di
door diaan666 Oct 31, 2010 om 21:22
Huishouden & energie

Geen geleur aan mijn deur

Hoe kom ik aan een gratis sticker geen geleur aan mijn deur??

10725 34 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Oct 31, 2010 om 21:56
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik denk dat die sticker nog uitgevonden moet worden. Wat let u om die zelf via postbus 51 aan te vragen (of het idee te plaatsen)?

an
door anicu - Oct 31, 2010 om 22:02
110 Antwoorden / 0 Vragen

Nee jscholtes. Ik dacht te herinneren dat op deze Kassa-site ergens een A4 downloaden is met een tekst als "geen verkopers" of "geen colportage".
Even zoeken dus, afdrukken en op je voordeur hangen.

jscholtes
door jscholtes - Oct 31, 2010 om 22:10
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=anicu schreef op zondag 31 okt 2010, 22:02]Nee jscholtes. Ik dacht te herinneren dat op deze Kassa-site ergens een A4 downloaden is met een tekst als "geen verkopers" of "geen colportage".
Even zoeken dus, afdrukken en op je voordeur hangen.

Dat lijkt me niet een sticker......

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 31, 2010 om 22:18
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Uit een ander topic hierover:

Om de sticker te ontvangen, doet u het volgende:

Schrijf op een envelop uw eigen naam en adres.
Plak op deze envelop ook een postzegel!

Stuur deze envelop, in een andere envelop, naar:

Kassa
O.v.v. Sticker-actie
Postbus 3000
1200 CZ HILVERSUM

stacey
door stacey - Oct 31, 2010 om 22:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hier kun je de sticker bestellen of uitprinten:
Klik Hier

vladja
door vladja - Oct 31, 2010 om 23:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De sticker geen geleur aan mijn deur heb ik hier ge-introduceerd, daar die wat meer mogelijkheden geeft dan de Kassa-sticker. Niet gratis, maar heel goedkoop. Heb hem zelf ook zonder enige probleem besteld door eerst geld over te maken en had hem een dag of drie - na ontvangst geld - in huis.

Zie: hier...

Vladja

elenay
door elenay - Nov 1, 2010 om 00:18
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik hoor van mensen dat dit niet echt werkt.

Die colporateurs vinden namelijk niet dat ze zeuren.

Schrijf je op een briefje "niet aanbellen," dan gaan ze op de ramen kloppen.

Dus schrijf gewoon op een briefje, "ik wil door niemand worden gestoord."

di
door dirk2 - Nov 1, 2010 om 08:35
364 Antwoorden / 21 Vragen

Vroeger kon je zo`n sticker gewoon bij V&D kopen.
Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al........
:)

marcel75
door marcel75 - Nov 1, 2010 om 10:19
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Elenay,
Dus ook niet door de postbode die een pakketje komt brengen?

vladja
door vladja - Nov 1, 2010 om 10:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

elenay,

Ik hoor van mensen dat dit niet echt werkt.

Sinds de sticker heb ik nergens meer last van. Mijn ervaring is dat het werkt.

Vladja

birdies
door birdies - Nov 1, 2010 om 10:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Dus schrijf gewoon op een briefje, "ik wil door niemand worden gestoord."......

Beetje erg kort door de bocht; lekker uitnodigend ook voor familie en bekenden.

stacey
door stacey - Nov 1, 2010 om 11:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is er mis met de deur oprukken en gelijk roepen
NEEEEEE dank u, goedendag ;-)

Volgens mij melden ze elkaar wie ze beter kunnen overslaan
want na 2x geleur aan mijn deur hier nooit meer iemand gezien ;-)

birdies
door birdies - Nov 1, 2010 om 11:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........want na 2x geleur aan mijn deur hier nooit meer iemand gezien ;-)........

Je keek te agressief, vermoed ik.;-)

marcel75
door marcel75 - Nov 1, 2010 om 11:56
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Stacey,
Heb hier (nog) geen last van verkopers van producten, wel van bepaalde religies (of zijn het tegenwoordig allemaal ideologien?). En die komen braaf 2x per jaar langs hoor.

ga
door gabberpiet - Nov 1, 2010 om 13:16
136 Antwoorden / 23 Vragen

downloaden en uitprinten heeft geen zin de letters verkleuren en vervagen door het zonlicht
ik had dit zelf al uitgetest

ra
door rabbiyentl - Nov 1, 2010 om 13:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zo'n sticker, werd er gek van dat er soms 2 a 3 keer per dag werd aangebeld door collectanten, geloofsovertuigers en verkopers.
Sinds ik de sticker heb, wordt er nog slechts een enkele keer aangebeld door zo iemand, en meestal zeiden ze dan dat ze de sticker niet hadden gezien. Terwijl hij vlak onder de bel zit. Als ik dan op de sticker wijs, hebben ze altijd wel begrip en komen ze meestal echt niet weer terug.

Ik ben rolstoelafhankelijk en kan niet makkelijk bij de deur komen. Sinds ik de sticker heb, hoef ik bijna nooit meer voor dat soort dingen naar de deur toe.
Bij mij werkt het dus echt wel.

birdies
door birdies - Nov 1, 2010 om 13:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=gabberpiet schreef op maandag 1 nov 2010, 13:16]downloaden en uitprinten heeft geen zin de letters verkleuren en vervagen door het zonlicht
ik had dit zelf al uitgetest

Plastic hoesje er om heen of lamineren en het probleem is opgelost.

mitzistuflinky
door mitzistuflinky - Nov 1, 2010 om 13:51
8 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb zelf een kaart gemaakt, die begint met AAN DE DEUR WORDT NIET GEKOCHT en verder nog wat dingen die ik niet prettig vind en die heb ik achter het raam van de deur geplaatst, het werkt grandioos.

Natuurlijk kunt u ook gewoon een sticker bestellen, het is alleen maar een ideetje

mo
door monique_1 - Nov 1, 2010 om 14:33
1 Antwoorden / 4 Vragen

hallo
ik heb gewoon zelf een sticker gemaakt met geen collectes het werkt heel goed alleen af en toe moet ik een nieuwe maken omdat een collectant het er afgetrokken heeft.
dus gewoon een labelprinter kopen en je kunt alle texten ophangen die je maar wilt

marcel75
door marcel75 - Nov 1, 2010 om 14:39
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Hmmm geen collectes vind ik dan weer heel erg hard. Uiteraard moet iedereen zelf weten of hij iets geeft en hoeveel. Maar per definitie niets geven betekent in mijn ogen ook dat je niets over hebt voor een minder gelukkig mens. Als er dan bijvoorbeeld kanker bij je vastgesteld wordt, zou ik ook niet graag zien dat de nieuwste behandelmethodes op jou zouden worden toegepast of dat als je blind wordt, dat je een geleide hond krijgt.

En soms geef ik zelfs alleen maar vanwege het respect dat ik heb voor de vrijwilligers die toch maar even, ook bij slecht weer, bij iedereen langs gaan.

stacey
door stacey - Nov 1, 2010 om 15:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 1 nov 2010, 14:39]Hmmm geen collectes vind ik dan weer heel erg hard. Uiteraard moet iedereen zelf weten of hij iets geeft en hoeveel. Maar per definitie niets geven betekent in mijn ogen ook dat je niets over hebt voor een minder gelukkig mens. .

Als je collectegeld naar de directeuren blijkt te gaan dan wordt je vanzelf minder vrijgevig............
--Topsalarissen in de charitieve sector --Artikel

Moet eerlijk zeggen dat ik er ook meer moeite mee heb nadat dat soort dingen in het nieuws is gekomen, gevalletje hartstichting heeft mij wel geshockeerd destijds.
En geen geld storten betekend niet bij voorbaat dat je niets over hebt voor een ander,
je kunt ook op andere manieren ergens aan bijdragen..........

marcel75
door marcel75 - Nov 1, 2010 om 15:19
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Stacey,
Uit geen enkel onderzoek is gebleken dat het collectegeld alleen maar gebruikt wordt om de salarissen van de medewerkers te betalen. De salarissen worden veelal betaald uit de subsidies en beleggingen die gedaan zijn.

pc
door pch07 - Nov 1, 2010 om 15:29
22 Antwoorden / 9 Vragen

Het anrwoord van sonjaatje is de enige juiste. Zo hen ik de sticker ook gekregen

stacey
door stacey - Nov 1, 2010 om 18:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 1 nov 2010, 15:19]Stacey,
De salarissen worden veelal betaald uit de subsidies en beleggingen die gedaan zijn.

Ja, en aan die subsidies heb je dan ook al Zelf bijgedragen via de belasting... ;-)
Dubbel genaaid houd beter ? ;-)

elenay
door elenay - Nov 1, 2010 om 19:26
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Als je een pakketje krijgt dan weet je dit van te voren.
Het is geen dagelijkse kost. Anders zet je erop van, behalve voor bestelde pakketten. En als ze dan toch bellen, zeg je van, "heeft u een brilletje nodig van Specsavers?"
En bezoek kan zich ook telefonisch aanmelden.

Als het bij mij werkt, waarom dan niet bij anderen?

Goede training om assertiver te worden.

di
door diaan666 - Nov 1, 2010 om 21:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Den Dries,
Bedankt voor het aanbod, maar ik denk toch dat ik voor de manier van sonja ga hahahah!

Iedereen bedankt trouwens voor alle tips!!!!

den dries
door den dries - Nov 1, 2010 om 21:34
62 Antwoorden / 1 Vragen

Die sticker werkt voor geen meter want ik krijg nog de hele zooi regelmatig aan de deur en wanneer ik ze dan wijs op de sticker dan zeggen ze ; "Oh niet gezien".
Een sticker "Hier waakt de hond" heeft denk ik meer effect.

Mocht je nu niet aan die sticker kunnen komen diaan666.
Ik ga toch een andere voordeur aanschaffen en kan je die van mij voor een leuk prijsje overnemen, uiteraard met sticker.

supersplid
door supersplid - Nov 2, 2010 om 00:12
8 Antwoorden / 5 Vragen

Simpel. Ga naar http://www.geengeleuraanmijndeur.nl/ en de rest wijst zich vanzelf. Deze sticker hoeft dus niet meer te worden uitgevonden ...

nb
door nbw - Nov 2, 2010 om 01:56
521 Antwoorden / 24 Vragen

De kunst is niet te vluchten in een sticker. De kunst is gewoonweg bot zeggen nee zonder schroom. Want hoe kun je buurtkindertjes weigeren aan je deur voor een sponsorloop, voor een ghanaproject of een kinderpostzegel terwijl je zelf kindertjes hebt die totaal onbewust ingezet worden als sponsor en je eigenlijk moreel gezien geen nee meer kunt zeggen. Ergo je moet wel mee doen . Zoiets heet legaal kindermisbruik. En natuurlijk koopt opa en oma en alle vrienden en familie allerlei loten en rondjes schaatsen voor de sponsorloop. Enof het daar ooit terecht komt waar nodig is maar de vraag, want controle is er niet. Als er kinderen aan mijn deur komen geef ik nooit geld maar snoep.

marcel75
door marcel75 - Nov 2, 2010 om 09:17
5124 Antwoorden / 4 Vragen

NBW,
En als je eigen kinderen in al hun onschuld langs de deur gaan om lootjes te verkopen, kinderpostzegels aan de man te brengen etc en thuis komen met een zak snoep en niets verkocht hebbend. Wat zeg jij dan tegen je kinderen? En helemaal als ze daags erna op het schoolplein horen van vriendjes dat die heel veel lootjes verkocht hebben?

eenigma
door eenigma - Nov 2, 2010 om 13:04
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb deze, http://www.geenverkoopaandeur.nl/ een beschaafd formaat sticker onder de deurbel en het werkt prima, als er al eentje aanbelt wijs ik naar de sticker en afhankelijk van mijn bui wens ik ze goedendag terwijl ik de deur weer sluit. Vind het erg handig om zo met name van de zeer opdringerige en brutalen af te komen die het voorheen nog wel eens lukte een discussie uit te lokken waar ik helemaal geen zin in had.

groetjes,
Enigma.

sp
door spikkel - Nov 2, 2010 om 16:32
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 31 okt 2010, 23:10]
Zie: hier...
Vladja

Dank voor de tip !! Direct een sticker besteld. Ik heb al jaren een zelf gemaakt briefje op de deur maar dat moet ik elk jaar in december opnieuw maken. Dan schijnen de letters te vervagen en bellen de krantenbezorgers aan voor hun nieuwjaarsfooi. Vreemd, elke week zien ze het briefje op mijn deur maar als ze geld willen kunnen ze het plots niet meer lezen. Helaas is er geen sticker met lootjes en krantenjongens dus dat moet ik er zelf nog even onder plakken.

Voordat ik een briefje op mijn deur had werd er zowat 3 keer per dag aangebeld. Nu nog maar een hele enkele keer. Alleen 'stoor me niet' of iets dergelijks op de deur plakken helpt helaas niet. Er zijn mensen die het briefje op mijn deur lezen en als zij niet bij naam genoemd worden bellen ze alsnog aan.

vladja
door vladja - Nov 2, 2010 om 18:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Spikkel,

Ik vind krantenjongens toch wel iets anders, dan willekeurige personen aan de deur die iets komen verkondigen/verkopen/collecteren.

Als je geen krantenjongens wil, dan een NEE/NEE sticker plakken, maar dan heb je ook geen gratis krant / lokaal sufferdje meer.

Vladja

Em
door Emmap - Nov 3, 2010 om 14:08
162 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb een sticker van de website van collega-programma Radar gedownload, geprint en op de voordeur geplakt. Ziet eruit als een verbodsbordje met een mannetje met koffer die met gestrekte arm aanbelt.
Werkt behoorlijk, en de enkeling die denkt dat deze sticker niet op hem / haar van toepassing is, leg ik het even uit.
Aantal aanbellers is een poosje 4 á 5 per week geweest. Nu vrijwel zero, nul, nada.

Zie hier: http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/bericht/radar-ontwerpt-anti-colportage-logo/
Of als de link niet werk, zoek op de website van dit collega-programma naar de woorden: anti colportage logo. Dan kom je er ook wel denk ik. Succes!