ko
door koensterker Oct 12, 2017 om 22:33
Huishouden & energie

Kruidvat ontstopper

dag, ik heb het idee dat kruidvat gel ontstopper, biologisch juist mijn afvoer verstopt. Dus helemaal niet goed werkt. In mijn zwanenhals zat een rare gelachtige substantie die de boel verstopte. Heeft iemand hier een zelfde ervaring mee?

14648 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2017 om 22:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nooit van gehoord en ook nog nooit gebruikt. Gebruik heet water en soda, als uw afvoer verstopt zit. Of stop er een veer doorheen, zodat hij weer doorloopt.

Al die biologische onzin.

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2017 om 22:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoon HG gebruiken, geen fratsen, geen rare voorwaarden, helpt prima en geen problemen. Wat u beschrijft doet mij denken aan mijn ervaring met die blauwe troep, WC-eend. Onder de rand spuiten. Nooit beseffend dat het niet zou oplossen. Dikke klodders die, als ik toilet doorspoelde, het water alle kanten, behalve de goede, uitkwam.

gerbera
door gerbera - Oct 12, 2017 om 23:01
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mag ik het ff niet snappen, u gebruikt een ontstopper, die blijkbaar verstopping veroorzaakt, terwijl er geen verstopping is. Maar de gel heeft wel even de tijd nodig om in te werken. Gewoon een nachtje laten werken en vervolgens goed naspoelen.

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2017 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk ook proberen een verstopping te voorkomen door geen zooi of vet door de gootsteen te spoelen, dan hebt u al die troep niet nodig.

ik was zelf zo onverstandig om in 1975 het vet uit een koekenpan door de gootsteen te spoelen, met een verstopping tot gevolg. Is me nadien nooit meer overkomen. En er is dus nooit meer een verstopping geweest.

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2017 om 00:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen ervaring ermee. En al zou ik die hebben, dan heeft u daar natuurlijk helemaal niets aan.
Ik doe hetzelfde als @tijger1, of liever, ik zorg ervoor dat ik geen verstopping krijg. Dus af en toe heet water met soda, af en toe azijn in heet water of zonder water erdoor gieten enz.
Verder zijn er nog die rubber ontstoppers, naast de veer.
Als u toch ontstopspul gebruiken wilt probeer dan deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-active-korrelontstopper/p/549493

panter22
door panter22 - Oct 13, 2017 om 09:08
6599 Antwoorden / Vragen

Het afvoerzeefje kan wat te grote gaten hebben en dan vliegt er nog van alles doorheen. Een extra zeefje er op met dunnere gaatjes, wel nog wel eens helpen.

reflecs
door reflecs - Oct 13, 2017 om 11:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heb het zelf geen ervaring. Wel de gebruiksaanwijzing gevolgd?