ve
door vera65 Dec 23, 2013 om 16:38
Huishouden & energie

Scheurtjes in bankstelkussen..

Ik heb in febr 2011 een leren bankstel gekocht
Bij levering zag ik al. dat het leer van twee kussens afwijkend was maar dat lag aan, hoe het bij de fabrikant verwerkt werd volgens de leverancier.
Na een maand, was het leer van dat betreffende kussen behoorlijk soepeler geworden en was er veel speling tussen bekleding en vulling.
De leverancier gebeld en die stuurde iemand om het probleem te bekijken.
Ook hier weer hetzelfde antwoord als bij levering
Nu zijn we twee en een half jaar verder en het leer in dat kussen begint nu te breken terwijl de andere kussens er nog prima uitzien en geen problemen opleveren.
31 dec komt weer iemand kijken naar de klacht en mijn vraag is dus....heb ik nog bepaalde rechten voor vergoeding of herstel van het kussen ?

vr gr D.C.Bosch

1935 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 23, 2013 om 17:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het wordt wel een moeilijk verhaal. Uw gebruik en verzorging van de bank gaat een belangrijke rol spelen. U had eigenlijk al eerder serieus aan de bel moeten trekken door bijv. de Geschillencommissie wonen ernaar te laten kijken, mits de verkoper daarbij was aangesloten. Het lijkt erop dat u zich bij het oordeel van de deskundige destijds heeft neergelegd.

Mag ik weten hoeveel u voor de leren bank heeft betaald en bij wie u de bank heeft gekocht?
Heeft u fabrieksgarantie op de bank en indien ja, hoe lang?

ve
door vera65 - Dec 24, 2013 om 09:30
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ons bankstel is gekocht bij Goossens meubelen in Heerlen.
De prijs was €1649 het was een actie toendertijd.
Tja, wat die expert zei, toen hij na onze eerste klacht kwam kijken, klonk aannemelijk omdat leer nu eenmaal ietsje uitzet.
Het onderhoud van ons bankstel was volgens de gebruiksaanwijzing en helemaal niet vaak nodig.
Wij zijn met ons tweetjes en allebei 65 jaar, er wordt dus normaal met het meubilair omgegaan
meestal zitten wij alleen 's avonds in de woonkamer omdat wij de pc in een ander vertrek hebben staan
Aan het onderhoud of gebruik, kan het absoluut niet liggen want anders was aan de andere bank hetzelfde probleem maar daar is niets mis mee.

vr gr Vera

gabriele
door gabriele - Dec 27, 2013 om 11:38
107 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik hier lees kan ik niet begrijpen ,ik heb ook leren bankstel van seats en zovoort weet dat het al 18 jaar oud is en nog geheel in takt en bij mij spelen e rgewoon 2 honden op! is nog niks kapot je ziet dat het gebruikt is wat logisch is ,maar nog niet aan vervanging toe was ook niet goedkoopste in florijnen maak het gewoon schoon en af en toe olie voor leder er op denk dat er toch wel meer dan die jaren die u noemt garantie op zou zijn

labren
door labren - Dec 27, 2013 om 23:05
862 Antwoorden / 0 Vragen

het ligt er natuurlijk wel aan hoe U met de meubels omgaat , als er intensief gebruik van wordt gemaakt gaat het ook sneller kapot maar helaas na 2 jaar heeft u geen garantie meer

ha
door harmes - Dec 28, 2013 om 12:53
26 Antwoorden / 2 Vragen

Dat heb je ervan, als je persé op de buitenkant van vlees wilt zitten.