es
door estestpro Oct 11, 2011 om 16:03
Huishouden & energie

Stroombesparing

Voor de nachtelijke stroombesparing wil ik mijn computermodem d.m.v. een schakelklok uit- en inschakelen.
Heeft dit mogelijke negatieve gevolgen voor het automatisch resetten van het modem bij het inschakelen ?

2172 6 Rapporteer

bobmalooga
door bobmalooga - Oct 11, 2011 om 16:07
229 Antwoorden / 7 Vragen

Als het modem goed werkt na het uitrekken en weer terug steken van de stekker in het stopcontact, zal hij ook prima functioneren op een schakelklok.

stacey
door stacey - Oct 11, 2011 om 16:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb een stekkerblok met overbelastingsbeveiliging en aan/uit knop
voor modem en pc ed apparatuur.
Zet alles `s avonds uit en overdag weer aan, geen enkel probleem.

su
door susannef - Oct 11, 2011 om 18:00
303 Antwoorden / 9 Vragen

Mocht je een gecombineerde internet- en telefoonaansluiting hebben, houd er dan rekening mee dat ook je telefoon niet werkt als je het modem uitschakelt.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 11, 2011 om 19:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Mijn modem zit op een centraal stekkerdoos waar dus no meer apparaten op zitten met ee n bijstand functie als ik dus naar bed ga een schakelaar uit zetten en alles is stroom, de volgend ochten alles weer aan en het werk weer perfect, doe ik al sinds een jaar of 8.

vl
door vladdermuis - Oct 12, 2011 om 13:00
31 Antwoorden / 11 Vragen

Als je meerdere apparaten hebt aangesloten via een modem dan zit daar altijd een "router" tussen. Het modem is meestal van de provider, de aanbieder van de signalen voor TV, telefoon en internet. Zelf kan je via een router dan bedraad en draadloos je PC, laptop, Iphone, Ipad enz. laten communiceren. Als, zoals eerder diverse keren is aangehaald, al de bedrade apparaten inclusief router door een stekkerblok, aangesloten op een schakelklok of centrale schakelaar, zijn aangesloten dan kan je in 1 keer alles aan of uit zetten zonder gevolgen. Let op dat je eerst alle apparaten afmeldt/uitzet voordat je de "hoofdschakelaar" bedient.

reacteur
door reacteur - Oct 12, 2011 om 13:49
39 Antwoorden / 5 Vragen

Beste estestpro

Het lijkt mij in ieder geval niet handig als je telefoon en tv ook via je modem lopen.
Voor alle apparaten dienen de instellingen weer gevonden te worden. Al zou dit automatisch gebeuren, alle apparaten werken toch op vol vermogen om weer in de oude stand terug te keren. Ik geloof niet of je met schakelklokken een voordeel hebt.
Vergeet vooral niet dat ook een schakelklok stroom verbruikt welke in mijn ogen dan onnodig draait omdat je daar geen profijt van hebt, want je wilt bezuinigen.
De ruststand van apparaten verbruikt m.i. veel minder energie.
Het aloude inbelmodem gaf hierin geen probleem.