co
door connie_4804437 Nov 22, 2010 om 00:28
Huishouden & energie

Veel stroom verbruik

Hallo allemaal,

Ik heb een vakantiehuis van 70 m2 begane grond, 2 slaapkamers, Ons gezin bestaat uit alleen mijn man en mij.
Nu is hier het stroomverbruik erg hoog 4500kWh. Na overleg met Nuon hebben wij alle apparatuur vernieuwd voor A+++ echter geen verschil in verbruik, het was zelfs 150kWh hoger, oktober 2009 nogmaals overleg gehad alle verlichten veranderd in LED binnen en buiten. Wederom nu 350kWh verbruik hoger. Wij hebben hier maar 20 amp aansluiting en ik kan ook niet bv. de wasmachine, droger en verwarming aanzetten dan klapt de zekering er al uit.

De KEMA erbij geweest en deze hebben een test uitgevoerd die aangaf volgens de test dat de meter te langzaam liep en wij dus eigenlijk nog veel meer stroom had verbruikt maar dat dit niet geregistreerd is door de meter. Het betreft hier een ongeijkte meter fabricage oostblok 1959, die niet voor handelsdoeleinden gebruikt mag worden. Die meter is wel direct vervangen in feb. en in juli hadden we een totaal verbruik van een jaar 3009kWh wij helemaal blij maar het jaar erop weer hetzelfde en nog hoger 4987kWh verbruik.

De meter staat 10 meter van mijn huis in een ijzerenkast open en bloot in weer en wind en is niet toegankelijk voor ons en niet is geïsoleerd. Mijn meter zit direct tegen de zijkant aan.
Hier staat niets op standby en laptop gaat uit bij niet gebruik.

Mijn buurvrouw een oudere dame op leeftijd heeft hetzelfde probleem alleen die krijgt een verbruik van 9057 kWh verbruik. Ook andere buren met een klein chalet die ze alleen in de vakantie komen hebben dit soort verbruiken. Die hebben het vergeleken met van hun gewone huis waar sommige een 3 verdieping huis hebben en nog niet het verbruik hebben wat wij hier allemaal hebben.

Wij hebben een rechtszaak lopen erover, maar Kema gaf aan dat de meter te langzaam zou lopen, ook gaf deze meneer tegen de rechter aan dat het niet uitmaakt hoe warm of koud het wordt in de meterkast. Nu geeft de rechter ons de opdracht te komen met een specialist om het tegendeel te bewijzen..... Ik heb op internet een stuk gevonden over de testen die uitgevoerd moeten worden als er aan de hand is wat bij ons is maar dat is niet gebeurt er is 1 test van 2 minuten uitgevoerd.

Wat ons ook opvalt is dat al zetten we de led verlichting uit er toch nog heel zwak licht schijnt.

Is er iemand hier die hier verstand van heeft want wij weten het nu echt niet meer.

2503 6 Rapporteer

nb
door nbw - Nov 22, 2010 om 02:05
521 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens mij, en ik heb er helemaal al geen verstand van, moet een goede electricien in staat zijn op te sporen wat er mis is. Meters mogen en kunnen niet zoveel afwijken(Nationaal IJkwezen) dus het meerverbruik moet een andere oorzaak hebben. Uit uw verhaal wijkt het significant af van normaal. Net als uw buren. U heeft er alles aangedaan met energiezuinige apparaten iets te veranderen tevergeefs.

Ik kan maar 1 oorzaak bedenken. U en uw buren betalen de stroom voor een hennepkwekerij.

bobmalooga
door bobmalooga - Nov 22, 2010 om 08:07
229 Antwoorden / 7 Vragen

Zou als eerste beginnen met controleren of de meter ook stilstaat als alle verbruikers zijn uitgeschakeld!
Verder kan men tegenwoordig voor niet al teveel geld een digitale stroommeter verkrijgen die op de plek van 2 automaten past, zodat je eenvoudig kunt controleren hoeveel je verbruikt hebt en dat vergelijken met de meter buiten.
Een goede elektriciteitsmeter is overigens niet afhankelijk van de temperatuur, omdat het hier geen vloeistof of gas betreft maar stroom.
In het slechtste geval kan het mechaniek te zwaar lopen en dan geeft hij inderdaad juist te weinig aan.

moeder56
door moeder56 - Nov 22, 2010 om 13:33
483 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien is het raadzaam een tussenmeter te laten plaatsen daar waar de aansluiting jouw huis binnenkomt.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Nov 22, 2010 om 13:45
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Connie,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de werking van uw elektriciteitsmeter en de hoogte van uw elektriciteitsverbruik. Hierover het volgende.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Peter
Nuon Webcare

knoop4x9
door knoop4x9 - Nov 22, 2010 om 16:47
533 Antwoorden / 0 Vragen

Wat al is gesuggereerd, laat is een tussenmeter plaatsen in het huisje, je zou nuon ook nog kunnen vragen de grondkabel te laten meggeren op isolatie weerstand, van af de huidige kwh meter.

Mvrgrt Nico

co
door connie_4804437 - Nov 22, 2010 om 18:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Peter,

Wij hebben zelf geen contract met de NUON er zit een beheerder/eigenaar tussen die van de NUON de stroom betrekt en doorberekend aan ons. Deze geeft totaal geen medewerking aan ons. Wij hebben hier andere vermoedens want meneer is van beroep elektricien. Het contract nummer waaronder bekend is bij de NUON heb ik van de nuon gekregen.

U kunt mij bereiken op misaba46@gmail.com ik zal u dan mijn telefoonnummer geven om te overleggen.

Tussenmeter hebben we al geplaatst die gaf de eerste maanden (3009kWh) wel het juiste verbruik aan, de 2 jaar tot heden komt die komt niet meer overeen met die van beheerder.

Mensen allemaal bedankt.