chrbakker
door chrbakker Feb 28, 2013 om 01:18
Huishouden & energie

Wie helpt me aan de juiste importeur zonnepanelen?

Op woensdag 20 februari 2013 kreeg ik op mijn vraag"zelf zonnepanelen maken" van: tot15karakters, dat bij bepaalde importeurs goede panelen te koop zijn voor ongeveer € 160,00.
M A A R graag wil het adres van deze importeur 's
Wil tot15karakters of iemand anders mij helpen????

468 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 02:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je had dit ook verder kunnen gaan op de eerder gestelde vraag en was een nieuwe topic in dezen overbodig geweest.

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het aanbod van zonnepanelen is een oerwoud. Vaak misleiding. Offertes lijkt de oplossing, maar dat is het absoluut niet. Want ze kunnen je van alles op de mouw spelden en in de maag splitsen. Men biedt op het oog panelen heel goedkoop aan, maar bij goedkope panelen en complete systemen zitten vele adders onder het gras. Kijk naar het merk van de panelen en naar de Wattpiek. U kunt de efficiënte nagaan op http://sroeco.com/solar/table/ . Goedkoop is vaak duurkoop.

Na het doorspitten van vele sites kwam als voordeligste in prijs uit de bus Canadian Solar 250 Wattpiek (efficiënte 15,54%). Kijk bij de complete systemen vooral naar de omvormer. Daar zitten grote verschillen in. Als een bedrijf u Omninx i.p.v. SMA Sunnyboy aanbied komen zij met een offerte die € 300 á € 400 goedkoper is dan bij de betere Sunnyboy.

Kijk ook uit met de installatieprijs. Want meestal hebt u een extra groep die in uw meterkast en de meterkast zit verder van de panelen dan in de offerte en dus duurder dan in de offerte. etc Vaak staat er een indicatieprijs die achteraf veel duurder kan zijn. Conclusie offertes lijken de oplossing in het oerwoud, maar leiden vaak naar het verkeerde pad.

Wat de eventuele importheffing op Chinese panelen gaat doen, is in nevelen gehuld.