ed
door edwin7 Jun 18, 2012 om 18:55
Huishouden & energie

Vlooien in tapijt

Mijn moeder heeft verschillende keren de honden van mijn broer's vriendin binnengehad en nu zit het onder de vlooien, ze wordt er gek en droevig van ;(. Vorige week ben ik met haar een spuitbus gaan halen om de vloerbedekking mee in te spuiten en dat werkte de eerste paar dagen goed, maar ze durft haar huiskamer bijna niet meer in. Zijn er mensen die ervaring hebben wat echt perfect werkt?

20276 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel stofzuigen en vlooienspray in de stofzuiger. Zie bron.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spuitbus is goed, de neten (vlooieneitjes) moeten vernietigd worden.

Daarnaast is het goed stofzuigen, hoogste stand, en regelmatig de stofzak verwisselen. Liefst 2 à 3 keer per dag intensief zuigen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop niet dat je deze adviezen direct opgevolgd hebt, want dan kan je opnieuw beginnen.

Als je een spuitbus koopt, let er dan op dat het voor bestrijden van vlooien en vlooienlarven is Niet zo maar een insectenspray.
Spuit het huis grondig zoals op de gebruiksaanwijzing beschreven staat. Sluit ieder vertrek als je daar gespoten hebt af. Ga na het laatste vertrek even een uurtje buiten spelen. Als je weer terug bent kan je de vertrekken luchten. GA NIET STOFZUIGEN! Dan zuig je nl het gif weer uit de vloerbedekking. Wacht hier minimaal twee dagen mee. Daarnaast is dagelijks stofzuigen en spray in de stofzuiger wel aan te bevelen.

Even iets anders. Die honden van de vriendin moeten wel stijf onder de vlooien zitten willen ze dat overgebracht hebben naar de woning van je moeder. Iedere hond heeft wel vlooien, maar die blijven niet zo maar achter na een bezoek. Een vlo zit liever op die hond dan ergens anders. Ik zou een andere bron van besmetting niet zondermeer uitsluiten.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou in de stofzuiger zelf ook een vlooienband stuk ervan opzuigen dan nog meer kans dat ze doodgaan want je weet maar nooit met die beestjes taaie rakkers.En zoals winterman al zei niet meteen na het spuiten stofzuigen.Zou de stofzakken er meteen uithalen en daarna een stukje vlooienband erin doen.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn meestal niet de vlooien zelf die achter blijven nadat de honden zijn vertrokken, maar de vlooieneitjes die van de hond afglijden. Kleine witte 'korreltjes' die je heel slecht ziet behalve op een zwarte ondergrond. Ze hebben geen hond of kat nodig om tot vlo uit te groeien. Daarom kan het zo zijn dat je pas een week nadat de hond weg is, ineens besprongen wordt door vlooien.