aricia
door aricia Jun 23, 2011 om 11:07
Huishouden & energie

Frontline tegen teken en vlooien

Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje over het middel Frontline tegen teken en vlooien.
Heb nu 3 weken geleden de druppels aan mijn Jack Russel gegeven en vond van de week een volgezogen teek in haar vacht.
De teek behoord toch dood te gaan als hij je hond bijt?
Nu maar hopen dat dit middel niet resistent geworden is.
Hoor graag jullie ervaring met dit middel en of meer mensen een teek vonden ondanks de frontline druppels.

Groetjes
Aricia

2067 2 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 23, 2011 om 12:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Algemeen: er is geen enkel tekendodend middel dat altijd in alle omstandigheden 100% effectief is in het doden van teken. Frontline zorgt er voor dat meer dan 95% van alle teken wordt gedood bij uw hond, bij de kat is dit meer dan 90%. In sommige gevallen kan onverhoopt een enkele teek zich toch vasthechten.

bron: klik hier

Ik ben gestopt met het gebruik van Frontline.
Ik gebruik een middel tegen vlooien ( advantage)

Mijn sheltie heb ik gewassen met berkenteer olieshampoo. Ook wordt deze regelmatig ingespoten met water met erin een paar druppels tea tree olie. Even schudden voor gebruik. Tot nu toe nog geen teek op haar aangetroffen.

Kennis die in het zelfde gebied loopt heeft wel veel last van teken op haar honden.

mhofman
door mhofman - Jun 25, 2011 om 21:04
530 Antwoorden / 93 Vragen

Ik gebruik het ook niet meer.Nu exil spul is wel duur maar werkt 3 maanden.