th
door theopijpers Jan 22, 2014 om 12:43
Huishouden & energie

Propaan bulkgas

hoi, wij wonen in een gebied waar wij afhankelijk zijn van propaangas. bij de gasleverancier huur je de tank en bent verplicht bij hun gas af te nemen. prijzen zijn variable en verschillen 10-15 cent per consument. prijzen worden niet bekend gemaakt (leverancier zegt zolang we het niet hoeven doen we het niet)in belgie en duitsland is dit wel verplicht.
ze sluiten een contract af voor op dat moment geldende dagprijs, ben hier in 7 jaar tijds van 0,40cent naar +/- 70 cent gegaan.kan nergens anders bestellen en kan ook geen prijs afspreken voor 1 jaar .Ik betaal huur zou toch vrij gas ergens moeten mogen kopen?
iedereen die propaan gebruikt zit met dit probleem
mvgr
theo pijpers Valkenswaard

4915 2 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jan 22, 2014 om 12:49
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U zegt "ze sluiten een contract af voor de dan geldende dagprijs". Volgens mij staat in het contract dat ze het gas leveren tegen de geldende gasprijs. Ja en de gasprijs is de laatste jaren nogal gestegen. Geld ook voor huisbrandolie en aardgas. U kunt overstappen naar een andere leverancier, moet wel de tank worden vervangen.

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 23, 2014 om 16:07
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Zie hier, http://www.propaan.net/propaantank-kopen/ als u zelf een tank koopt, mag u gas kopen waar u wil, maar nu huurt u de tank wat voor een (klein)verbruiker ook het voordeligste is, begrijp ik, en dan zit u vast aan een leverancier met een vaste dagprijs.

Succes er mee.