re
door reny Dec 5, 2006 om 23:17
Huishouden & energie

Hangend Toilet

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de normale hoogte is van een hangend toilet.Wij laten een nieuwe wc plaatsen en alles opnieuw betegelen,nu is vanmiddag het toilet geplaatst op 57 cm en als we het toilet nu gebruiken zitten we op onze tenen inplaats van met de voeten op de grond.Volgens de persoon die het heeft geplaats( een vakman )is dit niet abnormaal ,wij vinden van wel.Het leed is geschied,dus nu willen we de vloer maar laten verhogen,maar hoe hoog?Graag een reactie!!!

76971 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

de standaard hoogte van een wc is 40 cm zonder bril.

dit geldt voor zowel een vrijhangende wc danwel een staande wc.

de  fabrikanten beginnen echter langzaam aan met het verhogen van de 40 cm naar 43cm standaardhoogte  ivm het steeds groter groeien van de bevolking.

senioren wc's zijn er in +6  (46cm) en +10 (50cm ) hoogtes.voor staande wc's.

deze maten kun je dan ook als leidraad gebruiken om de hoogte van een vrijhangende wc te bepalen.

57 cm is echter veels te veel van het goede.

voor de stoelgang is het zelfs beter om zo laag mogelijk te zitten .

als we ouder worden wil dit echter niet meer zo makkelijk, we hebben dan meer moeite om vanuit deze positie weer te gaan staan.

zo'n senioren(verhoogt) toilet helpt ons dan een handje.

zelf adviseer ik klanten om een vrijhangende wc tussen een  cm of 4 a 12 cm te verhogen afhankelijk  hoe groot de mensen zelf zijn.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hoogte zou gelijk moeten zijn aan de hoogte van een staand toilet met standaard afmetingen (tot 45 cm incl. bril).
Hogere toiletten (tot ongeveer 55 cm) worden wel toegepast in seniorwoningen. Kijk anders even bij een sanitairwinkel voor de gangbare afmetingen.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag reny,

Kijk ook even op:

infohoogtetoilet

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2006 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ons closet met inbouwreservoir hangt op standaard hoogte van 42 cm. De hoogte die de vakman heeft aangehouden is buitensporig en het geleverde werk voldoet duidelijk niet aan de gestelde verwachting, zodat u kunt eisen dat het closet op standaard hoogte wordt bevestigd.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 02:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben misschien een beetje laat met het antwoord.

Het keramiek gedeelte van een hangend toilet moet op minimaal 41,5 cm boven de vloer hangen. Daar komt dan de dikte van de toiletbril nog bij die varieert tussen 2 en 3 cm. Dus een toilet "zit' het comfortabelste bij 43,5 tot 44,5 cm hoogte boven de vloer.

Opmerking.                                                                       Doordat wij in West Europa de laatste 50 jaar een beter voedingpatroon kennen. (ik bedoel niet de fastfood en de te dikke mensen, maar het feit dat de groeihormonen die wij in onze diervoeders toestaan, waarschijnlijk ook in ons lichaam hetzelfde effect veroorzaken). worden we alsmaar langer. Onze kinderen zijn ook groter dan wijzelf. Hierdoor zal de maat die ik noem ook hoger worden.

Ik kan mij voorstellen dat jongere mensen van 1,90 m lengte tegenwoordig de hierboven genoemde maat toch aan de lage kant vinden.                                                                         Oplossing: De inbouwframes van hangende toiletten hebben van die zwarte PPE schuifmoffen. Als je in het vertikale gedeelte wat extra maat in het vertikale gedeelte houdt, en bij het aftegelen de sparing naar boven ovaal wat ruimer maakt, is het mogelijk het toilet naderhand nog een cm of 3 te verhogen. Ook boven de 2 draad-einden waar het toilet aan hangt moet je sleufvorming ruimte houden. Je ziet er niets van want het toilet dekt alles af.

Annekdote:                                                                                In het kantoor waar ik werk is bovenstaande fout gegaan, vandaar dat ik deze maten weet. De bovenkant van de toiletbril hangt op krap 40 cm boven de vloer (vergelijk een bierkratje). Dus het is bij ons altijd hurken geblazen (grapje).

Groeten.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

tussen de 40 en 45 cm is normaal inclusief bril

vr groet e valk