dr
door dreamworks Dec 29, 2010 om 12:29
Huishouden & energie

Storing itho climax2

als 2e cv ketel hangt hier voor de zaak een itho climax2.
De laatste tijd valt deze steeds in storing met T9 in de display.

iemand een idee wat dit is en wat er aan te doen is?

alvast bedankt

m.leunissen

1986 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 29, 2010 om 12:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Display code: F9
Omschrijving storing: VKK koppelstuk fout (indien van toepassing)
Storingsoorzaak: 41;42;67 --

Meer Info zie pagina 20

dr
door dreamworks - Dec 29, 2010 om 12:46
22 Antwoorden / 9 Vragen

Storing is T9 niet F9 en voor zover ik weet zit er zit geen vkk koppelstuk op deze ketel

stacey
door stacey - Dec 29, 2010 om 12:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Niet helemaal juist overgenomen, Bij Display code: F9 staat Storing of T9 staat Tijdelijke blokkering, staat wel bij beide hetzelfde probleem, VVK
Dus lees het nog even goed door.

de motormuis
door de motormuis - Dec 29, 2010 om 12:47
598 Antwoorden / 13 Vragen

En op pagina 29 staat info over VVK koppelstuk.

dr
door dreamworks - Dec 29, 2010 om 12:53
22 Antwoorden / 9 Vragen

bedankt voor de reactie's .ik had ook al eens gelezen in de beschrijving maar een duidelijke oplossing staat er volgens mij niet in.

de motormuis
door de motormuis - Dec 29, 2010 om 12:56
598 Antwoorden / 13 Vragen

Neem dan even contact op met het bedrijf waar het apparaat is gekocht en geef daar de storingscode door.Die weten wel wat er dan moet gebeuren.
Misschien heeft de zaak wel een onderhoudscontract met hun, dan zal de reparatie wel gratis opgelost worden.
Succes.

erik008
door erik008 - Dec 29, 2010 om 13:13
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Storing in de VKK
Zowel de ventilatie-installatie als de ketel hebben een toe- en
afvoerkanaal van en naar buiten nodig. Het koppelstuk combineert
de afvoer van de ventilatie-installatie met de toe- en afvoer van de ketel. Zo is er alleen nog een toe- en afvoerkanaal nodig voor de ventilatie-installatie.

Ik zou direct contact opnemen met een reparateur.

poltol
door poltol - Dec 29, 2010 om 14:42
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Mogelijk zit uw condensaatafvoer verstopt.
Hierdoor blijft er conswater in de ketel staan.
En dat verhindert weer een goed afvoer van de stookgassen.

Oplossing?
Haal het losse slangetje uit de afvoer.
Blaas er eens hard op, zoals een trompetspeler.
Dan duim erop en slang weer in afvoer.
Meestal loopt het condensaat dan weer goed af.

Er kan namelijk vuil in het condens zitten wat de afvoer van de ketel verstopt.
Even blazen zorgt ervoor dat het vuil[tje] van het gaatje gaat en het water er weer uit kan.

Daarna wel de sifon van de ketel, het andere pijpje met de dop erop schoon [laten] maken, want daar moet u het vuil door kwijtraken.

Succes, poltol

erik008
door erik008 - Dec 29, 2010 om 16:14
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Op de klep van de VKK zit een contact die de controle uitvoert.

Als oplossing staat er in de service manual:
Controleer de werking en de filters van de ventilatie, controleer de kabelverbinding tussen ketel en koppelstuk.