gr
door grotepeet Mar 2, 2016 om 19:35
Huishouden & energie

Overlast van buren

Wij wonen in een oud huis met houten vloeren. Nu hebben onze buren boven ons een laminaat vloer gelegd. Waardoor wij ze twee etages lager horen lopen. Ze hebben een klein kindje wat met blokken gooit enz. Zijn zij verplicht een geluidsdempende ondervloer onder het laminaat te hebben?

1382 6 Rapporteer

getty
door getty - Mar 2, 2016 om 19:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Is er een VVE, kijk in de voorwaarden. Is het huur, dan informeren bij verhuurder.

uwjurist
door uwjurist - Mar 2, 2016 om 21:18
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Huurt u (beiden van dezelde huurder of niet?) of is het een koopwoning (dan is er een VvE neem ik aan)? Dat maakt nogal wat uit namelijk qua mogelijkheden.
Kortom als u  meer informatie geeft, is een beter advies mogelijk.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

pi
door pieterwolters - Mar 2, 2016 om 21:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Stel je overigens niet teveel voor van een geluidsdempende ondervloer in een oud pand. Geluid kan ook nog via allerlei kieren naar andere verdiepingen gaan. Het zal nooit worden als in een modern pand.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2016 om 21:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het zo erg dan dat je je boven buren hoort lopen? Of het kindje lekker hoort spelen? Als dat de enige 'geluidsoverlast' is, valt het allemaal nog wel mee. Voor mij valt dat onder de gewone leefgeluiden.

En misschien ligt er wel een goede ondervloer. Al bij de buren geweest?

uwjurist
door uwjurist - Mar 6, 2016 om 09:46
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Geeft u a.u.b. nog antwoord op mijn vragen?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

gerbera
door gerbera - Mar 6, 2016 om 11:11
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het niet helemaal volgen, Uw bovenburen hebben laminaat en een spelend kind, en u hoort dit twee etages lager. En dat kind gooit de hele dag met blokken ?. En de buren die er dan tussenin of er naast wonen, klagen die ook ? Als de woning een houten vloer heeft zal er best wel een (geluiddempende) ondervloer gebruikt zijn.  Als het werkelijk zo erg is maak dan eens een praatje met die bewoners, mogelijk zijn zij zich van geen kwaad bewust.