ke
door kessel45 Aug 17, 2011 om 12:24
Huishouden & energie

Halve kopjes koffie

De vraag zal al wel meerdere malen gesteld zijn maar mijn probleem is, dat ik met mijn Senseo maar halve kopjes koffie krijg. Hij is pas ontkalkt en grondig schoongemaakt maar heeft niets geholpen. Enkele jaren oud. Zou hij nu al de geest gaan begeven? zou fijn zijn als een van jullie me kan helpen.

39768 14 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Aug 17, 2011 om 13:01
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Hier staat heel wat over op het web, bijvoorbeeld de gaatjes in de filterhouder doorsteken. Google maar eens naar "Senseo geeft halve kopjes koffie", komt veel vaker voor en je zou denken.

druifje01
door druifje01 - Aug 17, 2011 om 13:33
1712 Antwoorden / 140 Vragen

13:01 = ,"komt veel vaker voor dan je zou denken."

ja
door jannet1977 - Aug 17, 2011 om 13:49
64 Antwoorden / 0 Vragen

Zie hier een tip over halve kopjes (bij de reacties).

poltol
door poltol - Aug 17, 2011 om 14:44
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U kunt de senseo zelf meer water laten geven.
Maak de senseo aan de onderkant open.
EERST natuurlijk de stekker eruit.

Dan ziet u en klein schoefje zitten, vaak met een rood lakzegeltje erop.
Dit schroefje regelt de wateropbrengst.

senseo meer water

Succes, poltol

ke
door kessel45 - Aug 19, 2011 om 09:56
75 Antwoorden / 45 Vragen

Bedankt allemaal voor de reacties. Ontkalkt is hij pas, nu nog even het schroefje proberen anders ben ik bang dat hij versleten is. Groetjes

rj
door rjw - Aug 19, 2011 om 11:44
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=kessel45 schreef op vrijdag 19 aug 2011, 09:56]Bedankt allemaal voor de reacties. Ontkalkt is hij pas, nu nog even het schroefje proberen anders ben ik bang dat hij versleten is. Groetjes

Is de Senseo intensief gebruikt? Leeftijd zegt niet zoveel, het aantal kopjes koffie wel....

jannyholtrop
door jannyholtrop - Aug 19, 2011 om 12:23
84 Antwoorden / 1 Vragen

Je zegt dat het apparaat enkele jaren oud is. Er zit 2 jaar garantie op het apparaat. Even via de mail overleg plegen met Philips.nl Kans dat hij gratis wordt gerepareerd. Hebben ze bij mijn dochter ook keurig geregeld.

jb
door jb50 - Aug 19, 2011 om 12:27
14 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Kessel,

Onlangs hadden wij hetzelfde probleem. Ook alles gedaan maar het probleem van de halve kopjes bleef. Via de servicedienst van Philips een nieuwe padhouder gekregen(garantie) en alles loop weer perfect!
Via de site van Philips krijg je sowieso allerlei tips om problemen te verhelpen.
Succes!

josruiter
door josruiter - Aug 19, 2011 om 12:39
9 Antwoorden / 2 Vragen

Dat gebeurde bij mij ook na verloop van tijd, in plaats van een beker koffie, gaf het een kopje.
Dat lag aan het drijvertje in de watertank.
Een nachtje laten weken in pure schoonmaak azijn (vullen net boven de drijver) en als het goed is werkt het weer.

ho
door hotroxy - Aug 19, 2011 om 15:18
6 Antwoorden / 2 Vragen

Leg je padhouder gewoon in de schoonmaakazijn
je staat versteld wat er achter blijft na 1 nachtje

poezebeest
door poezebeest - Aug 19, 2011 om 21:12
1 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo kessel45,
Mijn senseo gaf ook weinig koffie, met de dure speciale ontkalker 3 keer door gespoeld, geen resultaat. Toen de gewone schoonmaakazijn gepakt, de hele fles er door laten spoelen, ( wel met een gebruikte pad er in) en de padhouders nog een poosje in de azijn laten weken, fantastisch, weer een volle bak koffie.
Na afloop uiteraard goed met schoon water doorspoelen

richard83
door richard83 - Aug 19, 2011 om 21:51
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=poezebeest schreef op vrijdag 19 aug 2011, 21:12]Hallo kessel45,
Mijn senseo gaf ook weinig koffie, met de dure speciale ontkalker 3 keer door gespoeld, geen resultaat. Toen de gewone schoonmaakazijn gepakt, de hele fles er door laten spoelen, ( wel met een gebruikte pad er in) en de padhouders nog een poosje in de azijn laten weken, fantastisch, weer een volle bak koffie.
Na afloop uiteraard goed met schoon water doorspoelen

Dat had je beter niet kunnen doen! Als het op bazig is van Citroenzuur, kan ik het nog wel begrijpen.

alida60
door alida60 - Aug 20, 2011 om 22:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben dit ook pas gehad nadat wij het apparaat ontkalkt hadden met senseo ontkalking. Daar wordt bij vermeld dat je een gebruikte koffiepad er in moet houden tijdens de procedure.
Daardoor kwamen er echter koffiekorreltjes in het mini zeefje dat middenin de padhouder zit.
Dus even door het zeefje kijken, als dat niet kan is deze verstopt.
Even met een prikkertje schoonmaken en het apparaat werkt weer naar behoren!

gladdeharry
door gladdeharry - Aug 21, 2011 om 08:37
463 Antwoorden / 14 Vragen

Mocht je geen stelschroefje kunnen vinden dan is er nog onderstaande optie:

http://www.onderdelensenseo.nl/?page=Nieuws&nid=15