ke
door kees rundvlees Aug 11, 2012 om 04:40
Huishouden & energie

Spoelbuis toilet verhogen

Ik heb een staande toiletpot op eeen inbouwreservoir aangesloten. Nu is de spoelbuis ingang van het toilet ca 4 cm hoger dan de uitgang van het inbouwreservoir. De afvoeropening is wel goed. Ik wil dusa de spoelbuis verhogen met ca 4 cm. Is hier een oplossing voor? Misschien kan Miraltje hier iets over zeggen?

2802 13 Rapporteer

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 11, 2012 om 09:30
252 Antwoorden / 68 Vragen

Een flexibele buis wellicht de oplossing voor uw probleem want anders wordt het toch wel opnieuw plaatsen van de openingen tenover elkaar?

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 11, 2012 om 09:31
252 Antwoorden / 68 Vragen

Moet natuurlijk zijn Tegeover elkaar ...sorry

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Aug 11, 2012 om 09:59
57 Antwoorden / 0 Vragen

Tegeover?
Ga je schoolgeld terug vragen!

abarth
door abarth - Aug 11, 2012 om 10:26
845 Antwoorden / 19 Vragen

Heb je je vraag hier al geplaatst? klusidee

ke
door kees rundvlees - Aug 11, 2012 om 11:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op zaterdag 11 aug 2012, 09:30]Een flexibele buis wellicht de oplossing voor uw probleem want anders wordt het toch wel opnieuw plaatsen van de openingen tenover elkaar?
Nu is het probleem dat een dergelijke flexibele buis nergens te krijgen is. Weet iemand misschien een adresje?

ai
door aiglon - Aug 11, 2012 om 11:52
56 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ga er vanuit dat dit een haakse buis is. Gamma verkoopt deze losse spoelbuizen. Als de bouwmarkt deze niet op voorraad heeft kunnen ze deze zo bestellen. Als de Gamma waar u naar toegaat deze niet op voorraad heeft en u wilt toch nog dezelfde dag de spoelbuis hebben kunnen ze kijken welke dichtbijzijnde Gamma deze wel op voorraad heeft.
Succes met de klus!

ai
door aiglon - Aug 11, 2012 om 12:05
56 Antwoorden / 10 Vragen

Even ter aanvulling zo'n 'hoekbuis' noemen ze een valpijp. U kunt natuurlijk ook telefonisch navraag doen of de Gamma bij u in de buurt de valpijp op voorraad heeft. Zo niet, dan kunnen ze kijken welke andere Gamma deze 's ochtends om 09.00 uur wel op voorraad had. Daar kunt u dan naar toe bellen of misschien doet die medewerker dat wel voor u.
Succes met de klus!

ke
door kees rundvlees - Aug 11, 2012 om 12:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aiglon schreef op zaterdag 11 aug 2012, 12:05]Even ter aanvulling zo'n 'hoekbuis' noemen ze een valpijp. U kunt natuurlijk ook telefonisch navraag doen of de Gamma bij u in de buurt de valpijp op voorraad heeft. Zo niet, dan kunnen ze kijken welke andere Gamma deze 's ochtends om 09.00 uur wel op voorraad had. Daar kunt u dan naar toe bellen of misschien doet die medewerker dat wel voor u.
Succes met de klus!

Ga ik zeker vandaag nog proberen. Hartelijk dank.

fujitsu
door fujitsu - Aug 11, 2012 om 13:21
87 Antwoorden / 60 Vragen

Dat wordt niks volgens mij, misschien lukt het wel om één en ander aan te sluiten, maar door er meer bochten in te maken, word de snelheid van water zodanig geremd, dat het closet nooit goed zal spoelen.
Met een plasje zal het nog wel lukken, maar met de grote boodschap ???

Het verschil in hoogte is 4cm volgens de vragen steller, en de diameter van de buis is dat ook, do the math !!

poltol
door poltol - Aug 11, 2012 om 13:34
3885 Antwoorden / 22 Vragen
mi
door miraltje - Aug 11, 2012 om 18:43
462 Antwoorden / 0 Vragen

wat u wilt is met het bestaande inbouw frame is niet mogelijk.

bij een standaard frame zit de valpijp gefixeerd op het frame,tevens is het materiaal van de valpiijp niet velijmbaar(PP)

er zijn montage frames van o.a wisa waarbij de hoogte wel apart te verstellen,daar hangt echter een hoger prijskaartje aan

waarom wordt er geen vrijhangend toilet geplaatst?

ke
door kees rundvlees - Aug 12, 2012 om 04:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

Vrijhangend is niet (meer) mogelijk, het is een houtskeletbouwwoning met gipsplaten wanden. Een toiletverhoogset biedt een spoelbuis met een verhoging van 2,5 cm. en de leveler een met 5 cm. ik ga dat maar eens proberen. Met het doorspoelen van de grote boodschap zal het dus waarschijnlijk (hoop ik) wel meevallen. Iedereen bedankt voor het meedenken,
Kees

mi
door miraltje - Aug 12, 2012 om 09:40
462 Antwoorden / 0 Vragen

gipsplaten zijn geen probleem,hierkan gewoon een vrijhangend toilet opgeplaatst worden.

viega heeft zogenoemde renovatieset waarbijde installateur het inbouwframe tegelklaar opleverd,deze worden bekleed met gips.

het frame is zelf dragend en ter plaatse van de pot verstevigingen,de enige voorwaarde is dat het gips rechtstreeks op het frame zit,dan is het geen enkelprobleem.

wie heeft aangegeven dat het niet mogelijk is

hier een link over het viega voorzet wand systeemlees dit maar eens.
het hout wat bij bepaalde sets geleverd word is alleen voor bevestiging van bijv.wastafels en andere accesoires