fl
door floristco Apr 25, 2017 om 13:33
Huishouden & energie

Enexis hanteert niet altijd dezelfde tarieven voor een meterkast verplaatsen

Enige tijd geleden heb ik van Enexis een offerte ontvangen voor werkzaamheden tbv het verplaatsen van onze meterkast.
In die offerte staat oa, dat, omdat de kabels hier zijn doorgelust tussen de huizen in de straat, wij ook voor een nieuwe invoerkabel voor de buren moeten betalen.

Ik heb eens nagevraagd bij andere buren in de straat die dezelfde verplaatsing hebben gedaan.
Daar heeft niemand voor de nieuwe invoerkabel van de buren moeten betalen. Sterker nog, iedereen heeft een heel ander tarief betaald, uiteenlopend van 800 tot 1800 euro.
Wij zouden 2400 euro moeten betalen. Het lijkt er een beetje op dat er een willekeur aan tarieven wordt gehanteerd.

Ik snap dat het niet voor 800 euro kan (al vraag ik me af hoe dat tarief tot stand is gekomen), maar het lijkt mij niet meer dan redelijk dat wij voor het verplaatsen van de meterkast het standaard tarief betalen dat daar voor staat. Dat er geen aparte invoerkabels zijn bij alle huizen lijkt mij de verantwoordelijkheid van de netbeheerder, die het heeft aangelegd, en niet van de bewoners zelf. Als er 50 huizen vanaf ons zouden zijn doorgeschakeld zouden we volgens jullie redenering 50 x 750 euro moeten betalen, dat zou toch te gek voor woorden zijn...
Van medewerkers van Enexis kreeg ik te horen dat er niks aan te doen is en dat het beleid ergens in de laatste jaren veranderd is. 
Dat dat een kleine prijsverhoging tot gevolg heeft kan ik begrijpen, maar 750 euro vind ik nogal een bedrag.

Heeft iemand anders ervaring met dit soort zaken en is zo'n offerte aan te vechten?



1879 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ja
door janf43 - Apr 25, 2017 om 13:47
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

De offerte zal gebaseerd zijn op de verwachte werkzaamheden. Dat er verschillen zijn lijkt me logisch. Bij het aanleggen van een netwerk wordt, uiteraard, geen rekening gehouden met een eventuele latere verplaatsing van de meterkast. Dat er daardoor verschillen in prijs ontstaan is vervelend voor u.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer