Coulance miele koelkast
Beste Kassa,
Ik heb een miele koelkast gekocht en die is 2 en half jaar oud. net buiten de garantie dus.
Nu was de deur eruit gevallen, omdat er een boutje los zat.
Ik heb de deur terug gedaan maar hij bleef piepen dat hij open stond.
Heb naar de technische dienst gebeld waar je 80 a 90 cent per min voor betaald.
Ik heb het probleem uitgelegd en hun zeiden dat de motor kapot was en dat ze een monteur langs stuurden, en ik wilde daar nog even mee wachten.
Dus ik heb het nog een keer goed uitgezocht wat er kapot kon zijn.
En kwam weer op de conclusie dat hij niet koelde en de deur bleef piepen of als hij open bleef staan.
Weer de miele storings dienst gebeld en gevraagd wat er aan de hand kon zijn.
Ze zeiden weer dat het de motor was en iemand langs moest komen en dat ze dan rekening zouden houden met de leeftijd van de koelkast.
De monteur kwam langs en hij zag het binnen 2sec ja het magneetje van de deur is eruit gevallen een nieuw magneetje erin. En hij deet het weer
Ik was 7 euro kwijt voor het magneetje en 75 euro voor het voorrijden.
Nu heb ik miele gebeld en ze wilden me uit coulance helpen en wilden alleen de onderdelen vergoeden.
dus welgeteld 7 euro.
Ze konden niets meer voor me doen zeiden ze.
Ik ben er niet mee eens want als je een technische dienst bel dan mag ik ervan uit gaan dat ze zo iets simpels tog wel weten, inplaats van gelijk een monteur langs te laten sturen.
Weet iemand wat ik kan doen of wat de mogelijkheden zijn of moet ik in me handjes wrijven omdat ik 7 euro terug heb gekregen.
Met vriendelijke groet,
Tim
Zoals ik uw verhaal begrijp hebben ze telefonisch een diagnose gesteld (u schrijft: "Weer de miele storings dienst gebeld en gevraagd wat er aan de hand kon zijn.
Ze zeiden weer dat het de motor was en iemand langs moest komen").
Als u akkoord gaat met het langskomen van de monteur weet u dat u voorrijkosten moet betalen.
Echter kan ik me ook indenken dat een telefonische helpdesk aan deze mogelijkheid had kunnen denken.
Misschien is het een idee om Miele te schrijven, waarbij u ze dankt voor de coulance maar ook voorlegt dat de helpdesk beter eerst de simpelere mogelijkheden door had kunnen nemen alvorens gelijk in de conclusie te springen dat er een monteur ter plaatse nodig is. Hier wint u hopelijk wat mee, maar Miele kan er ook weer wat van leren.
Beste,
Met apparaten kunnen meerdere oorzaken zijn waarom deze het niet doet. Dat u 2 keer heeft gebeld doet niet af aan het feit dat er een monteur langs moet komen en deze betaald moet worden.
Wellicht bent u niet duidelijk genoeg geweest aan de telefoon en heeft u zelf niet goed gekeken dat er een onderdeel miste. Zeer coulant van Miele om de onderdelen niet te berekenen ook al is dat "maar"7,00 euro.
Mvg, Eric
heel grappig eric.
ik ben heel duidelijk geweest aan de telefoon en als de deur piept betekent dat hij open staat dus dat het magneetje geen verbinding maakt met een contact punt
dus dat hij uit blijf staan
en is dus niet de motor kapot omdat hij uit sta
als je een technische dienst bel dan verwacht je tog wel dat ze zoiets simpels weten.
deur piepen = check magneetje en niet motor is gelijk kapot.
ik verwacht dat als je een technische dienst bel voor 90 cent
dat ze verstand van zaken hebben en motor kapot is wel heel erg makkelijk zo trek je makkelijk voorrijkosten naar je toe.
Dus vind je antwoord wel heel makkelijk eric.
Beste,
Mijn antwoord is niet te makkelijk, het is niet het antwoord wat u wilt horen.
De monteur zag het binnen 2 seconden dat het magneetje ontbrak, dit had u zelf ook kunnen zien in uw zoektocht naar de oorzaak. Miele heeft u een passen zeer coulant voorstel gedaan, gewoon netjes 75,00 euro betalen en wanneer u zelf weer op onderzoek uitgaat gewoon beter kijken.
Mvg, Eric
het heb er niet mee te maken dat ik dit antwoord niet wil horen.
ik wist nog geen eens dat er een magneetje zat dus hoe kan ik dan beter kijken ?
en ik werk niet bij een technische dienst en ik heb verstand van daken en niet van koelkasten.
als ik bij jou kom kijken voor een dak en je heb lekkage kan ik het bij de bron aanpakken en zeggen zou kijken naar de details of hwa en die repareren of ik kan gelijk zeggen dat er een heel nieuw dak op moet.
ik verwacht tog wel als ik zulke specifieke dingen opgeef dat 'nogmaals'
een technische dienst tog wel weet hoe een koelkast werkt.
heb om verschillende oorzaken gevraagd maar ze bleven stug zeggen dat de motor kapot was omdat hij niet meer koelde
Als hij niet meer koel kan dat tog meer oorzaken hebben en vooral als ik nogmaals over het piepen heb.
het is gewoon een technische dienst van niks als ze zo iets simpels niet kunnen achterhalen.
ik vind er niks coulants aan, als ze zeiden dat ik 50% van de totale kosten terug kreeg vond ik het coulant.
Maar nogmaals het heb niks met beter kijken te maken als je niet weet dat er ooit een magneetje heb gezeten.
Maar goed ik vraag me af of er nog meer mensen een reactie hebben die ik wel wil horen ;-)
Mvg
Waarom bent u niet naar de winkel gegaan waar hij is gekocht, dan was het waarschijnlijk goedkoper geweest.
Bremi geeft het juiste antwoordt,
Klant heeft op eigen houtje Miele gebeld en Miele hoeft 1 dag na garantie niets meer voor de klant te doen. Zij doen immers geen zaken met particulieren.
U had zich bij de winkel moeten melden, zij zouden Miele ook hebben gestuurd maar dan was uw bijdrage 25-30 euro geweest heel wat minder dan nu het geval is.
Ook had u zich de telefoonkosten bespaard. Nogmaals Miele mag rekenen wat ze willen, u vraagt tenslotte om langs te komen.
U zou heel vriendelijk naar de winkel kunnen en vragen of zij nog iets voor u willen doen, alhoewel ze die plicht nu niet meer hebben. U heeft de winkel de mogelijkheid ontnomen om het op te lossen dus glimlach, trek je beste kleren aan en gedraag je keurig, wellicht strijkt de winkelier dan nog over zijn hart.
Mastag
Mastag
beste bremi en mastag,
ik wil wel naar de winkel gaan maar heb hem 2de hands gehaald bij een particulier en weet niet waar hij vandaan kwam.
ik weet hoe het gaat met de garantie dat ze 1 dag na de garantie niks meer hoeven te betekenen.
maar ik vind dat persoonlijk niet zo netjes en je ga er natuurlijk ook vanuit dat iets van miele langer mee gaat als 2 jaar, maar dit is nu niet aan de orde want echt kapot was hij natuurlijk niet.
maar heb het met meer dingen want er zijn ook al 2 laptops kapot gegaan net na de garantie een accu storing het lijk wel of ze het tegenwoordig erom doen.
en de service is tegenwoordig ook maar ver te zoeken maar dan moet je inderdaad naar een lokale winkel gaan.
maar ik zou dit in me achterhoofd houden met me andere aankopen want met me wasmachine heb ik ook gelijk naar miele gebeld.
bedankt
Het is een weggooi maatschappij geworden en dat houdt denkelijk in dat apparaten maar een kort leven hebben.
Overigens vraag ik me af of een lokale winkel meer service zou bieden. Ik vind het juist enorm tegen vallen met de serviceverlening van winkels op het moment en koop daarom liever via het internet. Via het internet kopen is goedkoper, makkelijker en ook daar vind ik goede service.
hhhaha ik heb ook via internet een onkyo reciever gekocht.
bij pick2pay nu was pick2pay failliet gegaan.
dus moest ik alles via cerepair en onkyo regelen ik heb 4 maanden gewacht op een nieuwe reciever had ik er eindelijk 1 was het een b-choice en was binnen een week weer kapot hahaha.
heb toen wel in 2 weken een nieuw model gekregen dat was dan weer het pluspuntje maargoed dat is ook weer een ander verhaal :P
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer