Hoe snel moet woningbouw deurreparatie regelen?
Vorige week kregen wij plots de voordeur niet meer van het slot. De sleutel wilde niet meer draaien. Gelukkig waren we binnen en niet in de kou, maar we konden alleen via het keukenraam naar buiten klimmen (we wonen 6 hoog dus geen achterdeur). Vrijdagmiddag om drie uur de woningbouw gebeld, die waren al dicht vanaf 12 uur, dus we kregen een centrale aan de lijn. Die zouden het doorgeven. Niks meer gehoord. Zaterdag weer meerdere keren gebeld maar de centrale kon niets anders doen dan de melding doorgeven. Uiteindelijk werden we gebeld dat er een monteur zou komen, die kwam niet. Uiteindelijk zondagmiddag kwam er een monteur die ons bevrijd heeft. In de tussentijd moest één van ons thuisblijven anders moest het ramen open blijven (vervelend, maar goed), maar waar ik me meer zorgen over maakte is de veiligheid! Wat als we niet mobiel genoeg waren geweest om uit het raam te klimmen? Of als er brand was uitgebroken?
Had de woningbouwvereniging sneller moeten reageren?
Alvast bedankt voor uw reactie!
Dus vrijdagmiddag het probleem gemeld en op zondagmiddag is het opgelost. Had het volgens u sneller gekunt? Gelukkig voor u mag je vrij weinig buiten de deur doen, dus vrijdagavond lekker op de bank, zaterdag alleen de boodschappen doen en zondag lekker uitslapen.
Als u verwacht dat een woningbouwvereniging een blik personeel heeft staan die ze direct kunnen inzetten, dan hebt u het mis. Er was geen nood, er zat niemand vast en u stond niet buiten. Waarom meent u dan dat er direct iemand had moeten komen?
Ik heb, in tegenstelling met de andere twee antwoorden, veel begrip voor uw vraag. "Stel dat er brand was uitgebroken". Ook weet ik zeker dat mijn WBV me c.q. iedere andere bewoner, veel sneller zou hebben geholpen. Heb twee weken geleden een lekkage gehad (door mensen die voor de WBV in de flat boven mij werkten); water stond tot rand in de douche; mijn twee net aangekochte wasser en droger totaal onder water plus, het "engste" het water liep in de lamp. Dat was op een Vrijdagmiddag. Reken maar: ze waren er binnen een paar uur. Plus de volgende dag schoonmakers om alle troep op te ruimen. Ik ben, zoals u ook stelt, niet mobiel: dus in deze had de WBV sneller moeten reageren.
Een waterlekkage valt dan weer wel onder een acute situatie. De kosten lopen immers alleen maar verder op als daar niets tegen gedaan wordt. TS kon naar binnen en buiten en er was geen nood waarbij direct ingrijpen noodzakelijk was.
Zoiets weet niemand. Brand vindt ook, out of the blue, plaats. Helaas, ook al meegemaakt, maar toen was ik nog mobiel. Zijn toen 3 weken uit de flat geplaatst.
@TENORMIN, bij brand of andere calamiteit 112 bellen! De branweer/ politie of ambulance zal er sneller zijn dan dan ienabnd nanems de verhuurder.
Ik kan je uit eigen ervaring, helaas, vertellen dat, al zijn de brandblussers, ik bedoel natuurlijk de brandweermannen, snel ter plaatse: zeker in een flatgebouw: (uiteraard kan de WBV daar niets aan veranderen): als een brand woedt in een flat en ze moeten uiteraard zoeken: dat heel veel tijd kost. Als je als bewoner eerst buiten staat: voor je gevoel duurt het een eeuwigheid: vooral als de brand zowel aan de voorkant als de achterkant van "waar jij woont" de vlammen omhoog schieten. Maar goed, dat was gelukkig nu niet het geval voor de TS. Ik heb wel jaren (bij ons gebeurde het met Oud en Nieuw) op de die dagen een vluchttas in de hal neergezet: met medicijnen, de belangrijkste papieren en noem maar op. Ik zit trouwens nu weer met lekkages en kan de moed niet eens meer opbrengen om te claimen. Hoop zo dat iemand van boven me komt halen.
Tenormin, hoe treurig uw verhaal ook is, dat heeft niets met het probleem van TS te maken. Ook al zou er brand ontstaan, dan hadden ze kunnen wegvluchten.
neodutchio, je reageert altijd op beide forums hard. Ben blij dat deze zaken je niet (nog) zijn overkomen. Zowel, ga je anders reageren. Laat ik het daar bij houden.
De Ts was niet alleen en was mobiel. Dat dan even spookverhalen in je opkomen is begrijpelijk. Maar bij een brand, bel je de brandweer en niet de huisbaas. En de brandweer ramt een deur of raam wel in.
Nou, zo ging het dus helemaal niet hoor. In een mensenpakhuis merk je niet dat er brand is. Op dat moment dan. Je zit in knallers, klappers en vuurwerk, want daar had ik het over. Welterusten.
Maar wat maakt het dan uit of je via je voordeur of via het raam moet vluchten?
De reparatie had misschien niet sneller gekund hebben maar wat u is overkomen is het zaak om buren in te lichten zodat er bij gevaar aan u gedacht wordt.
Er zijn bedrijven voor dit soort zaken die 24 uur werken 7 dagen in de week dus de woningbouw kan zeker dit probleem snel oplossen. Alleen weekend en avond kost hun meer geld en doen het daarom niet. Bonussen en hoge salarissen management is belangrijker. Het mag best in een korte tijd opgelost worden.
Ze zijn op zondag gekomen...
"Bonussen en hoge salarissen management is belangrijker. "
TS heeft niet vermeld welk WBV het betreft. Blijkbaar weet jij dat wel en weet je ook hoe hoog de salarissen en bonussen van het management van de betreffende WBV zijn. Kan je die met ons delen?
De monteur hoefde jullie niet te bevrijden want jullie konden door het raam naar buiten. Jullie hadden ook een slotenmaker kunnen bellen, die was dan nog dezelfde dag gekomen. Maar ja, dat kost geld.
En er is geen brand uitgebroken en jullie zijn mobiel. Dat doemdenken is nergens voor nodig. Het is trouwens een illusie dat je bij brand altijd via de voordeur naar buiten kan. Vaak genoeg moeten mensen van het balkon gehaald worden.
Ik vind 2 dagen acceptabel voor deze kwestie.
En had je dat in "mijn"situatie" ook aanvaardbaar gevonden? Gelukkig kon TS wel raam uitklimmen: ik niet meer, helaas. Totaal off topic: kreeg gisteren een mail van Tros Radar: "ze gaan mijn case a.s. Maandag bespreken in een vergadering". Moet niet zotter worden. Hoop dat ze me weer toelaten. ☺ Kan ik even lekker afblazen.
Ik dacht dat u dan zou weigeren? U had 112 kunnen bellen.
Ik sluit, helaas voor u, dat dit onder die kleinere zaken kan vallen waarvoor u zelf verantwoordelijk bent. Zie o.a. https://www.haagsewetswinkel.nl/de-rechten-van-de-huurder-bij-reparaties/ en vooral ook deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning-huren/vraag-en-antwoord/welke-kosten-zijn-voor-de-huurder-en-welke-voor-de-verhuurder
Hoe dan ook heeft uw verhuurder (toch) positief gerageerd door te regelon dat toch nog gedurende het weekeinde het probleem werd opgelost.
Een verhuurder kan niet toveren en meteen 'de verlosser zenden' en indien er werkelijk sprake zou zijn geweest van een calamiteit: u kent het telefoonummer 112 toch?
Dan was er snel gereageerd en zou u niet uit een keukenraam hebben behoeven te klimmen..
Wat ook nog zou kunnen is dat degene die dienst had geen zin had om te komen is bij mijn dochter ook gebeurd na een lekkage van de boven buren waardoor haar hele gang onder water stond
Het is bepaald geen snelheidsrecord wat geleverd is, maar als u niet meer door een raam kan klimmen, tja, dat had het vrijdagmiddag/avond opgelost moeten zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer