10
door 10eke Feb 12, 2005 om 23:02
Huishouden & energie

Laagste prijsgarantie?

Wij hebben een order voor de badkamer getekend onder het mom: U krijgt toch te laagste prijsgarantie, dus wij zijn altijd de goedkoopste. Alleen krijg je de uiteindelijke prijs als je al getekend hebt op papier dus kun je nooit bij een ander een vergelijking maken, want die geven ook alleen de uiteindelijke prijs als je hebt beslist. Wat zijn dan eigenlijk nog je rechten? Wij hebben een grote badkamer gekocht, op de offete zagen wij bij thuiskomst dat de prijzen eerst zijn opgeschroefd, in sommige gevallen 20 procent boven de adviesprijs! Daarna kregen wij een flinke korting en daar hebben wij ons nu net op verkeken! Verder zijn er nog onduidelijkheden in de offerte wat betreft merken en types. Nu zijn wij naar een andere zaak gegaan en hebben om hetzelfde gevraagd, die zaten duidelijk beneden hun eerste prijs (die hebben wij nu zwart op wit), ook lieten ze doorschemeren dat bij koop de prijs nog flink omlaagkon. Uiteindelijk zaten we 1500 euro lager dan bij onze leverancier. Dit hebben wij alleen niet op papier. Kunnen wij hier nog iets mee? Wij hebben een week geleden getekend en 2 dagen nadien gebeld voor een vervolgafspraak i.v.m. een wijzigiging, zodat zij nog niet zouden bestellen. De afspraak is maandagochtend, dus ik hoop dat er nog iemand met een goede tip voor ons komt.

357 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2005 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo tieneke en gerti,

Helaas, ik denk, dat als je een offerte ondertekend hebt, je daar niet zomaar onderuit kunt.
Het is geen colportage, waarbij  je, na ondertekening nog  8 dagen hebt, om te annuleren.
Alle handelingen, te snel genomen, breken nu op.
Laat dit voor veel meelezers een waarschuwing zijn


groet
cats

ve
door verwijderd - Feb 13, 2005 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag 10eke,


Helaas is koop koop (er is hier geen sprake van een bedenktermijn) en als je daar nog onderuit wil kost het je 30% van de aanschafprijs. Wellicht dat er na onderhandelen nog wat van de prijs af kan, maar in feite zit je na het ondertekenen van de order muurvast tenzij je zwart op wit voor dezelfde badkamer ergens anders goedkoper uit bent. Je hebt immers een laagste prijsgarantie. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2005 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo tineke, helaas kan ik je geen zinnig antwoord geven, maar ik zit met dezelfde vraag: Wij wilden een badkamerofferte laten maken en hebben een afspraak gemaakt bij een sanitairspecialist. Tijdens die middag in de showroom hebben we erg veel en nuttige info gehad, maar op een gegeven moment liet de bedrijfsleider aan de verkoper doorschemeren dat het te lang duurde. Vanaf dat moment werd er steeds meer gepusht en ging het allemaal steeds sneller. Zo werd door de verkoper voor ons de kraan en fontein voor toilet beneden gekozen, want dat maakte toch niet zoveel uit, we konden later nog wel veranderen als we dat wilden (?)Overigens dacht ik dat het aanwijzen van producten tijdens het rondkijken in de showroom enkel nodig was zodat de verkoper een beeld kreeg van onze wensen en de offerte kon opmaken, het is immers altijd maar een beperkt aanbod dus je verwacht niet dat je er aan vast zit. Aan het eind van de middag was het "dus deze gaat het worden?" en we kregen een krappe 5 minuten bedenktijd. We waren het erover eens dat we beter niet konden toehappen, maar eerst ook elders gaan kijken. Bovendien lag de badkamer nogal veel boven het door ons aangegen budget. Op het moment dat de verkoper weer terug kwam en wij aangaven niet tot koop over te willen gaan, werd de bedrijfsleider erbij gehaald. Na een verkoop-toneelspel werd ons een laagste prijsgarantie gegeven en gegarandeerd dat we deze badkamer nergens goedkoper zouden kunnen aanschaffen, omdat men de grooste van het land is en meer blabla. De druk werd nog wat opgevoerd en uiteindelijk zijn we gezwicht, maar een dure aankoop doen na murw te zijn gepraat voelt niet goed natuurlijk. Eenmaal thuisgekomen heb ik meteen alle producten vergeleken met prijzen van andere aanbieders, en kwam tot de conclusie dat het erg duur uitviel, ondanks de 16% korting die was gegeven. De sanitairzaak zat met hun standaardprijzen (zonder korting) steeds boven de adviesprijzen van de A-merken leveranciers, tja zo kan ik ook "hoge" kortingen uitdelen.
Binnen 3 werkdagen hebben we de bestelling geannuleerd, voor zover ik weet mag je dat als consument kosteloos doen. Echter vandaag kwam de brief in de bus: annuleringskosten 30% van het aankoopbedrag, ondanks dat het ivm verbouwing een bestelling op afroep was, dus er nog geen kosten zijn geweest voor het bedrijf, we hadden zelfs nog niet eens een ontvangstbevestiging gekregen.


Het is voor ons nog niet uitgesloten dat deze zaak de badkamer mag leveren, maar dan moeten ze een veel gunstigere prijs aanbieden! Heeft iemand tips over hoe we dit verder het beste kunnen aanpakken? Is het slim om bijvoorbeeld bij verschillende zaken producten te kopen (omdat die goedkoper of mooier zijn?) of verlies je dan recht op garantie voor de totale installatie?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer