ka
door karinamaria Oct 3, 2013 om 08:23
Huishouden & energie

Extra bezorgkosten

Hallo, ik wil graag een vraag voorleggen om te kijken of mijn mening gegrond is of niet.
Wij hebben bij Trendhopper een hoekbank gekocht en deze werd deze week geleverd, tot zover dus helemaal goed. Maar deze hoekbank kon volgens de bezorgers niet in de lift, hij was te groot, dus moesten we 75,00 euro bijbetalen om hem boven te krijgen of anders moesten we maar zien hoe hij boven kwam. Daar sta je dan als zestigers en mijn man heeft toen maar extra betaald.
Ik was het hier niet mee eens en heb gelijk naar Trendhopper gebeld, omdat ik dit niet ons probleem vind, want wij hebben bij het bestellen van de hoekbank doorgegeven dat we op de 13e etage wonen en dat er een lift is, maar de meneer aan de telefoon vond het ons probleem, want wij hadden moeten weten dat het niet in de lift kon. Wij wonen hier nu 1½ jaar en hebben met verhuizen geen problemen ondervonden met de lift en ook nog niemand gezien die dat wel had. Het is een gewone standaard lift en de liften die ik ken zijn niet anders dan de onze hier. Bovendien weten wij toch niet hoe groot de delen van de bank zijn als deze worden geleverd. De verkoper, want ik neem aan dat hij dat wel weet, zou ons dan toch moeten wijzen op het feit dat de hoekbank in 2 delen geleverd wordt en dat hij hierdoor erg groot uitvalt en dan problemen zou kunnen opleveren. Hij heeft hier helemaal niks over gezegd en ons de bank gewoon vrolijk verkocht. Ik vind dit niet van goed koopmanschap getuigen en ook erg klantonvriendelijk. Als wij waren gewaarschuwd dan hadden wij kunnen kiezen om de bank dan maar niet te kopen en of te kunnen kiezen voor extra betalen of het zelf organiseren van hulp.
Wij voelden ons behoorlijk voor het blok gezet en hebben het gevoel, mede door ons telefoontje aan Trendhopper, dat het ze geen zier kan schelen, gezien de reactie van Trendhopper medewerker. Mij lijkt het geen normale gang van zaken en het komt op mij over als willen ze extra inkomsten vergaren, omdat het filiaal hier, noodgedwongen, gesloten wordt. Ze adverteren nu met kortingen om de zaak leeg te krijgen, maar aan de andere kant proberen ze het weer terug te pakken.

5000 26 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 3, 2013 om 08:43
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het is uw taak als koper om dit soort details eerst na te vragen, en anders de maten van de lift door te geven. De verkoper is hier niet verantwoordelijk voor ( als zou het wel klantvriendelijk zijn ). Gezien het feit dat de winkel leeg moet zullen ze dan ook alles doen om wel te verkopen, in plaats van het beste voor de klant te willen. Helaas staat u hier niet in uw recht, maar ik ben het met u eens dat het niet klantvriendelijk is.

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2013 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is hij nu 13 etages over de trap omhoog gesjouwd? Ja helaas is dat uw eigen verantwoordelijkheid.

ph
door philip36 - Oct 3, 2013 om 09:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind dat Trendhpper hun verantwoordelijkheid moeten nemen en de € 75 moet teruggeven.
U heeft aangegeven dat u 13 hoog woont.
Trendhopper moest weten dat de bank uit delen zodanige bestond die mogelijk te groot waren voor vervoer in een personenlift in een flatgebouw.
Je gaat toch ook niet zeggen tegen de verkoper, "denk erom onze voordeur is 90 cm breed", en vragen "hoe groot zijn de afzonderlijke delen".
Als je dat zou doen denk ik dat de verkoper zegt, "Mevrouw dat komt allemaal goed ,maakt u zich geen zorgen"

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2013 om 13:11
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, de ene zaak doet 't wel, de ander niet en een derde daar moet je extra voor betalen. oude verwijzing. Maar lopen naar de 13de verdieping is natuurlijk een hele sjouw voor de bezorgers, eerlijk gezegd. Vraag me dan, terzijde, af of er wel een brancard past in de lift, als een bank er niet in past.

alfatrion
door alfatrion - Oct 3, 2013 om 13:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je geeft het niet expliciet aan, maar ik neem aan dat er overeengekomen is dat de bank naar je appartement op de 13e verdieping zou worden gebracht. En de verkoper heeft hiermee ingestemd. Als de verkoper als voorwaarde heeft gesteld dat de bank in de lift moest kunnen dan heb je ongelijk en anders moet je de 75 euro terug krijgen. In het laatste geval had de verkoper moeten doorvragen en in het eerste geval had jij moeten doorvragen.

ka
door karinamaria - Oct 4, 2013 om 12:03
27 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt voor jullie antwoord, ze lopen nogal uiteen. We hebben een gewone standard personen lift waar inderdaad een brancard in past en wij of andere bewoners bovendien nog nooit problemen hebben gehad met vervoer van meubelen. Er zijn hier heel wat van deze liften. Er is door de verkoper helemaal niet gevraagd hoe groot de lift is, alleen of er 1 aanwezig is. Daar was het mee klaar. Volgens de medewerker die ik aan de telefoon heb gehad, de dag van bezorging, zou e.e.a. in de voorwaarden staan, maar ik heb het niet kunnen vinden. Het enige stukje dat wijst op extra bezorgkosten is als je op 1 van de eilanden zou wonen. Als koper weet je toch niet hoe groot de aparte onderdelen zijn die geleverd gaan worden, tenzij dit heel erg duidelijk is, omdat je dat dan kunt zien. Ik hoef toch niet de meubelen uit elkaar te gaan halen om te zien hoe ze zijn opgebouwd.
Ik vind de gang van zaken in ieder geval heeeeeeeeel erg klantonvriendelijk.
Dat geeft de reactie van de medewerker aan de telefoon ook duidelijk weer.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebben ze die bank dan echt 13 trappen opgesjouwd en dan nog een keer, want hij bestond toch uit minstens twee delen?

ka
door karinamaria - Oct 4, 2013 om 12:59
27 Antwoorden / 18 Vragen

Of het bij beide delen moest of maar 1 maal weet ik niet precies, want ik heb er niet bij gestaan.
Mijn echtgenoot is op een gegeven moment gaan kijken waarom het zo lang duurde voordat er iemand boven verscheen en toen vertelde hij mij dat de bank er niet in kon en dat we daarom meer moesten betalen, want anders zou hij niet boven worden gebracht. In hoeverre hij nu echt heeft gezien dat het niet kon weet ik ook niet.
Nog een kleine aanvulling op de klantvriendelijkheid, op de site van Trendhopper staat dat er bij grote producten, zoals een bank, 35,00 euro bezorgkosten in rekening wordt gebracht, maar op de nota, wat wij dus betaald hebben, staat 50,00 euro bezorgkosten.
Ik krijg zelf een beetje het gevoel dat ze opheffingskortingen op een andere manier terug proberen te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u weet toch wel of die delen nu echt 13 etages hoog gesjouwd zijn? Of bent u gewoon in de maling genomen?

ka
door karinamaria - Oct 4, 2013 om 14:56
27 Antwoorden / 18 Vragen

Nee, dat weet ik niet, omdat ik er niet bij heb gestaan. Of mijn man het echt gezien heeft kan ik ook niet met zekerheid zeggen. Hij heeft mij gemeld wat de heren hebben verklaard, waarop ik naar de vestiging heb gebeld omdat ik dit uiteraard erg vreemd vond. Maar ik zal mijn echtgenoot eens vragen wat hij nu eigenlijk daadwerkelijk heeft zien gebeuren.
De meneer van de vestiging vertelde mij in ieder geval dat e.e.a. juist zou zijn en dat dit dus zelfs in de voorwaarden zou staan, waarop ik deze heb nageslagen, maar niks heb kunnen vinden, behalve over het wonen op 1 van de eilanden en de bezorgkosten. Bovendien kwam ik toen het bedrag van de normale bezorgkosten tegen. Deze meneer vond het ook helemaal zijn plicht niet om ons ook maar ergens op te wijzen of te informeren en het was totaal ons probleem.
Ik vind dit totaal klantonvriendelijk en had het eerlijk gezegd niet verwacht.
Van sommige meubelwinkels zou ik dit gedrag verwachten en zou het me niet verbazen, maar hier dacht ik toch niet en daarom vind ik het ook zo raar.
De bezorgers waren in ieder geval niet erg lang bezig, want toen ik klaar was met mijn telefoontje aan het filiaal, waren ze al vertrokken. Ik heb dus zelfs de heren niet eens gezien.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent gewoon opgelicht. Als twee bezorgers twee banken 13 etages naar boven moeten sjouwen, had u in die tijd alle filialen van Trendhopper kunnen bellen.

En staat dat bedrag nu ook op de bon erbij vermeld? Hebben zij getekend voor ontvangst van dat bedrag?

Banken in de lift en een lekker fooitje, eerste verdiend.

ka
door karinamaria - Oct 4, 2013 om 17:57
27 Antwoorden / 18 Vragen

Op onze bon staat de 75,00 euro bij het nog te betalen bedrag opgeteld met de melding naar 13e etage.

ka
door karinamaria - Oct 4, 2013 om 18:00
27 Antwoorden / 18 Vragen

Was nog niet klaar. Dus als dat dan niet is gebeurt, dan vind ik dat een zielige vertoning en hoop ik dat de werkgever daar net zo over denkt, want ik neem aan dat ze het toch daar in moeten leveren.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat denk ik dus niet, want het staat dan wel op uw bon die u moest betalen, maar ze zullen dat echt niet op hun eigen bon gezet hebben.

En dat moet dan nogal een bank zijn dat hij niet in de lift past als daar wel een brancard in kan.

Ik zou zelf eens onder een andere naam bij een Trendhopper informeren wat het naar boven brengen op de 13de kost van een bank als het niet in de lift past.

Dan weet u het meteen.

diumenge
door diumenge - Oct 4, 2013 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik vind het helemaal geen zielige vertoning. Lekker makkelijk om te denken dat de verkoper alles maar moet weten en zelf geen verantwoordelijkheid te willen nemen. De bezorger is waarschijnlijk een door Trendhopper ingehuurd bedrijf. En u verwacht nog al wat als een een bank dertien etages omhoog tillen voor noppes. Enige is dat 75 euro misschien wel wat veel is, beetje afhankelijk van hoe lang ze er mee bezig waren.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge

De Ts heeft het over zielige vertoning als de bank wel gewoon in de lift naar boven is gebracht. Niet als die bank 13 etages is gesjouwd.

diumenge
door diumenge - Oct 4, 2013 om 18:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 Oké, daar mee eens. Maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat ze wel minimaal een deel naar boven hebben getild. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je akkoord gaat met het bij betalen en dan wegloopt en zij alsnog de bank ik de lift stoppen.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet het niet, was er niet bij, maar de Ts gaat het bij haar man navragen. De bezorgers waren boven en weer weg voordat zij een telefoontje gepleegd had.

Het zou natuurlijk kunnen dat die bezorgers jaarlijks meedoen aan die trappenloop. (Lol).

zoekster
door zoekster - Oct 4, 2013 om 19:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Geen trendhoppers maar traphoppers!

ka
door karinamaria - Oct 5, 2013 om 10:23
27 Antwoorden / 18 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie mening en zoals al eerder opgemerkt, zijn deze nogal uit een lopend.
Bij mijn echtgenoot nagevraagd en 1 deel is met de lift gegaan en 1 deel kon niet in de lift, maar dit was een kwestie van 2/3 cm, dus of het veel had uitgemaakt als wij in de winkel e.e.a. hadden nagemeten, want er zat een behoorlijke verpakking van plastic en karton omheen en dat kan ik in de winkel niet zien, dus waarschijnlijk had hij er zonder verpakking wel ingepast. Ja mijn man stond erbij en keek erna, maar als je op zo'n moment met zoiets geconfronteerd wordt, dan weet je het ook even niet en achteraf kletsen is altijd gemakkelijk.
Het gaat me ook niet om het extra betalen voor het naar boven brengen, maar wel over de manier waarop dit is gegaan, zeker nu ik weet dat het misschien niet eens nodig had geweest.
Alhoewel ik 75,00 euro wel makkelijk verdient vind.
Ik heb een klacht ingediend en zal afwachten wat ik te horen krijg, want ik blijf e.e.a. erg klantonvriendelijk vinden.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2013 om 10:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zonder verpakking levert een te groot risico op op beschadigingen en vuil worden.

Ik ben benieuwd hoe op uw klacht zal worden gereageerd.

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2013 om 16:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=karinamaria schreef op zaterdag 5 okt 2013, 10:23]...
Het gaat me ook niet om het extra betalen voor het naar boven brengen, maar wel over de manier waarop dit is gegaan, zeker nu ik weet dat het misschien niet eens nodig had geweest.
Alhoewel ik 75,00 euro wel makkelijk verdient vind.
...Het paste toch niet in de lift. Waarom zou het dan niet nodig zijn geweest? Ja, ben het er mee eens dat het makkelijk verdient is, bedrag is sowieso erg hoog.

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 5 okt 2013, 10:28]Zonder verpakking levert een te groot risico op op beschadigingen en vuil worden.

Ik ben benieuwd hoe op uw klacht zal worden gereageerd.Ik gok op wat kortingsbonnen...

ka
door karinamaria - Oct 5, 2013 om 18:59
27 Antwoorden / 18 Vragen

Nogmaals allemaal bedankt en ik zal het laten weten, maar ik weet natuurlijk niet of en wanneer er gereageerd gaat worden. Ik hoop dat ze wel reageren, want dat zou ik wel zo netjes vinden, maar ja, het blijft natuurlijk afwachten. Ik blijf ze in elk geval om een antwoord vragen, dus met niet reageren zijn ze nog niet klaar.

ka
door karinamaria - Oct 8, 2013 om 12:58
27 Antwoorden / 18 Vragen

Even een update. Ben net door Trendhopper gebeld, door dezelfde meneer als die ik aan de telefoon kreeg toen ik zelf heb gebeld, dus blijkbaar krijgen ze klachtformulieren wel binnen, want een bevestiging krijg je hier niet van.
Ben er niet verder mee gekomen, want meneer staat nog steeds op hetzelfde standpunt en vind dat de verantwoording totaal bij ons ligt en dat e.e.a. in de voorwaarden staat. Heb hem gezegd dat ik daarin gekeken heb op de site, maar niks heb kunnen vinden en dat ik bovendien op de site zag dat er voor grote producten 35,00 euro bezorgkosten wordt berekend en dat wij 50,00 euro hebben moeten betalen. Blijkbaar hadden wij bij de verkoop voorwaarden moeten krijgen, maar wij hebben ze niet gezien en bovendien schijnt er dan ook nog verschil te zitten in die beide voorwaarden, want volgens meneer zou de prijs van de bezorgkosten die wij betaald hebben komen, omdat het filiaal waar wij hebben gekocht wordt gesloten en dan zouden er volgens meneer andere kosten worden berekend. Bovendien zouden we korting hebben gekregen, maar wat dat met elkaar te maken heeft ontgaat me toch totaal, want het is toch niet zo dat als ik korting krijg ik dat dan weer op een andere manier extra moet betalen????????????????
Ik krijg hierbij een steeds vreemder gevoel.
1) Wij moeten weten hoe groot onderdelen zijn als deze worden bezorgd.
2) Ik moet dan ook van te voren weten hoe groot de verpakking is, want dat kan zomaar uitmaken, dat blijkt maar weer.
3) Ik moet rekening houden met voorwaarden die ik niet kan zien, want die ik wel kan zien die kloppen niet.
4) Als ik korting krijg of in een filiaal koop dat gaat sluiten dan moet ik meer bezorgkosten betalen, want dan zijn de kosten hoger.

Op een gegeven moment heb ik het gesprek gekapt, want meneer dacht schijnbaar ook dat als hij maar door bleef praten dit erg overtuigend zou zijn en hij mij eronder kon kletsen.
Over klantvriendelijkheid gesproken.
Laten we maar eens een stapje hoger gaan.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2013 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komische reactie van die club. Dus maar nooit meer iets kopen bij Trendhopper, zeker niet bij een filiaal dat gaat sluiten.

Weten we ook weer.

ka
door karinamaria - Oct 8, 2013 om 18:45
27 Antwoorden / 18 Vragen

Precies. Toch iets om rekening mee te houden.
Nou, mogelijk tot de volgende update.