La
door Lamstraal Apr 18, 2020 om 20:44
Vakantie & reizen

Als je hebt geboekt voor een heel seizoen op de camping maar tenslotte kun..

Als je hebt geboekt voor een heel seizoen (van april t/m eind september) op een camping maar tenslotte kunnen we inmiddels geen gebruik maken van het voorseizoen...  moeten we dan dan alsnog voor het gehele seizoen betalen of een gedeelte?

1756 8 Rapporteer

me
door mein33 - Apr 18, 2020 om 20:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Is de clamping gesloten dan, de meeste zijn nl. gewoon open.
Je kunt alleen, op last van de Overheid, geen gebruik maken van de faciliteiten !
Voor de campinghouder is dit een zaak van overmacht en ook een lamstraal zal volledig motten dokken, of de campinghouder moet gedeeltelijke coulance willen bieden.

La
door Lamstraal Apr 18, 2020 om 21:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Camping is helaas gesloten... Brabant!
Dat is het ook "overmacht". Heel vervelend voor ze. Maar met ons gezin zijn wij meer in het voorseizoen aanwezig als de maanden augustus en september. Dus deze vakantie zal kort voor ons zijn terwijl we wel voor een langere tijd betalen. Het is zelfs voor ons nog niet duidelijk wanneer we ubberhaupt welkom zijn.

panter22
door panter22 Apr 19, 2020 om 08:12
6599 Antwoorden / Vragen

In augustus en september vehuur je de caravan?

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 18, 2020 om 20:55
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lamstraal ,

Lees hier veelgestelde vragen ANWB , klik op de rode regel .

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-de-camping/coronavirus-gevolgen-voor-vakantie-en-camping-in-nederland

La
door Lamstraal Apr 18, 2020 om 21:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor versturen van de link... daar staan de juiste vragen en antwoorden bij. Thx

marita5
door marita5 Apr 18, 2020 om 21:34
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

rj
door rjw - Apr 18, 2020 om 21:06
3294 Antwoorden / 5 Vragen

De kosten zullen gebaseerd zijn op een gemiddeld aantal dagen dat mensen daar verblijven (voor bekostiging van de faciliteiten). Misschien gaan mensen in de 2e helft van het seizoen wel twee keer zo vaak naar de camping.

La
door Lamstraal - Apr 18, 2020 om 21:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees op de site van ANWB die ik via de link van Maritas heb ontvangen het volgende:

Ik heb een vaste staplaats op een camping. Nu heeft de campingeigenaar de camping gesloten. Heb ik recht op terugbetaling van een deel van mijn stageld?

Je betaalt stageld voor het gehele jaar. Als je nu een bepaalde (langere) tijd geen gebruik kan maken van de plaats, dan is een restitutie voor een redelijk bedrag gerechtvaardigd. Neem contact op met de ondernemer en bespreek de mogelijkheden.

Tr
door Trostomaat Apr 18, 2020 om 21:24
239 Antwoorden / Vragen

En heeft uw campingeigenaar de camping gesloten?

La
door Lamstraal Apr 18, 2020 om 21:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

De camping heeft besloten om het toeristisch gedeelte van hun camping gesloten te houden. Dit betekent concreet dat ze op 1 april NIET open gaan en helaas de opening van het kampeerseizoen tot nader bericht uitstellen

ne
door neodutchio - Apr 19, 2020 om 08:05
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Neem eens contact op met de camping. Met contact weet je wat de campingeigenaar voor oplossing biedt. Het kan zijn dat hij uit zichzelf een bepaald bedrag terug geeft, of het kan zijn dat het anders opgelost wordt. Echter zal een definitieve oplossing pas komen als de camping weer volledig open kan. Ze gaan immers niet per dag of week u geld uitkeren als ze nog dicht zijn.
Het is best leuk om te weten wat normaal gesproken je rechten zijn, maar deze kunt u nu toch nog niet halen.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2020 om 10:20
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik maak uit uw vraag op dat de camping is gesloten en mogelijk de campingeigenaar zich zal beroepen op overmacht.
Zie ook deze info als aanvulling op hetgeen al door de juridische afdeling van de ANWB wordt gegeven:
Annulering corona: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/ en naast deze info is er nog veel meer.

De kwestie is hier datt u in beginsel recht heeft op geld terug maar zich nu wel de situatie zich voordoet dat als veel mensen die door de virussitustie gedupeerd zijn dat gaan doen een faillissement van de campinghouder niet is uitgesloten en er dan niets meer of in ieder geval zeer weinig te halen zal zijn.

Zo u gebruik zou maken van uw recht op geld terug dan zal een rechter de aspecten overmacht en billijkheid in overweging nemen en bovendien is er nu sprake van het feit dat dit soort procedures geen prioriteit hebben.
Indien de campinghouder lid is van RECRON ius deze info ook van belang: https://www.hiswarecron.nl/actueel/corona-helpdesk/meest-gestelde-vragen

Wat verwacht de campinghouder van u? Heeft die al om betaling gevraagd?

marita5
door marita5 - Apr 19, 2020 om 10:45
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@lamstraal ,

Ik huur een vaste staanplaats op een camping. Moet ik voor het hele jaar betalen?

Moet uw campingeigenaar de camping sluiten en hebt u al betaald voor een vaste periode? Vaak is nog niet duidelijk hoelang de camping dicht is. Is dit wel duidelijk? Dan kunt u de kosten terugvragen voor de periode dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de camping. Soms heeft de campingeigenaar al kosten voor u gemaakt. Het kan redelijk zijn als deze kosten voor uw rekening blijven. Kijk in de voorwaarden van uw camping en neem contact op met de campingeigenaar. Probeer samen tot een oplossing te komen.

Moet u op dit moment betalen voor een periode waarin de camping (deels) dicht is? Dan mag u de kosten voor deze periode in mindering brengen op het totaalbedrag. Neem hierover eerst contact op met de campingeigenaar. Mogelijk kunt u in overleg samen tot een mooie oplossing komen.

Bron : ACM Consuwijzer