ti
door tims Oct 28, 2011 om 00:03
Huishouden & energie

Coulance miele koelkast

Beste Kassa,

Ik heb een miele koelkast gekocht en die is 2 en half jaar oud. net buiten de garantie dus.
Nu was de deur eruit gevallen, omdat er een boutje los zat.
Ik heb de deur terug gedaan maar hij bleef piepen dat hij open stond.
Heb naar de technische dienst gebeld waar je 80 a 90 cent per min voor betaald.
Ik heb het probleem uitgelegd en hun zeiden dat de motor kapot was en dat ze een monteur langs stuurden, en ik wilde daar nog even mee wachten.
Dus ik heb het nog een keer goed uitgezocht wat er kapot kon zijn.
En kwam weer op de conclusie dat hij niet koelde en de deur bleef piepen of als hij open bleef staan.
Weer de miele storings dienst gebeld en gevraagd wat er aan de hand kon zijn.
Ze zeiden weer dat het de motor was en iemand langs moest komen en dat ze dan rekening zouden houden met de leeftijd van de koelkast.
De monteur kwam langs en hij zag het binnen 2sec ja het magneetje van de deur is eruit gevallen een nieuw magneetje erin. En hij deet het weer
Ik was 7 euro kwijt voor het magneetje en 75 euro voor het voorrijden.
Nu heb ik miele gebeld en ze wilden me uit coulance helpen en wilden alleen de onderdelen vergoeden.
dus welgeteld 7 euro.
Ze konden niets meer voor me doen zeiden ze.
Ik ben er niet mee eens want als je een technische dienst bel dan mag ik ervan uit gaan dat ze zo iets simpels tog wel weten, inplaats van gelijk een monteur langs te laten sturen.
Weet iemand wat ik kan doen of wat de mogelijkheden zijn of moet ik in me handjes wrijven omdat ik 7 euro terug heb gekregen.

Met vriendelijke groet,

Tim

2552 14 Rapporteer

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 28, 2011 om 07:34
59 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik uw verhaal begrijp hebben ze telefonisch een diagnose gesteld (u schrijft: "Weer de miele storings dienst gebeld en gevraagd wat er aan de hand kon zijn.
Ze zeiden weer dat het de motor was en iemand langs moest komen").
Als u akkoord gaat met het langskomen van de monteur weet u dat u voorrijkosten moet betalen.

Echter kan ik me ook indenken dat een telefonische helpdesk aan deze mogelijkheid had kunnen denken.
Misschien is het een idee om Miele te schrijven, waarbij u ze dankt voor de coulance maar ook voorlegt dat de helpdesk beter eerst de simpelere mogelijkheden door had kunnen nemen alvorens gelijk in de conclusie te springen dat er een monteur ter plaatse nodig is. Hier wint u hopelijk wat mee, maar Miele kan er ook weer wat van leren.

er
door ericw - Oct 28, 2011 om 13:00
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Met apparaten kunnen meerdere oorzaken zijn waarom deze het niet doet. Dat u 2 keer heeft gebeld doet niet af aan het feit dat er een monteur langs moet komen en deze betaald moet worden.

Wellicht bent u niet duidelijk genoeg geweest aan de telefoon en heeft u zelf niet goed gekeken dat er een onderdeel miste. Zeer coulant van Miele om de onderdelen niet te berekenen ook al is dat "maar"7,00 euro.

Mvg, Eric

ti
door tims - Oct 28, 2011 om 13:25
13 Antwoorden / 2 Vragen

heel grappig eric.
ik ben heel duidelijk geweest aan de telefoon en als de deur piept betekent dat hij open staat dus dat het magneetje geen verbinding maakt met een contact punt
dus dat hij uit blijf staan
en is dus niet de motor kapot omdat hij uit sta
als je een technische dienst bel dan verwacht je tog wel dat ze zoiets simpels weten.
deur piepen = check magneetje en niet motor is gelijk kapot.
ik verwacht dat als je een technische dienst bel voor 90 cent
dat ze verstand van zaken hebben en motor kapot is wel heel erg makkelijk zo trek je makkelijk voorrijkosten naar je toe.
Dus vind je antwoord wel heel makkelijk eric.

er
door ericw - Oct 28, 2011 om 18:13
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Mijn antwoord is niet te makkelijk, het is niet het antwoord wat u wilt horen.

De monteur zag het binnen 2 seconden dat het magneetje ontbrak, dit had u zelf ook kunnen zien in uw zoektocht naar de oorzaak. Miele heeft u een passen zeer coulant voorstel gedaan, gewoon netjes 75,00 euro betalen en wanneer u zelf weer op onderzoek uitgaat gewoon beter kijken.

Mvg, Eric

ti
door tims - Oct 28, 2011 om 21:40
13 Antwoorden / 2 Vragen

het heb er niet mee te maken dat ik dit antwoord niet wil horen.
ik wist nog geen eens dat er een magneetje zat dus hoe kan ik dan beter kijken ?
en ik werk niet bij een technische dienst en ik heb verstand van daken en niet van koelkasten.
als ik bij jou kom kijken voor een dak en je heb lekkage kan ik het bij de bron aanpakken en zeggen zou kijken naar de details of hwa en die repareren of ik kan gelijk zeggen dat er een heel nieuw dak op moet.
ik verwacht tog wel als ik zulke specifieke dingen opgeef dat 'nogmaals'
een technische dienst tog wel weet hoe een koelkast werkt.
heb om verschillende oorzaken gevraagd maar ze bleven stug zeggen dat de motor kapot was omdat hij niet meer koelde
Als hij niet meer koel kan dat tog meer oorzaken hebben en vooral als ik nogmaals over het piepen heb.
het is gewoon een technische dienst van niks als ze zo iets simpels niet kunnen achterhalen.
ik vind er niks coulants aan, als ze zeiden dat ik 50% van de totale kosten terug kreeg vond ik het coulant.
Maar nogmaals het heb niks met beter kijken te maken als je niet weet dat er ooit een magneetje heb gezeten.
Maar goed ik vraag me af of er nog meer mensen een reactie hebben die ik wel wil horen ;-)

Mvg

bremi13
door bremi13 - Oct 28, 2011 om 22:05
33 Antwoorden / 17 Vragen

Waarom bent u niet naar de winkel gegaan waar hij is gekocht, dan was het waarschijnlijk goedkoper geweest.

mastag
door mastag - Oct 28, 2011 om 22:57
955 Antwoorden / 19 Vragen

Bremi geeft het juiste antwoordt,
Klant heeft op eigen houtje Miele gebeld en Miele hoeft 1 dag na garantie niets meer voor de klant te doen. Zij doen immers geen zaken met particulieren.
U had zich bij de winkel moeten melden, zij zouden Miele ook hebben gestuurd maar dan was uw bijdrage 25-30 euro geweest heel wat minder dan nu het geval is.
Ook had u zich de telefoonkosten bespaard. Nogmaals Miele mag rekenen wat ze willen, u vraagt tenslotte om langs te komen.
U zou heel vriendelijk naar de winkel kunnen en vragen of zij nog iets voor u willen doen, alhoewel ze die plicht nu niet meer hebben. U heeft de winkel de mogelijkheid ontnomen om het op te lossen dus glimlach, trek je beste kleren aan en gedraag je keurig, wellicht strijkt de winkelier dan nog over zijn hart.

Mastag

ti
door tims - Oct 29, 2011 om 14:53
13 Antwoorden / 2 Vragen

beste bremi en mastag,

ik wil wel naar de winkel gaan maar heb hem 2de hands gehaald bij een particulier en weet niet waar hij vandaan kwam.
ik weet hoe het gaat met de garantie dat ze 1 dag na de garantie niks meer hoeven te betekenen.
maar ik vind dat persoonlijk niet zo netjes en je ga er natuurlijk ook vanuit dat iets van miele langer mee gaat als 2 jaar, maar dit is nu niet aan de orde want echt kapot was hij natuurlijk niet.
maar heb het met meer dingen want er zijn ook al 2 laptops kapot gegaan net na de garantie een accu storing het lijk wel of ze het tegenwoordig erom doen.
en de service is tegenwoordig ook maar ver te zoeken maar dan moet je inderdaad naar een lokale winkel gaan.
maar ik zou dit in me achterhoofd houden met me andere aankopen want met me wasmachine heb ik ook gelijk naar miele gebeld.
bedankt

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 15:23
59 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een weggooi maatschappij geworden en dat houdt denkelijk in dat apparaten maar een kort leven hebben.
Overigens vraag ik me af of een lokale winkel meer service zou bieden. Ik vind het juist enorm tegen vallen met de serviceverlening van winkels op het moment en koop daarom liever via het internet. Via het internet kopen is goedkoper, makkelijker en ook daar vind ik goede service.

ti
door tims - Oct 29, 2011 om 15:32
13 Antwoorden / 2 Vragen

hhhaha ik heb ook via internet een onkyo reciever gekocht.
bij pick2pay nu was pick2pay failliet gegaan.
dus moest ik alles via cerepair en onkyo regelen ik heb 4 maanden gewacht op een nieuwe reciever had ik er eindelijk 1 was het een b-choice en was binnen een week weer kapot hahaha.
heb toen wel in 2 weken een nieuw model gekregen dat was dan weer het pluspuntje maargoed dat is ook weer een ander verhaal :P

ko
door kontakkie - Nov 6, 2011 om 19:29
45 Antwoorden / 2 Vragen

Als u hem gebruikt gekocht heeft hoe weet u dan zo exact de leeftijd? Ik denk ook dat miele volgens hun richtlijnen de zaak netjes afgehandeld heeft.

ti
door tims - Nov 8, 2011 om 19:19
13 Antwoorden / 2 Vragen

omdat het een nieuw model is en hij was niet eerder in nederland vekrijgbaar ook heb ik miele er over gesproken.
maar zijn jullie echt allemaal zo snel tevreden of zijn jullie het allemaal gewend om 0,0 service te krijgen.
hoe kan dit nou netjes zijn.
iedereen die ik spreek van me werk of prive die vind het niet netjes.
en heel het forum vind het netjes het was netjes geweest als ze het probleem via de telefoon hadden opgelost wat een technische service hoort te doen.
maar goed ik heb genoeg informatie gehad bedankt allemaal

eva369
door eva369 - Nov 9, 2011 om 10:58
308 Antwoorden / 2 Vragen

heeft u voor de monteur langs kwam gevraagd hoe het zat met de kosten?

u kunt beter vooraf afspraken maken. dan achteraf piepen omdat u dat niet heeft gedaan. ongeacht of het netjes is of niet.

ti
door tims - Nov 9, 2011 om 23:09
13 Antwoorden / 2 Vragen

heb wel wat afspraken gemaakt maar heb geen namen opgeschreven en had afspraken gemaakt voor als de motor kapot was
had jammer genoeg geen afspraken gemaakt, als er niks aan de hand was en de technische dienst iemand voor niets langs had gestuurd.
en dat is mijn fout geef ik ook toe.
het is een leer voor de volgende keer