Autohuur ineens goedkoper
Wij hebben in mei een auto via D-reizen laten boeken bij Sunny Cars omdat het mijzelf niet lukte. Nu echter is diezelfde auto 300 euro goedkoper in huur geworden. D-reizen zegt hier niks aan te kunnen doen, maar ik vind het nogal een fors bedrag. Mag D-reizen weigeren dit niet aan te passen?
ja hoor dat mogen ze. U bent akkoorrd gegaan met de hogere prijs.
U heeft accoord gegeven voor de prijs bij boeken. Ergo, als de prijs veranderd in uw voor of nadeel, pech. Dit is uw contract. Het enige wat u kunt proberen is een coulance verzoek, dit is geen verplichting.
1) Waarom kon u zelf niet een reservering maken?
2) Heeft u een reserveringsnummer van Sunnycars?
3) Heeft u al contact opgenomen met Sunnycars zelf https://www.sunnycars.nl/contact/
U kunt bij Sunncars uw reservering annuleren en een nieuwe reservering doen
ik weet niet waarom dat niet lukte, ik kon helemaal doorklikken, maar bij het betalen ging het steeds mis. Daarom heb ik D-reizen gebeld en gevraagd dit te boeken. Dat deden ze. Ja ik heb Sunny Cars ook gebeld, maar die verwijzen me terug naar D-reizen omdat het via hen is geboekt.
Het is een kwestie van vraag en aanbod. Hoe meer vraag, hoe hoger het bedrag. Hoe minder vraag, hoe lager. En last minute kunnen de prijzen ook nog wel eens schelen.
Wettelijk is het heel simpel. U bent akkoord gegaan met de prijs en die staat ook in de overeenkomst. Wat de prijzen op een later moment doen is niet van belang.
Gelukkig maar ook, want als de auto nu €300 duurder was geweest had u ook niet willen bijbetalen.
U sluit een overeenkomst met een afgesproken prijs. Geen idee waar u het mee vergelijkt maar afspraak is afspraak inclusief die prijs.
Je had het bij Hornbach kunnen afsluiten die passen zelfs na verkoopdatum aan maar D-reizen niet. Je sluit op een moment iets af en klaar. 300 euro goedkoper is zeker wat. Wat als het duurder was geworden ook laten aanpassen? Jij kijkt in jou voordeel en D-reizen ook.
Ja, dat mag D reizen weigeren. ZElfs als ze dit wel voor u zouden kunnen veranderen. U heeft een overeenkomst gesloten, u heeft dus aangegeven tevreden te zijn met de prijs.
Ze kunnen vragen wat ze willen. Op het moment dat er een contract overeenkomst is getekend is dat rechtsgeldig. Daarna kun je nog een beroep doen op een colance regeling. D-reizen zelf heeft ook een contract, overeenkomst en kennelijk dat bedrag (300) ook aan de verhururder betaald. De vraag is dan ook wie betaald D-reizen haar kosten v.w.b. afgedragen gelden welke zij al c.f. de haar zijnde overeenkomst met autoverhuurder??? Zal op een andere manier uitleggen. Je gaat naar de supermarkt, koopt daar tomaten voor 3,50 de kilo, vervolgens een dag later kost die zelfde kilo vanwege een aabieding 2,-- euro. Moet de super je dan 1,50 terug betalen??? De op die dag geldende 3,50 heb je overeenkomst gesloten tegen die prijs te kopen.
Ja dat mag. U bent namelijk akkoord gegaan met de voorwaarden zoals D-reizen deze heeft voorgelegd. U hebt hen de opdracht gegund. Helaas.
Volgende keer toch echt proberen zelf te boeken, desnoods via contact met Sunnycars of hulp te vragen van iemand in uw omgeving. Sunnycars is een prima bedrijf en als u rechtstreeks boekt hebben ze gunstige voorwaarden, waaronder het kosteloos annuleren tot 48 uur van tevoren.
U bent akkoord gegaan met de prijs van de huurauto, dus dat wordt lastig. Bij het huren van een auto wisselt de prijs bovendien sterk door vraag en aanbod net als bij vakanties. Dat zou een reden kunnen zijn. Sinds corona is het huren van een auto ook stukken duurder geworden. Hier staan nog wat handige auto huren tips voor als je op vakantie een auto wilt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer