elvinzo
door elvinzo Aug 24, 2005 om 11:59
Huishouden & energie

Wat is het verschil tussen een gewone douchekop en een extra grote?

Ik heb bij de Gamma een extra grote douchekop gekocht waar je met z'n tweëen onder kunt staan. Maar ik vraag me af of dat niet meer water kost om eenzelfde straalvolume te krijgen. Of dat je met zo'n ding juist een slappere straal krijgt. Uitproberen kan niet, dan gaat de verpakking niet meer dicht en kan ik 'm niet ruilen.

In concreto gaat het overigens om de "Rainbow Niagara" een goedkopere variant van 19 euro compleet met ophangstang en slang. Misschien heeft iemand zo'n zelfde ding daar gekocht en er al ervaring mee? Maar ook ervaringen met andere merken hoor ik graag.

6147 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,Hier doen we het met de Rainbow van Grohe, zonder  in details te gaan,wat ons douche gedrag betref ?!Kan ik u zeggen dat het een heerlijke ervaring is vooral als de douche in de hoogste stand staat,Aangezien ik een meterstanden freak ben (ook voor het water),kan ik concluderen dat er sinds November 2004 geen verandering is ontstaan in het watergebruik.Als u dus elke douchebeurt samen gaat doen scheelt dat in het watergebruik.Dus singing in de rain!! Fred

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elvinzo, Houd er wel rekening mee ,als de Rainbow van de Gamma niet verstelbaar is naar een andere stand(straal volume) dan is het douche effect van een HARDE straal niet aanwezig. De Grohe heeft een traploze stelmogelijkheid van Massage naar Rain.Je kunt dus eventueel naar een sanitairzaak gaan voor een vergelijk,  maar aan de Grohe hangt wel een ander prijskaartje.Fred

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Houdt vooral rekening met de druk die je hebt in de waterleiding. Wanneer die niet hoog genoeg is komt er dus een slap straaltje uit. Bij sommige combi-ketels kun je dat instellen of laten doen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag FDB, Er zijn consumenten die bijvoorbeeld stoomcabines gaan plaatsen , en als de klus klaar is werkt het niet.Voor dit soort ingrepen moet je rekening houden met je warmwatervoorziening,niet voor het eenvoudig wisselen van een douchekop, FRED

ve
door verwijderd - Sep 30, 2005 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste fred, wat fdb zegt klopt inderdaad wel. Het verwarmingstoestel moet voldoende warmwater kunnen leveren om de betreffende sproeier goed te laten werken. Misschien staat er wel een minimale benodigde hoeveelheid op. Als dat niet zo is, en het blijkt dat ie niet goed werkt omdat je te weinig water hebt kun je 'm altijd terugbrengen omdat de fabrikant onvoldoende info op de verpakking heeft gezet.