Extra bezorgkosten
Hallo, ik wil graag een vraag voorleggen om te kijken of mijn mening gegrond is of niet.
Wij hebben bij Trendhopper een hoekbank gekocht en deze werd deze week geleverd, tot zover dus helemaal goed. Maar deze hoekbank kon volgens de bezorgers niet in de lift, hij was te groot, dus moesten we 75,00 euro bijbetalen om hem boven te krijgen of anders moesten we maar zien hoe hij boven kwam. Daar sta je dan als zestigers en mijn man heeft toen maar extra betaald.
Ik was het hier niet mee eens en heb gelijk naar Trendhopper gebeld, omdat ik dit niet ons probleem vind, want wij hebben bij het bestellen van de hoekbank doorgegeven dat we op de 13e etage wonen en dat er een lift is, maar de meneer aan de telefoon vond het ons probleem, want wij hadden moeten weten dat het niet in de lift kon. Wij wonen hier nu 1½ jaar en hebben met verhuizen geen problemen ondervonden met de lift en ook nog niemand gezien die dat wel had. Het is een gewone standaard lift en de liften die ik ken zijn niet anders dan de onze hier. Bovendien weten wij toch niet hoe groot de delen van de bank zijn als deze worden geleverd. De verkoper, want ik neem aan dat hij dat wel weet, zou ons dan toch moeten wijzen op het feit dat de hoekbank in 2 delen geleverd wordt en dat hij hierdoor erg groot uitvalt en dan problemen zou kunnen opleveren. Hij heeft hier helemaal niks over gezegd en ons de bank gewoon vrolijk verkocht. Ik vind dit niet van goed koopmanschap getuigen en ook erg klantonvriendelijk. Als wij waren gewaarschuwd dan hadden wij kunnen kiezen om de bank dan maar niet te kopen en of te kunnen kiezen voor extra betalen of het zelf organiseren van hulp.
Wij voelden ons behoorlijk voor het blok gezet en hebben het gevoel, mede door ons telefoontje aan Trendhopper, dat het ze geen zier kan schelen, gezien de reactie van Trendhopper medewerker. Mij lijkt het geen normale gang van zaken en het komt op mij over als willen ze extra inkomsten vergaren, omdat het filiaal hier, noodgedwongen, gesloten wordt. Ze adverteren nu met kortingen om de zaak leeg te krijgen, maar aan de andere kant proberen ze het weer terug te pakken.
Het is uw taak als koper om dit soort details eerst na te vragen, en anders de maten van de lift door te geven. De verkoper is hier niet verantwoordelijk voor ( als zou het wel klantvriendelijk zijn ). Gezien het feit dat de winkel leeg moet zullen ze dan ook alles doen om wel te verkopen, in plaats van het beste voor de klant te willen. Helaas staat u hier niet in uw recht, maar ik ben het met u eens dat het niet klantvriendelijk is.
Ik vind dat Trendhpper hun verantwoordelijkheid moeten nemen en de € 75 moet teruggeven.
U heeft aangegeven dat u 13 hoog woont.
Trendhopper moest weten dat de bank uit delen zodanige bestond die mogelijk te groot waren voor vervoer in een personenlift in een flatgebouw.
Je gaat toch ook niet zeggen tegen de verkoper, "denk erom onze voordeur is 90 cm breed", en vragen "hoe groot zijn de afzonderlijke delen".
Als je dat zou doen denk ik dat de verkoper zegt, "Mevrouw dat komt allemaal goed ,maakt u zich geen zorgen"
Tja, de ene zaak doet 't wel, de ander niet en een derde daar moet je extra voor betalen. oude verwijzing. Maar lopen naar de 13de verdieping is natuurlijk een hele sjouw voor de bezorgers, eerlijk gezegd. Vraag me dan, terzijde, af of er wel een brancard past in de lift, als een bank er niet in past.
Je geeft het niet expliciet aan, maar ik neem aan dat er overeengekomen is dat de bank naar je appartement op de 13e verdieping zou worden gebracht. En de verkoper heeft hiermee ingestemd. Als de verkoper als voorwaarde heeft gesteld dat de bank in de lift moest kunnen dan heb je ongelijk en anders moet je de 75 euro terug krijgen. In het laatste geval had de verkoper moeten doorvragen en in het eerste geval had jij moeten doorvragen.
Bedankt voor jullie antwoord, ze lopen nogal uiteen. We hebben een gewone standard personen lift waar inderdaad een brancard in past en wij of andere bewoners bovendien nog nooit problemen hebben gehad met vervoer van meubelen. Er zijn hier heel wat van deze liften. Er is door de verkoper helemaal niet gevraagd hoe groot de lift is, alleen of er 1 aanwezig is. Daar was het mee klaar. Volgens de medewerker die ik aan de telefoon heb gehad, de dag van bezorging, zou e.e.a. in de voorwaarden staan, maar ik heb het niet kunnen vinden. Het enige stukje dat wijst op extra bezorgkosten is als je op 1 van de eilanden zou wonen. Als koper weet je toch niet hoe groot de aparte onderdelen zijn die geleverd gaan worden, tenzij dit heel erg duidelijk is, omdat je dat dan kunt zien. Ik hoef toch niet de meubelen uit elkaar te gaan halen om te zien hoe ze zijn opgebouwd.
Ik vind de gang van zaken in ieder geval heeeeeeeeel erg klantonvriendelijk.
Dat geeft de reactie van de medewerker aan de telefoon ook duidelijk weer.
Maar hebben ze die bank dan echt 13 trappen opgesjouwd en dan nog een keer, want hij bestond toch uit minstens twee delen?
Of het bij beide delen moest of maar 1 maal weet ik niet precies, want ik heb er niet bij gestaan.
Mijn echtgenoot is op een gegeven moment gaan kijken waarom het zo lang duurde voordat er iemand boven verscheen en toen vertelde hij mij dat de bank er niet in kon en dat we daarom meer moesten betalen, want anders zou hij niet boven worden gebracht. In hoeverre hij nu echt heeft gezien dat het niet kon weet ik ook niet.
Nog een kleine aanvulling op de klantvriendelijkheid, op de site van Trendhopper staat dat er bij grote producten, zoals een bank, 35,00 euro bezorgkosten in rekening wordt gebracht, maar op de nota, wat wij dus betaald hebben, staat 50,00 euro bezorgkosten.
Ik krijg zelf een beetje het gevoel dat ze opheffingskortingen op een andere manier terug proberen te krijgen.
Maar u weet toch wel of die delen nu echt 13 etages hoog gesjouwd zijn? Of bent u gewoon in de maling genomen?
Nee, dat weet ik niet, omdat ik er niet bij heb gestaan. Of mijn man het echt gezien heeft kan ik ook niet met zekerheid zeggen. Hij heeft mij gemeld wat de heren hebben verklaard, waarop ik naar de vestiging heb gebeld omdat ik dit uiteraard erg vreemd vond. Maar ik zal mijn echtgenoot eens vragen wat hij nu eigenlijk daadwerkelijk heeft zien gebeuren.
De meneer van de vestiging vertelde mij in ieder geval dat e.e.a. juist zou zijn en dat dit dus zelfs in de voorwaarden zou staan, waarop ik deze heb nageslagen, maar niks heb kunnen vinden, behalve over het wonen op 1 van de eilanden en de bezorgkosten. Bovendien kwam ik toen het bedrag van de normale bezorgkosten tegen. Deze meneer vond het ook helemaal zijn plicht niet om ons ook maar ergens op te wijzen of te informeren en het was totaal ons probleem.
Ik vind dit totaal klantonvriendelijk en had het eerlijk gezegd niet verwacht.
Van sommige meubelwinkels zou ik dit gedrag verwachten en zou het me niet verbazen, maar hier dacht ik toch niet en daarom vind ik het ook zo raar.
De bezorgers waren in ieder geval niet erg lang bezig, want toen ik klaar was met mijn telefoontje aan het filiaal, waren ze al vertrokken. Ik heb dus zelfs de heren niet eens gezien.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer