josruiter
door josruiter Sep 11, 2012 om 14:48
Huishouden & energie

Rotte visgeur in vacht van hond

Vraag ; mijn hond is zo leuk geweest om in een rotte vis te gaan rollen.
Ik heb haar toen met honden shampoo gewassen, maar hielp niks.
Daarna met een spons doordrenkt in de azijn, in haar vacht gevreven , maar nog is de lucht er niet helemaal uit.
Het is inmiddels al 8 dagen geleden, en nog is het te ruiken.
Weet iemand raad ?

14161 8 Rapporteer

vladja
door vladja - Sep 11, 2012 om 14:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Groot pak keukenzout kopen, hond nat maken en zout vermengen met vacht. Even in laten trekken, daarna goed uitspoelen.

Helpt ook bij uien/knoflook etc. aan handen.

Vladja

zwemmer
door zwemmer - Sep 11, 2012 om 15:07
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik heb ook eens iets over insmeren met citroensap gelezen. In ieder geval zout of citroen, de hond zelf zal het niet lekker vinden.

pino123
door pino123 - Sep 11, 2012 om 15:12
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Eventueel advies inwinnen bij een hondentrimmer, misschien weten zij een oplossing.

vladja
door vladja - Sep 11, 2012 om 15:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Lees hier over een eerdere vraag over knoflooklucht aan handen, ..dat met wassen met zeep ook niet weg wilde gaan.

Vladja

ri
door rissiejjj - Sep 11, 2012 om 15:38
26 Antwoorden / 6 Vragen

Wat ook wel is helpt is Tomatenpuree, vreemd maar werkt wel.

Verder ipv Azijn, Appelazijn, zeer zure lucht, werkt tegen nare geurtjes en heeft ook goede werking tegen ongedierte, dus 2 vliegen in 1 klap. Eerst stinkt het dus even wat meer, maar als het goed is gaat de geur daarna weg...

ja
door jans2 - Sep 12, 2012 om 13:27
311 Antwoorden / 4 Vragen

Even de dierenarts bellen en vragen wat zij adviseren. Vroeger had je anti-odor, een dierenshampoo die de vreselijkste luchten verdreef, het bestaat helaas niet meer. Er is vast wel iets anders voort in de plaats gekomen.

mhofman
door mhofman - Sep 12, 2012 om 18:43
530 Antwoorden / 93 Vragen

tomatenpuree insmeren in vacht helpt. Laten inwerken en uitspoelen.Ze gebruiken het in landen waar stinkdieren zijn en een hond/kat de klos is.Echt waar!!!

josruiter
door josruiter - Sep 12, 2012 om 22:27
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi allemaal, bedankt voor de goede adviezen.
Zout lijkt mij het meest voor de hand liggen omdat ik vlak aan zee woon.
Tomaten puree ga ik ook eens uitproberen, maar dan eerst op mij zelf bv. handen, omdat m’n hond gedeeltelijk wit is.
Nogmaals bedankt voor jullie adviezen.