kr
door kreeftjes Feb 19, 2007 om 10:48
Huishouden & energie

Green choice

Ze kwamen laatst langs de deur om jezelf aan te melden bij de leverancier green choice.Dat heb ik gedaab,maar hoe betrouwbaar is het eigenlijk?

522 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh oh oh, bezint eer ge begint is een goed spreekwoord. Als u een overeenkomst heeft getekend op dat moment, dan zit u daar aan vast, of GreenChoice nu betrouwbaar is of niet. Als u eerder ook op deze site zou hebben gekeken dan zou u wel hebben gezien dat GC de nodige vraagtekens doet oprijzen en met name hun manier van colportage. Als het nog niet al te lang geleden is en men heeft niet aan alle voorwaarden voldaan, dan kunt u er mogelijk nog onderuit. Ik vrees echter dat u vast zit aan de verbintenis/overeenkomst

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps Het Burgerlijk Wetboek boek 6 art 217 is in deze duidelijk: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan. Zou er sprake zijn van tot stand komen onder invloed van dwaling etc. is vernietigbaar.  Of van dwaling sprake is is uitsluitend afhankelijk van hetgeen waarvoor u en wat u ondertekend heeft.n

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Laat je nooit overrompelen aan de deur ;-(

En altijd eerst navragen voor je je aanmeldt en dus niet zoals nu achteraf...........

Wanneer was  laatst ?!  Je moet binnen 8 werkdagen annuleren, als je er nog vanaf wilt zien;

---In geval van colportage kan een koop ongedaan gemaakt worden. Het is wel van juridisch belang dat er onder de handtekening een periode wordt opgenomen waarin de overdracht ongedaan gemaakt kan worden. Dit heet de 'afkoelingsperiode' en die duurt acht dagen.---------       Postbus51.nl - Colportage

Hier nog wat oevr greenchoice;

Consumentenbondforum - greenchoice

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken dit, heb ik ook gehad (ja ik weet het dom, dom).
Lijkt eerst heel betrouwbaar, wellicht is het dat ook... Maar toen ging ik  nadenken en heb het toch maar geannuleerd omdat de informatie die ze hadden over de Nuon (dat ze daar mee samenwerken) niet bleek te kloppen en ik er al een slecht gevoel over had. De Nuon kon overigens niets tegen GC doen aangezien zij de toevoer vrij moeten houden voor andere bedrijven.
Gelukkig was ik binnen de 8 dagen om het te annuleren. Maar ik moet zeggen dat het geen enkel probleem bleek te zijn en dat er niet moeilijk werd gedaan toen ik het annuleerde en ze waren ook nog bereid een bevestiging te sturen van de annulering. Dus gelukkig is het allemaal snel weer goedgekomen.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijf nog maar even zitten, er gaan toch weer een aantal samenwerken.

Kijk eerst maar even op de volgende link daar staan er nog meer.

Greenchoice

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

n.a.v oehoe moet ik mijn tekst aanpassen: er zijn wel degelijk ook tevreden klanten van Greenchoice.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kreeftjes,

In aanvulling op Collega gerritaltena: dit had je dus beter niet kunnen doen tenzij je huidige leverancier oxxio is. Soms kun je de deal nog terugdraaien. Als je aan de deur geen door beide partijen getekende overeenkomst hebt gekregen, dan is de overeenkomst nietig.

Daarnaast dient in de overeenkomst duidelijk te staan hoeveel je moet betalen, naam en adres van de colporteur en voor welk bedrijf de colporteur werkt.

Als aan een van deze vereisten niet voldaan is, dan is er geen geldige overeenkomst (een zogenaamde "nietige" overeenkomst). Desgewenst kunt je de colporteur laten weten dat je je niet (meer) gebonden acht aan het contract.

Zo'n overeenkomst moet ook ingeschreven worden bij de Kamer van Koophandel. Hierover kun je de Kamer van Koophandel bellen en dat navragen. Is dat niet gebeurd, dan heb je zelfs drie maanden de tijd om Greenchoice mee te delen dat je afziet van de overeenkomst. Doe dit dan wél aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Zie ook:

http://www.wetboek-online.nl/wet/Colpw.html

http://www.kvk.nl/sectie/regioindex.asp

Sukses, Read2.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

off-topic@ je werd node gemist

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie.Ik heb net nog(ik zat nog binnen de grens van 6 dagen)toch even een brief geschreven die ik dadelijk aangetekend ga versturen.Ik heb ook telefonisch contact gehad en hun zeggen dat hierbij de overeenkomst is afgesloten.Toch ga ik die brief ook versturen.Die man die ik aan de lijn had had wel heel veel slaap.Hij zat gewoon te gapen.Ik had er ook geen goed gevoel over.Groetjes kreeftjes.....

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kreeftjes

Dat greenchoice aan de deur kwam, dat wist ik nog niet. Na het lezen van de reacties blijkt dat niet iedereen te spreken is over greenchoice.

Zelf ben ik al jaren bij greenchoice, heb me zelf aangemeld omdat ik gelezen had dat ze goedkoper waren. Ik ben erg tevreden, ze zijn goedkoop en milieubewust. Ook krijg ik van hun ook niet 4x per jaar post of ik vast tarief wil (voor jaren lang vast laten zetten), wat ik bij mijn vorige energie-aanbieder erg irritant vond. De klantenservice vind ik ook erg goed, als je belt ben je zo aan de beurt en je kunt ook mailen, hier krijg je ook snel antwoord op.

Tot slot: er zijn op internet ook heel veel goede ervaringen over greenchoice te lezen en volgens de consumentbond zijn ze ook erg goedkoop.

Succes,

Groetjes Ieke

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraag geeft mij de gelegenheid om aan te geven hoe het wel zou moeten.

Immers, aan de deur iets "kopen"  moet nu toch zo langzamerhand uit de tijd zijn.
In dit soort gevallen vraagt men toch eerst de informatie die u op een later tijdstip (als die huis-aan-huisverkoper alweer vertrokken is) rustig kan bekijken, bediscuseren met uw eventuele echtgenoot(e), wat rondneuzen op het Internet met het kernwoord 'Greenchoise' om pas dan daarna eventueel een overeenkomst aan te gaan met die aanbieder.
Dat zou standaard moeten zijn bij elke huis-aan-huisverkoper!

Als het minder dan 6 dagen geleden is dan heeft u nog net de tijd om Greenchoise (indien u dat wenst) op te zeggen.
(de 8 dagen-grens)
Dus net die 8-e dag?  Dan een fax die wel gevolgd moet worden door een brief met opzegging.(aangetekend met bericht van ontvangst)
(Een fax heeft altijd een datum en tijdregistratie!).

Overigens lijkt mij Greenchoise niet verkeerd dan alleen dat er met het wisselen van energieleverancier er regelmatig het een en ander fout gaat.

Dat komt vaak doordat er een verschil is (en vaak blijft bestaan) tussen de stroomopwekker (Greenchoise in dit geval) en de transporteur van die stroom.
Vaak zitten beide kosten in één maandelijks bedrag maar bij wisseling kan het zo zijn dat daarna deze kosten apart berekend (gaan) worden.

Een kwestie van oppassen dus want wat eerst dan erg goedkoop lijkt kan weleens duurder uitvallen.

Daarom......... altijd eerst die informatie over die genoemde aspecten en pas daarna de beslissing en niet andersom.

Een welmenende

Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 1, 2007 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel recent ben ik overgestapt van nuon naar gc.wat mij opvalt is hoe snel en correct men reageert, dit in tegensteling tot nuon. Tevens is mijn mnd.-bedrag euro 37 lager ( bij jaarverbruik van ca. 3200 m3 cq. 3500 kwh )

zoals gezegd, slechts heel korte ervaring, maar duidelijk positief.