el
door ellendddd Aug 12, 2016 om 21:41
Huishouden & energie

Korrelig oppervlak oud granito aanrechtblad - hoe herstellen?

Ik heb een oude keuken met daarin een oud granito aanrechtblad. Maar een deel van het oppervlak is in de loop der tijden korrelig geworden, niet egaal meer. Het cement lijkt weg gesleten, waarschijnlijk door intensief gebruik van het aanrecht op die plek. Is daar iets aan te doen? Of weet iemand misschien een instantie die dat kan verhelpen. Schuren? Of een laag van iets anders eroverheen, maar wat dan? Ik wil het blad graag behouden. Dank voor de respons alvast!

1537 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2016 om 21:48
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Zoekt u eens op Google naar granieten aanrechtblad repareren. lees daar dat een bedrijf er bij een paar dagen aan bezig is geweest. Lijkt mij dus niet zo'n eenvoudige doe-het-zelf klus.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2016 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat wordt dus slijpen. Zou er niet aan beginnen.

ra
door ramanah - Aug 12, 2016 om 22:48
135 Antwoorden / Vragen

Schuren? Met de hand? Heeft u een paar jaar tijd?

va
door varatro - Aug 13, 2016 om 00:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zo'n dikke 25 jaar geleden bij een heb ik bij ons clubgebouw (bouw 1933) dik ingesmeerd met groene zeep en paar dagen laten staan.

Herhaal dat eens en kost ook nog niet veel.

tenormin
door tenormin Aug 13, 2016 om 00:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@varatro, bleef het daarna dan echt hard? Of ging het schuimen?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2016 om 06:47
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Na de groene zeep van @Varatro is hier ook nog een link over graniet.
http://www.resporepair.nl/graniet-reparatie.html

Cookies
door Cookies - Aug 13, 2016 om 10:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stel deze vraag eens op het forum van Klusidee http://www.klusidee.nl/Forum/

va
door varatro - Aug 16, 2016 om 23:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

Goede van

door sjoppie - 13 aug. 2016 om 06:47

Graniet wordt veel gebruikt voor aanrechten, niet te verwarren met het in de jaren vijftig veel gebruikte kunstmatige granito.

Wist ik ook niet...