij dat u een vergoeding krijgt, want het is wel zo sociaal om de buurman van de lekkage te verlossen en niet alleen maar naar het eigen beetje ongemak te kijken.
Misschien, als u het heel vriendelijk vraagt, mag u wel een keertje poedelen onder de douche van de buurman en geeft u hem als dank darvoor een bosje bloemen die u weer kunt betalen van de "calamiteitenuitkering" die u ontvangt.
Waar een "wil is is een weg" en de "wil" moet u nog even bij uzelf gaan zoeken.

panter22
door panter22 - Feb 25, 2018 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen

Stel dat jij die buurman was met lekkage. Dan vond je het heel normaal om met die lekkage te blijven ziiten omdat de bovenburen het onmenselijk vinden om een paar dagen niet te kunnen douchen.
Je krijg ook nog compensatie. Kun je als troost lekker van uit eten.

simon55
door simon55 - Feb 25, 2018 om 15:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wees blij dat u nog € 110 krijgt, ook dat zijn ze NIET verplicht. En ja in de keuken of aan de wastafel is t prima te doen. Vroeger deed de mens niet anders. U bent verwend, en nou niet meer zeuren, er zijn belangrijker dingen in t leven  Want t duurt maar even.

pe
door peentjes - Feb 25, 2018 om 22:03
421 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zelfs bovenmenselijk. Voor die 110 euro kunt u ruim 70.000 liter water kopen en met de hele wijk gaan diuchen.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2018 om 00:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U vraagt wat wij ervan vinden? Mijn mening:  u bent een enorme zeurpiet , schaamteloos en ook een veel te verwende aansteller en u  heeft nogal wat praatjes.
Ik vind 110 euro veel te veel, u zou totaal niets moeten krijgen. Men is verplicht aan dergelijke zaken mee te werken. Als u medewerking van buren zou moeten hebben in de toekomst, dan hoop ik dat ze daarmee erg treuzelen.
U zou zich moeten schamen. Ik zou u niet graag als buur hebben.
Belachelijk dat u om hier te kunnen zeuren zich apart daarvoor registreert.