ba
door baars155 Dec 11, 2007 om 14:16
Huishouden & energie

Drain

Wij hebben in okt. een nieuwe badkamer laten plaatsen,(vanNoort te Zuidland)we hebben gekozen voor een walk-in douch met drain in de vloer! Wij hebben duidelijk aangegeven en besproken: 1 grote stortdouch en een gewone douche is dat mogelijk? Ja zeker zeiden hun geen probleem! Wat blijkt nu,als we alléén de stortdouche aanzetten(dus nog niet eens de kleine douche erbij)loopt heel de badkamer onder,om een lang verhaal kort te maken: Gisteren is de leverancier geweest en we merkten gelijk al dat hij een houding had van het ligt niet aan de drain maar aan de afvoer!(nooit problemen mee gehad)of het is geen nieuwbouwhuis want die hebben tegenwoordig afvoer naar boven lopen,en meer van die onzin verhalen,we hebben een schitterend vrijstaand pand uit 1992!De afmeting van de afvoer zou niet goed zijn 40ml, beter 50ml maar dat is onze zaak niet hun hebben ons geadviseerd. Vanochtend naar van Noort gebeld, ze wisten het niet we moesten het rapport maar afwachten! Wie weet raad voor ons,zo worden we wel aan het lijntje gehouden!

2819 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2007 om 19:32
16887 Antwoorden / 202 Vragen

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   tekortkomen in naleven van overeenkomst of wel wanprestatie is hetgeen in mij opkomt n.a.v. uw vraag. Een bedrijf dat een badkamer plaats moet toch vooraf nagaan of de afvoer adequaat is etc. Dat betekent dat u het bedrijd in gebreke moet stellen en aansprakelijk voor alle kosten en eventueele schade. Stel letterlijk daarbij dat u snel vordert dat een en ander wel snel fubnctioneert als afgesproken. Stel tenslotte dat u zich alle rechten voorbehoud.

Ga na of men is aangesloten bij een branchevereniging en als VanNoort u onvoldoende tegemoet komt, dien dan een klacht in bij de geschillencommissie die aan die branchevereniging is verbonden.

ba
door baars155 - Dec 11, 2007 om 19:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw snelle reactie,we zouden a.s.donderdag wat horen van van Noort,dat wachten we even af, als wij dan weer geen oplossing krijgen sturen wij deze mail naar hun door.

mvg. Mevrouw G.E. van Baarsen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 13, 2007 om 10:46
16887 Antwoorden / 202 Vragen

graag gedaan

tonnieboy
door tonnieboy - Dec 15, 2007 om 19:01
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas moet ik u teleurstellen, want in de offerte voor het uit te voeren werk en leveringen is geen rekening gehouden met de vergroting van de capaciteit van de afvoerbuis. De verzonken drain zal naar ik aanneem wel voldoende capaxiteit hebben om het water af te voeren, maar uiteraard is de afvoer van water afhankelijk van de binnendiameter van de pijp.

Wel zou het netjes en correct zijn geweest als ze tijdens de montage dit mogelijke probleem hadden opgemerkt en hadden aangeboden om dat tegen meerwerk alsnog te vervangen. Dan zou u daarover natuurlijk al zijn gaan klagen op deze site. Echter vergeet niet dat de installateur / leverancier de situatie tevoren niet heeft gezien en mogelijk niet heeft kunnen zien omdat u in de showroom van Van Noort tot de koop / bestelling bent gekomen.

Regelmatig gaan installateurs zelf ook de fout in daar afvoeren van klein naar groot dienen te zijn aangelegd (vanaf tappunt gezien). U kunt hen wel wijzen op het ontbreken van hun deskundige advies bij het installeren van de drain en koppelen aan een 40 mm buis i.p.v. aan een 50 mm buis, zoals volgens hen nodig geweest zou zijn. Misschien kunt u een deal maken over de extra kosten die nodig zijn om dit alsnog te realiseren.

Als u het advies van collega Gerrit Altena volgt dan weet ik wel zeker dat u geen poot aan de grond krijgt bij deze Slandenaar. Succes.

tonnieboy
door tonnieboy - Dec 15, 2007 om 19:06
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Bedrijf was zeker niet gehouden om tevoren de situatie op te nemen en daarbij dus ook na te gaan of alle afvoeren in huis wel voldoende capaxiteit hebben. Dat behoorde ook niet tot het werk of levering.

BW 6:74 is volgens mij dus niet van toepassing.

Buitendien kun je met stroop meer vliegen vangen dan met azijn en van Slandenaren is bekend dat je ze niet op deze manier tegemoet moet treden. Van Noort zal het heus wel oplossen als het op een tactvolle wijze naar voren wordt gebracht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2007 om 16:54
16887 Antwoorden / 202 Vragen

tonnyboy@ pardon?? Dat zal dan uiteindelijk een rechter moeten bepalen! En waarom niet scherp ingezet op basis van de stellingname dat een installateur die goed en betrouwbaar wordt geacht wel degelijk ook rekening dient te houden met een voldoende dikke afvoerpijp!

En als al eerder gesteld, wij zijn hier met elkaar om serieuze adviezen te geven resp. serieuze antwoorden en het is aan de vraagsteller te bepalen wat die er mee doet. Wij zijn hier niet om elkaars adviezen "af te kraken".

ba
door baars155 - Dec 17, 2007 om 17:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tonnyboy,ik ben blij dat dhr.Altena mij voor was,het is een serieus probleem zowel voor hun als voor ons. Ik hoef jou niet alles te vertellen maar hun zijn natuurlijk ook van hun kant bezig en wij ook. Ik vraag netjes om raad en advies en op zulke recties van jou/u kant zitten we niet te wachten. En ook al is het een "Slanderaar",voor mij part zit het bedrijf in Chillitjap, dat doet helemaal niet ter zake. Het is toch niet raar om om hulp te vragen? Het is geen halfje brood wat we aangeschaft hebben. Hun kunnen er niks aan doen en wij ook niet, maar het moet wel opgelost worden en wij willen ook zelf weten wat we eraan kunnen doen.

mvg

tonnieboy
door tonnieboy - Dec 18, 2007 om 22:35
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een inhoudelijke reactie gegeven die de vragensteller kennelijk niet zint. Jammer dan. Doe ermee wat u wenst.

Gerrit je advies met betrekking tot toerekenbare tekortkoming lijkt me niet juist daar de bestaande afvoer aanpassen / vervangen kennelijk geen deel uit heeft gemaakt van het te leveren werk. Vat dat a.u.b niet persoonlijk op. Aan een eenzijdig positief advies heeft men ook niets.

Toch succes met de oplossing van het probleem en ik voorspel u dat u met een frontale aanval dit niet zult gaan oplossen. Maak het eerder tot een gezamenlijk probleem en probeer vanuit die positie tot een deal te komen.

dr
door dreamworks - Dec 22, 2007 om 21:53
22 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo

Als medewerker van een installatiebedrijf die zelf ook badkamers maken met een drain goot hier mijn mening.

Als bij ons een badkamer verkocht wordt met een drain vertellen onze verkopers er bij wat er allemaal bij komt kijken om dit alles (drain met grote douchekop) te laten functioneren.Bij verkoop volgt er altijd een opname ter plekke en wordt er ook gekeken naar de diameters van de riolen.Naar mijn mening had het bedrijf hier toch iets beter naar moeten kijken, de meeste drains kunnen op 40 maar hebben tegenwoordig ook een al standaard een aansluiting van 50.buiten het diameter verhaal hoort er ook een beluchting achter (of kort bij )de drain gemaakt te worden misschien dat u hier ook eens naar laat kijken of dit ook goed gebeurd is u hebt tenslotte van te voren ook geen drastische riool problemen gehad(zoal u aangeeft) een goede of betere beluchting zou ook de oplossing kunnen zijn.

mvgr marijn

ba
door baars155 - Dec 23, 2007 om 13:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marijn,bedankt voor je reactie,voorlopig staat het er zo voor:ze gaan 2jan.een bredere en diepere drain plaatsen,op hun kosten,wat ik al zei het is een probleem van 2kanten,wat jij aangeeft hebben ze intussen al gedaan,een klein ontluchtingspijpje erbij geplaats,het mag niet baten,als we de stortdouche laag zetten lukt het wel maar zodra hij vol aan gaat en nog niet eens de 2e douche erbij dan loopt het water zo erover heen. Wij hebben ondertussen al een trekveer door de goot gehaald,ontstopper gebruikt en voor op de hogedrukspuit een slang met kogeltje om door te spoelen,heeft ook niet geholpen. Van het bedrijf uit zijn ze ook hiervan op de hoogte en hun hebben al toegezegd dat we gewoon doorgaan met oplosssingen zoeken,wat dat betreft hebben we gelukkig geen klagen. We wachten het verder af als het nodig is laat ik ze dit advies ook zien,hun vinden het net zo vervelend als wij, ze lopen hier ook voor de 1e keer tegen aan.

mvg Trudi

dr
door dreamworks - Dec 23, 2007 om 17:38
22 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo trudi

bedankt voor je reactie Op zich vind ik dit erg interssant en vraag me af hoe het opgelost kan worden.Er zijn namelijk verschillende soorten goten en bij ons bedrijf hebben we in het begin ook problemen gahad verkeerde of te kleine goten.zou graag wat meer info willen hebben per  gewone e-mail(als jullie dat willen)zou graag willen helpen met een oplossing.

mvgr marijn

m vgr

marijn

ba
door baars155 - Dec 24, 2007 om 16:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marijn,

bedankt weer voor je reactie,ik vind het erg vriendelijk van je zo zal je allicht wat van elkaar leren. We willen nu maar eerst afwachten wat de nieuwe drain doet,als het niet gaat neem ik zeker contact met je op!Ik wil dat nu niet verder doen want dat vind ik weer niet eerlijk t.o.v. het bedrijf war wij onze badkamer hebben gekocht. Ik wil hun zeker niet het gevoel geven om achter hun rug om dingen uit te zoeken. Als het aan de orde komt wil ik het zeker met hun overleggen wat hun er dan van vinden om een ander om advies te vragen. Ik denk zelf niet dat ze het een probleem zullenvinden.

Verder wil ik je op de hoogte houden hoe het afloopt, na 2 januari weten we meer. Dan zal ik hier op deze site reageren met ons e.mail adres ok?

mvg Trudi