si
door sieke Aug 29, 2010 om 21:37
Huishouden & energie

Groepskorting levering energie.

Krijg geregeld aanbiedingen van UnitedConsumers, de laatste met groepskorting bij Essent (waar ik momenteel mijn energie van krijg) 50 ct. korting per kWh stroom t.o.v.de variabele tarieven Essent en 50 ct. korting per m3 gas t.o.v. variabele tarieven essent.
Zou graag eventuele ervaringen met UnitedConsumers vernemen van mensen die deze hebben.
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.EnergiekortingenE

943 4 Rapporteer

we
door wesjesr - Aug 29, 2010 om 21:47
15 Antwoorden / 5 Vragen

Sieke,
lees de pagina van United Consumers eens goed. Je zult dan lezen dat je 0,50 Eurocent korting krijgt, als je werkelijk zoveel korting zou krijgen dan had UC heel Nederland als lid. Bij mij zou dit een "voordeel" opleveren voor mijn gasrekening van 11 euro op jaarbasis.

poltol
door poltol - Aug 29, 2010 om 21:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Kan volgens mij helemaal niet.

kWh kost 9.02 cent
m3 gas kost 36.96 cent

Vaste kosten per maand voor gas en elec. samen = €4.98.

Goed lezen op hun site en even rekenen kan u in ieder geval heeeeeeeel veel ergernis besparen.
En dat is [tegenwoordig] al heel veel waard.

Succes, poltol

ridder_1
door ridder_1 - Aug 29, 2010 om 22:38
376 Antwoorden / 8 Vragen

Sieke,

Ben nu 3 jaar lid van UC en je krijgt per kW elektriciteit of M3 gas een 0,5 cent korting, Bekijk je verbruik van het afgelopen jaar en kijk wat het je voordeel oplevert. Is het bv. E 10,-- op jaarbasis (het gaat alleen om de energieprijzen en niet over het vastrecht etc !!) dan kan je beter gewoon bij je huidige leverancier blijven ivm fouten die kunnen optreden bij het overschrijven of dat je een hoger voorschot gaat krijgen.
CU is een onafhankelijke leverancier (zgn. energybroker) en ze hebben best een goede service en ik heb zelf nooit problemen gehad. Ook kan je goedkoper benzine en een autoverzekering afsluiten etc.Omdat ze een grote groep leden hebben (gratis lidmaatschap) kunnen ze de extra korting bedingen bij je energieleverancier. Voordeel is dat je geen verplichte deelname of contract hebt, je kan altijd zonder boete naar een andere leverancier overstappen.

si
door sieke - Aug 30, 2010 om 12:01
10 Antwoorden / 44 Vragen

Beste mensen die gerageerd hebben op mijn verzoek om inlichtingen over groepskortingen van UnitedConsumers helaas heb ik een grote fout gemaakt in dit bericht.
De korting bedraagt 0,50 ct en niet 50 ct per eenheid.
Bij deze mijn excuses en dank voor Uw verhelderende reacties.