mi
door mixkassa Jan 18, 2011 om 23:04
Huishouden & energie

Essent, tip: controleer contractsvorm

3,5 jaar geleden ben ik na de verhuizing klant geworden van Esent (de vorige bewoners zaten bij een andere leverancier). Nu belde ik Essent laatst omdat ik wilde overstappen en opzeggen. Toen werd mij gezegd dat ik voor energie een contract had voor onbetaalde tijd, maar voor gas voor een jaar en dat ik er dus nog tot november aan vast zat.

Dat kwam voor mij als een totale verrassing. Ik heb nooit post gehad van Essent waarin stond dat het om een jaarcontract gaat.Mogelijk gaat dit meer mensen overkomen, ik wil dus iedereen waarschuwen dit tussentijds te controleren!!

Ook met opzeggingen is het lastig. Bezint eer gij begint. Bij alle andere abonnementen, ook bij jaarcontracten, kon ik al na bv 2 maanden opzeggen. Dat zit je er nog wel 10 maanden aan vast, maar dan kun je het in ieder geval niet vergeten.

Bij Essent kan dit niet, aldus de klantenservice. Ik moet ca 2 maanden van tevoren nog eens bellen.

460 2 Rapporteer

mi
door mixkassa - Jan 18, 2011 om 23:15
4 Antwoorden / 2 Vragen

k heb iets meer informatie nav een tip. Op mijn jaarcontract staat bij energie inderdaad jaarcontract variabel en bij gas jaarcontract vast. Er staat geen opzegdatum bij, maar ik ben hier destijds in november komen wonen, dus dat kan wel kloppen.

Dat is dan een belangrijke tip aan alle andere potentiele klanten: Kijk als je een contract afsluit bij Essent goed na, wat ze afsluiten. Ik heb al mijn documentatie van 3 jaar geleden bekeken, ik heb alleen om gas en energie gevraagd en het nooit over vast of variabel gehad. In mijn vorige huis had ik ook variabele energie van ze (gas niet, er was daar stadsverwarming en elec. koken), maar ik ben er automatisch vanuit gegaan, dat ze dit dat nu ook vanzelf zouden doen. Blijkbaar niet en zetten ze het ene op variabel en het andere op vast!!

Redacteur
door Redacteur - Jan 19, 2011 om 16:26
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Onze rubriek Tips is bedoeld voor consumententips. Wilt u uw tip in die rubriek stellen? Discussies willen wij alleen voorbehouden voor consumentendiscussies. Alvast bedankt.

De redactie