Als je hebt geboekt voor een heel seizoen op de camping maar tenslotte kun..
Als je hebt geboekt voor een heel seizoen (van april t/m eind september) op een camping maar tenslotte kunnen we inmiddels geen gebruik maken van het voorseizoen... moeten we dan dan alsnog voor het gehele seizoen betalen of een gedeelte?
Is de clamping gesloten dan, de meeste zijn nl. gewoon open.
Je kunt alleen, op last van de Overheid, geen gebruik maken van de faciliteiten !
Voor de campinghouder is dit een zaak van overmacht en ook een lamstraal zal volledig motten dokken, of de campinghouder moet gedeeltelijke coulance willen bieden.
Camping is helaas gesloten... Brabant!
Dat is het ook "overmacht". Heel vervelend voor ze. Maar met ons gezin zijn wij meer in het voorseizoen aanwezig als de maanden augustus en september. Dus deze vakantie zal kort voor ons zijn terwijl we wel voor een langere tijd betalen. Het is zelfs voor ons nog niet duidelijk wanneer we ubberhaupt welkom zijn.
In augustus en september vehuur je de caravan?
Topantwoord
Hallo Lamstraal ,
Lees hier veelgestelde vragen ANWB , klik op de rode regel .
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-de-camping/coronavirus-gevolgen-voor-vakantie-en-camping-in-nederland
Bedankt voor versturen van de link... daar staan de juiste vragen en antwoorden bij. Thx
Graag gedaan .
De kosten zullen gebaseerd zijn op een gemiddeld aantal dagen dat mensen daar verblijven (voor bekostiging van de faciliteiten). Misschien gaan mensen in de 2e helft van het seizoen wel twee keer zo vaak naar de camping.
Ik lees op de site van ANWB die ik via de link van Maritas heb ontvangen het volgende:
Ik heb een vaste staplaats op een camping. Nu heeft de campingeigenaar de camping gesloten. Heb ik recht op terugbetaling van een deel van mijn stageld?
En heeft uw campingeigenaar de camping gesloten?
De camping heeft besloten om het toeristisch gedeelte van hun camping gesloten te houden. Dit betekent concreet dat ze op 1 april NIET open gaan en helaas de opening van het kampeerseizoen tot nader bericht uitstellen
Neem eens contact op met de camping. Met contact weet je wat de campingeigenaar voor oplossing biedt. Het kan zijn dat hij uit zichzelf een bepaald bedrag terug geeft, of het kan zijn dat het anders opgelost wordt. Echter zal een definitieve oplossing pas komen als de camping weer volledig open kan. Ze gaan immers niet per dag of week u geld uitkeren als ze nog dicht zijn.
Het is best leuk om te weten wat normaal gesproken je rechten zijn, maar deze kunt u nu toch nog niet halen.
Topantwoord
Ik maak uit uw vraag op dat de camping is gesloten en mogelijk de campingeigenaar zich zal beroepen op overmacht.
Zie ook deze info als aanvulling op hetgeen al door de juridische afdeling van de ANWB wordt gegeven:
Annulering corona: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/ en naast deze info is er nog veel meer.
De kwestie is hier datt u in beginsel recht heeft op geld terug maar zich nu wel de situatie zich voordoet dat als veel mensen die door de virussitustie gedupeerd zijn dat gaan doen een faillissement van de campinghouder niet is uitgesloten en er dan niets meer of in ieder geval zeer weinig te halen zal zijn.
Zo u gebruik zou maken van uw recht op geld terug dan zal een rechter de aspecten overmacht en billijkheid in overweging nemen en bovendien is er nu sprake van het feit dat dit soort procedures geen prioriteit hebben.
Indien de campinghouder lid is van RECRON ius deze info ook van belang: https://www.hiswarecron.nl/actueel/corona-helpdesk/meest-gestelde-vragen
Wat verwacht de campinghouder van u? Heeft die al om betaling gevraagd?
@lamstraal ,
Ik huur een vaste staanplaats op een camping. Moet ik voor het hele jaar betalen?
Moet uw campingeigenaar de camping sluiten en hebt u al betaald voor een vaste periode? Vaak is nog niet duidelijk hoelang de camping dicht is. Is dit wel duidelijk? Dan kunt u de kosten terugvragen voor de periode dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de camping. Soms heeft de campingeigenaar al kosten voor u gemaakt. Het kan redelijk zijn als deze kosten voor uw rekening blijven. Kijk in de voorwaarden van uw camping en neem contact op met de campingeigenaar. Probeer samen tot een oplossing te komen.
Moet u op dit moment betalen voor een periode waarin de camping (deels) dicht is? Dan mag u de kosten voor deze periode in mindering brengen op het totaalbedrag. Neem hierover eerst contact op met de campingeigenaar. Mogelijk kunt u in overleg samen tot een mooie oplossing komen.
Bron : ACM Consuwijzer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer