je
door jeepeedewee Aug 15, 2013 om 23:25
Huishouden & energie

Wie heeft ervaring ?

Mini in the Box; Wie heeft ervaring met aankopen ? Op 10 juli koop ik iets voor ca € 37.-- en betaal direct incl verzendkosten € 2.95. Nu arriveert het pakje (15 aug) en moet ik bijna € 20.-- rembourskosten betalen aan de postbode. Is dit normaal ? Op website staat hierover niets volgens mij. Wie heeft dit eerder meegemaakt en wat ermee gedaan ?

1017 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2013 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zullen wel invoerrechten zijn.

aurora1
door aurora1 - Aug 15, 2013 om 23:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat vermoed ik ook, lees even dit (klik).

tappie
door tappie - Aug 15, 2013 om 23:52
289 Antwoorden / 82 Vragen

Eventuele extra kosten voor u kunnen zijn:
- Overschrijvingskosten,
- Paypal krediet 'upload' kosten,
- Eventuele invoerrechten die worden geheven door de douane.

Staat toch echt op de site,zijn idd invoerrechten en daar kunt u niks aan doen,behalve betalen.

empyria
door empyria - Aug 16, 2013 om 06:10
504 Antwoorden / 3 Vragen

Tot 22 euro kan je vrij invoeren vanuit landen buiten de EU.

Daarboven = invoerkosten betalen. Helaas...:-/

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2013 om 06:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En er zal vast wel iets van een specificatie van die kosten bij gezeten hebben, waar uit blijkt dat het invoerrechten zijn. Of niet?

empyria
door empyria - Aug 16, 2013 om 10:06
504 Antwoorden / 3 Vragen

Nahhh... niet echt.

De pakketbode staat aan je deur met een acceptgirokaartje of je even cash wil betalen.
Eerder mag ie het niet afgeven. Het zijn geen rembourskosten.
Als je daarna op internet je pakketgevens (met track en trace nummer) gaat nakijken staat daar wel dat het om invoerkosten gaat.
Specificatie? Nee.

empyria
door empyria - Aug 16, 2013 om 10:19
504 Antwoorden / 3 Vragen

http://www.invoercalculator.nl/

vliegenderob
door vliegenderob - Sep 9, 2013 om 21:34
292 Antwoorden / 1 Vragen

dat zou dan 90% invoerrechten zijn, lijkt mij erg stug

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2013 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er komt ook nog btw bij en niet alleen invoerrechten, maar ook inklaringskosten.