jb
door jb50 Feb 19, 2010 om 12:55
Huishouden & energie

Glas subsidie

Wij hebben door het hele huis nieuwe kozijnen met HR++ glas laten plaatsen via een Belgisch bedrijf. Om subsidie te krijgen moet het bedrijf deze subsidie aanvragen via SenterNovem, uiteraard met mijn waardebon. Nu is dat bedrijf al sedert begin oktober bezig met de aanvraag, telkens zonder resultaat. Dan is de mail niet goed doorgekomen, dan is de betreffende medewerkster niet meer werkzaam! Zij schieten het bedrag niet voor omdat de factuur al lang betaald is. Wie heeft dergelijke negatieve ervaringen met SenterNovem?

1769 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het betreft hier niet alleen SenterNovem,Heel veel bedrijven doen dit op deze manier
Het lijkt er op, dat het voor de bedrijven makelijk geld verdienen is.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jb50,

Vraagje: is SenterNovem een overheidsbedrijf of gewoon een particulier bedrijf?

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wanneer heb je de bon aangevraagd/gehad en zijn de ramen geplaatst ?

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 00:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

SenterNovem is, lijkt mij althans, een onderdeel van Economische zaken.
Ik heb op de ingangsdatum, 1 oktober 2009, die bon aangevraagd en gekregen. De ramen zijn op 17/8 j.l. geplaatst. Dit is allemaal volgens de voorschriften van het ministerie. Het bedrijf zelf doet er alles aan.
Alvast bedankt voor jullie reaktie!

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

jb50 schreef op zaterdag 20 feb 2010, 00:52: Ik heb op de ingangsdatum, 1 oktober 2009, die bon aangevraagd en gekregen. De ramen zijn op 17/8 j.l. geplaatst.

Volgens mij moest je in Dat geval (plaatsing glas Voor ingangsdatum bon) Zelf de bon + factuur indienen, wellicht is dat het probleem ?

------Bonnen bewaren
De regeling gaat officieel pas per 1 oktober 2009 open, met terugwerkende kracht tot 1 juli 2009. Dus laat u met de subsidieregeling in het vooruitzicht tussen 1 juli en 1 oktober isolatieglas plaatsen, bewaar dan goed de factuur! U krijgt het subsidiebedrag uitbetaald op basis van een ingediende kopie van de factuur, in combinatie met de waardebon-------

Dit geldt voor declaratie Via glaszetter-----De waardebon kunt u inleveren bij de glaszetter, die vervolgens de korting verstrekt. De bon is maximaal vier maanden geldig. Dat betekent dat na verstrekking van de bon het glas binnen vier maanden geplaatst moet zijn. De glaszetter dient de bon binnen eenzelfde termijn te declareren. –- Dat geldt dan voor plaatsing glas vanaf 1 Oktober

Althans dat is wat ik er van begrijp.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet de paginavermelding van de info;

http://www.meermetminder.nl/nieuwsoverzicht/subsidieregeling_isolatieglas_bekend__waardebon_te_krijgen_vanaf_1_oktober_

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou pas er blijkbaar niet op ? ;-(

Link-> Suvsidieregeling

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

jb50

Als het een onderdeel van Economische Zaken is, dan kun je een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman:

www.nationaleombudsman.nl

Voor algemene vragen en
het bestellen van de folder:
0800 - 33 55555 (op werkdagen van 9:00 tot 17:00)

Voor vragen over uw lopende klacht:
(070) 356 35 63

Postadres

Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Bezoekadres

Bezuidenhoutseweg 151
2594 AG Den Haag

(wel even van te voren bellen)

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou de bon terugvragen en zelf bon + factuur indienen.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook wij zitten op de subsidie te wachten
krijg bij het bedrijf wat ramen geleverd heeft alle medewerking (ik kon dit controleren doordat zowel senternovem als het bedrijf het zelfde antwoord gaf)ze waren ermee bezig maar er stond een letter achter onze naam(nee nee niet van bkr haha)en het betalingsbewijs moest door bedrijf nogmaals overlegd worden
tot op heden nog geen subsidie ontvangen terwijl de ramen er al op 18 januari 2010 ingezet zijn
volgens mij moet kassa hier op tv aandacht aan besteden er zitten volgens mij nog veel meer mensen te wachten en de bedrijven krijgen de schuld,ik zeg natuurlijk niet dat alle bedrijven eerlijk zijn maar ik vindt in dit geval dat elk bedrijf het voordeel van de twijfel moet krijgen
de overheid moet zelf eens na kijken of de regelingen bij hun wel goed uitgevoerd worden
succes iedereen die nog geld te goed heeft yvon

ve
door verwijderd - Nov 14, 2010 om 07:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben in april door het hele huis HR++ laten plaatsen, De glaszetter zou het formulier insturen en dat moet nu nog gebeuren. Bij Senternovem staat alles nog op ingediend. Dat betekent dat het door ons is aangevraagd, maar verder ook niets. Subsidie aanvragen wordt wel heel moeilijk gemaakt voor mensen, als de glaszetter zelf kan kiezen, vooraf hele rekening betalen of direct verrekenen. De rekening mag je gewoon helemaal betalen en de glaszetter denkt toedelidoki, ik hoef me niet meer druk te maken. Dit is de omgekeerde wereld, Jij wil meehelpen aan energiebesparing en naar de subsidie kan je fluiten. Bedankt overheid..........

ve
door verwijderd - Nov 14, 2010 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat ik als Doe Het Zelver ook niets kreeg en België, geld het wel door bedrijven buiten Nederland geplaatste want je moet een firma dit laten doen en hoe zijn deze afwijkende regels?

Ik wist door mijn eigen bedrijf te laten plaatsen dus wel de subsidie te krijgen maar een Directie die eigen ramen plaatste en zij zagen niet dat een Webwinkel normaal nooit iets plaatste dus niet!

Dus er word gerommeld en hun controle is matig!
Het word tijd dat ze niet het plaatsen maar alleen het HR++ glas gaan vergoeden.

Nu word een slechte vakman beloond en een goede doe het zelver niet!

ve
door verwijderd - Nov 14, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de subsidie gewoon zelf aangevraagd via de website van SenterNovem, kreeg direct een E-mail met de subsidie toewijzing.
Deze uitgeprint en overhandigt aan de glaszetter, deze heeft het in de factuur verrekend en krijgt het bedrag direct via SenterNovem.
Bij kennissen hetzelfde gedaan, geen problemen ondervonden, volgens mij is het dus beter om de subsidie zelf te regelen.
De subsidie geld overigens alleen als een gecertificeerd het glas plaatst volgens de juiste ISO normen, vandaar dat je het niet zelf kunt plaatsen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan ook niet anders; je moet zelf de bon aanvragen via Senternovem en die bon moet naar de glaszetter! Alleen de glaszetter is hier in gebreke omdat hij nog niet heeft gedeklareerd bij Senternovem! Dat moet binnen een bepaalde tijd.
Mijn ervaring met Sentenovem is prima nadat ik via de helpdesk mijn probleem heb uitgelegd met de Belgische firma. Binnen 2 weken was de zaak opgelost en had ik mijn euri op de bank staan.