tu
door tukkertje Jun 6, 2010 om 22:02
Huishouden & energie

Badkraan

wij hebben een nieuwe bad mengkraan geplaatst met thermostaat. nu wordt badwater uit de kraan wel goed warm, maar douchewater blijft na omschakeling op de douche aan koude kant. wat kan de oorzaak zijn?

2584 7 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jun 6, 2010 om 22:12
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is een gevoels kwestie denk ik.
Een douchestraal bevat veel lucht en badwater is masief.
De warmte-overdracht is in badwater hoger.

poltol
door poltol - Jun 6, 2010 om 23:43
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Mogelijk zit er een waterbesparende ring in de water aanvoer van de douchekop. Maak de douchekop even los van de slang en verwijder het aanwezige plastick water beperkende ringetje.

Succes, poltol

elenay
door elenay - Jun 7, 2010 om 01:31
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Douchekranen zijn vanouds tweeknopsmengkranen, maar tegenwoordig past men de thermostaatkraan toe. Met de moderne uitgebreide douchecabines met regendouche en massagekoppen komt het regelmatig voor dat de warmwatertoevoer tekort schiet omdat het vermogen van het warmwatertoestel dat dit water moet leveren te laag is (bijvoorbeeld minder dan 4 kW) of omdat de leidingdruk onvoldoende is (bijvoorbeeld minder dan 2,5 hPa).

Klik hier maar om meer uitleg te lezen.

su
door suurtje - Jun 7, 2010 om 16:56
12 Antwoorden / 3 Vragen

is het een badkraan van een van de grote bouwcenters of een merkkraan zoals Grohe etc.
ik heb zelf ellende gehad met een kraan van gamma en bij terugbrengen werd doodleuk gezegd dat de helft van de kranen teruggebracht werd ivm slechte werking thermostaat.
je krijgt dan wel je geld terug maar de ellende van aansluiten en afkoppelen weegt daar niet tegen op.

ju
door juleo - Jun 7, 2010 om 17:15
7 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag de warmtebron is geiser of combyketel met en omstelklep die op de waterdruk reageerd, omsteld. Dan heb je dit probleem, wordt nog groter als er een waterbesprings vernouwing in de doucekop zit.

M.vrgr. l.Olislagers

ka
door kam - Jun 7, 2010 om 19:48
20 Antwoorden / 1 Vragen

het kan zijn dat de ketel te wenig heet water kan leveren en de vlam nagenoeg uitschakeld omdat er te weinig warmwater word gevraagd.ik heb hier in de zomer als het warm is ook last van en in de winter niet.

ke
door keteltje3 - Jun 8, 2010 om 16:12
33 Antwoorden / 1 Vragen

Meten is weten !
Controleer de themperatuur met eem digitale meter.
Controleer de hoeveelheid water uit de douche.
Het kan zijn dat in de douche een waterbesparing zit.
Als de hoeveelheid warmwater die wordt afgenomen te gering is, kan de ketel/ geiser gaan moduleren, en zo de themperatuur van het toegevoerde warmwater beinvloeden.