curious
door curious Apr 25, 2014 om 12:09
Huishouden & energie

Prijsafspraak NUON

Mijn contract wordt verlengd bij NUON en op 16-04-2014 word ik daarover gebeld door een medewerker.
1 jarig contract en de afgesproken prijzen voor gas - electra worden mij medegedeeld. Dit noteer ik in een excel, lees de prijzen die genoemd zijn terug, zodat ik zeker weet dat ik het goed verstaan heb. Mij wordt dit bevestigd.
Op een brief 17-04-2014 wordt bevestigd door NUON dat ik een verlenging heb geregeld. De in de brief genoemde prijzen wijken af van de afgesproken prijzen. Ze zijn in de brief dus hoger.
Heeft iemand dezelfde ervaringen met NUON als ik nu ?
Zelf heb ik al bij NUON opgevraagd om een toelichting op de prijzen genoemd in de brief.
Mijn vraag is alleen of er meer mensen zijn die dit is overkomen.

1006 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2014 om 12:55
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, ik zit (gelukkig) niet bij Nuon, maar kàn het zijn dat er in of exclusief btw prijzen genoemd zijn?

me
door mein33 - Apr 25, 2014 om 13:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nuon heeft u mogelijk alleen het leveringstarief gegeven zonder te vermelden dat de energiebelasting daar nog bijkomt.
Zij hanteren deze bedragen naast elkaar en voegen deze bij de definitieve offerte samen, vandaar het prijsverschil.

ro
door ron530 - Apr 25, 2014 om 14:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De kans is groot dat u een afspraak over de kale energieprijs heeft gemaakt. Die prijs staat los van alle andere kosten zoals belasting, netbeheer en btw.

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2014 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoeveel hoger?

curious
door curious - Apr 25, 2014 om 16:17
45 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 25 apr 2014, 14:09]De kans is groot dat u een afspraak over de kale energieprijs heeft gemaakt. Die prijs staat los van alle andere kosten zoals belasting, netbeheer en btw.

Inderdaad vergelijk ik de in het gesprek genoemde kale energieprijs met de kale energieprijs in de bevestigingsbrief.
De overige opslagen zijn mij bekend.

Mijn vraag is alleen of er meer mensen zijn die dit is overkomen. Deze vraag blijft :-)

ho
door hopetobehelping - Apr 25, 2014 om 16:24
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie: OT verwijderd]

het is mij nog niet overkomen bij Nuon (ook niet bij andere energie leveranciers). Ik heb een paar keer een vaste termijn contract afgesloten. Als het een groot verschil is dan zijn er waarschijnlijk kosten in de telefonische aanbieding niet vermeld.
Ik heb begrepen dat de webcare van Nuon actief is op deze site, ik verwacht dat zij u verder gaan helpen. Qua communicatie is het in ieder geval 100% zeker niet goed gegaan.

zoekster
door zoekster - Apr 25, 2014 om 16:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zit ook bij Nuon, maar heb geen aanbod van ze gehad, dus ken de problematiek niet. Misschien zou u de voicelog van het gesprek kunnen opvragen. Meestal staat daar alleen het einde van het gesprek op, niet het gedeelte waarin u wordt verleid tot een vast contract, maar het zou kunnen dat daar toch nog wat over is te vinden.

Welke prijs is u voorgehouden en wat is de prijs die in de brief stond?