Na
door Nathalie van der Meulen Oct 13, 2023 om 13:00
Huishouden & energie
Ervaring met Nederlandse Zonnepanelen Unie ( NZU )

Dag allemaal,

Ik ben bezig met zonnepanelen en lees veel lovende woorden over de Nederlandse Zonnepanelen Unie iemand ervaring hiermee?

www.nzu.nl

3275 10 Rapporteer
sira
door sira - Oct 13, 2023 om 13:13
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ziet er goed uit en de reviews zijn ook goed.

Enige punt, u krijgt 25 jaar garantie op diverse zaken. Alleen dat vervalt als het bedrijf failliet zou gaan en er vallen nogal wat bedrijven om en ik verwacht dat er de komende jaren nog meer omgaan.

Na
door Nathalie van der Meulen Oct 13, 2023 om 14:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor je tip ik ga er even verder over lezen

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 13, 2023 om 13:31
7210 Antwoorden / 3 Vragen
Na
door Nathalie van der Meulen Oct 13, 2023 om 14:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Top dankjewel hier ook alleen maar goede verhalen. Fijn had al na het gesprek een heel goed gevoel, dit bevestigd het toh weer.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 13, 2023 om 14:55
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan en succes.

ro
door ronny530 - Oct 13, 2023 om 14:25
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U bent nog bezig met de aanschaf en het is heel slim van u om de verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken.
Laat u echter niet verleiden tot het maximaal aantal zonnepanelen aan te schaffen waardoor veel meer terug gaat leveren dan u zelf aan stroom nodig heeft want de energieleveranciers mogen zelf de inkoopprijs bepalen die tot vier cent per Kwh kan zijn en zelfs een opslag in rekening mogen brengen als er een overdaad aan stroom wordt terug geleverd.
Het verdienmodel is eigenlijk niet meer van toepassing want de salderingsregeling is nu nog een wetsvoorstel die nog door de eerste kamer moet en daar is nog een boel gesteggel over maar gaat zeker een keer een wettelijke basis krijgen.
Kijk dus goed naar uw eigen situatie en uw plannen voor de toekomst zoals het aanschaffen van elektrische koel/verwarming en warmwater voorziening of een warmtepomp installatie en/of een laadpaal voor een elektrisch vervoermiddel en bespreek die plannen ook met het bedrijf die de opdracht gegund krijgt.
Ik persoonlijk zou kiezen voor een met zonnepanelen uitbreidbaar systeem waarbij niet het gehele dak met zonnepanelen wordt vol gelegd maar naar mate uw stroom afname stijgt er een paneel bij geplaatst kan worden.

rj
door rjw - Oct 13, 2023 om 14:49
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Bij de projecten waar "ze trots op zijn" zitten stockfoto's van Shutterstock. En zeker de eerste is ook overduidelijk niet in Nederland. Ook geen KvK nummer te vinden.

Maar goed, ze krijgen 5 sterren op Facebook. Dan moet het wel goed zijn.....

(wat hebben de tevreden klant gekregen om met zo'n idioot duimpje op de foto te gaan?)

hereistom
door hereistom - Oct 13, 2023 om 16:12
740 Antwoorden / 1 Vragen

Tja dat is het risico van elk bedrijf, garantie tot ze niet meer bestaan.

kc
door kcdb - Oct 13, 2023 om 17:04
113 Antwoorden / 2 Vragen

Geen KvK nummer te vinden? Op de website van de KvK wel, lees maar mee:

  • Nederlandse Zonnepanelen Unie B.V.
    Het verkopen en installeren van (complete) zonne-energiesystemen aan particulieren en bedrijven, het importeren van zonne-energiesystemen, het verstrekken van leningen aan particulieren voor zonne-energiesystemen.
    KVK-nummer: 73669512.
    Besloten Vennootschap.
    Hoofdvestiging:
    Vestigingsnummer: 000041682688.
    Ceresstraat 13, 4811CA Breda.
    Handelsnaam:Nederlandse Zonnepanelen Unie B.V..

rj
door rjw Oct 13, 2023 om 19:42
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, maar het moet ook de site zelf staan. Daar wordt op deze site ook continu voor gewaarschuwd. Het is natuurlijk raar dat je als klant elders moet gaan zoeken naar de vereiste details. Ze hebben het misschien niet bewust weggelaten maar het geeft wel aan dat ze het niet erg professioneel aanpakken.

F.
door F.Visser - Oct 13, 2023 om 17:28
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook even gecheckt. Algemene voorwaarden zijn goed, deze zijn te lezen op de website. De  Google reviews zijn echt en klanten lijken erg blij te zijn, plaatsen ook foto's erbij. Op de website staan ook veel blije klanten met een duimpjesbord. Best leuk gedaan nog nergens anders gezien.  De  reviews op klantenvertellen zijn ook goed. Op bij beide platformen , google en klantenvertellen, zijn de reviews niet te manipuleren. Het lijk mij dus een goed bedrijf om mee in zee te gaan. Geven goede producten en goede garanties. Als de prijs goed is zou ik het doen.

rj
door rjw Oct 13, 2023 om 19:44
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Jij bent makkelijk te overtuigen. Hoe weet jij dat dat echte klanten zijn? En waarom gebruiken ze stockfoto's als ze het zogenaamd over hun projecten hebben. Wel aardig dat je speciaal voor dit positieve antwoord een account hebt aangemaakt op deze site.

alk
door alk - Oct 13, 2023 om 21:53
86 Antwoorden / 9 Vragen

Waarom met een cowboy in zee? Vandaag bestaan ze, morgen zijn ze nergens meer te vinden. Ik heb mijn installatie bij een installateur in mijn eigen woonplaats aangeschaft. Een zaak die al minstens 60 jaar bestaat. Ik wilde de panelen op mijn garage plaatsen, dat weigerde hij. Die plaats gaf te weinig rendement zei hij. Hij wilde ze alleen op mijn schuurdak leggen om een beter rendement te behalen. Hij zou of een goed renderend systeem aanleggen of de opdracht weigeren.

Ik heb zijn advies opgevolgd en heb 25% meer rendement dan mijn buurman welke ze wel op zijn garagedak heeft liggen.

alk
door alk - Oct 13, 2023 om 22:19
86 Antwoorden / 9 Vragen

Wat zouden al die mensen met die duimen voor worst voorgehouden zijn? Een korting op de factuur, kans om de aanschafprijs terug te winnen of zouden ze zo tevreden zijn dat ze graag voor joker willen staan?

De eerste foto behoord bij een artikel van The Conversation, uit het artikel "Beyond Bitcoin: hoe blockchains gemeenschappen in staat kunnen stellen hun eigen energievoorziening te controleren, Gepubliceerd: 12 juli 2018 11.13 uur CEST"

Het huis schijnt in Schotland te staan, al hoe wel de foto ook op Chinese websites staat.

Foto 2 staat op 3 Engelse sites.

Foto 3 staat op 52 sites uit heel Europa.

Foto nr 6 staat als voorbeeld op 10 veelal Engelse websites.

Foto 4, 5 en 8 heb ik niet eens opgezocht.

Als NZU geen enkele foto van een eigen project op hun site zet, dan geeft dat te denken. Kleine moeite toch, na een geslaagde klus even een foto maken van werk waar je trots op bent?

mahadma
door mahadma Oct 13, 2023 om 22:37
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als NZU geen enkele foto van een eigen project op hun site zet, dan geeft dat te denken. Kleine moeite toch, na een geslaagde klus even een foto maken van werk waar je trots op bent?

Tja, dan moet je die klussen wèl echt gedaan hebben.........

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2023 om 22:32
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Los van de vraagstelling: Is het nog verstandig om zonnepanelen te kopen/laten plaatsen?
De kosten/baten berekening is in deze tijd minimaal van zeer onzeker tot onzeker in verschillende zaken.
Langdurige garanties, 25 jaar bij (soms/mogelijk) kleine bedrijfjes is en blijft een vraag.
De saldering is nog in de tweede kamer, dus ook onzeker.
Wordt er teveel geleverd worden de panelen uitgeschakeld.
De brandveiligheid op daken is er ook niet op vooruit gegaan.
En zo zijn er meer.
Ik zou zeker als je met vreemd/geleend geld de panelen wil financieren, er niet aan beginnen. Het zou zo maar een miss kleun kunnen worden.
Ga eerst reeel rekenen of het voor u een besparende of geld kostende zaak wordt.

sira
door sira Oct 14, 2023 om 19:30
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Toevallig had ik het er een maand of 4 geleden over met een voor mij goed bekend bedrijf. Hij raadde het me af, omdat ik de investering er niet uit zou krijgen. De panelen op zich kosten haast niets, de montage is het duurst en met alle nieuwe regels levert het minder op dan voorheen.