Bagage niet op schiphol
Geachte medewerker,
Afgelopen vrijdag ben ik teruggekomen uit Jemen. Mijn rugzak niet. Deze kwam zondag. Het eerste deel van de terugreis, Seyun Cairo, deed ik met de maatschappij Yemenia. De rest via Doha met Qatar Airways.
Ik werd dus zondag morgen opgebeld door Swissport (020 795 2700/2400, ams.mybag@swissport.nl of .com). Zij vertelden mij, dat Qatar Airways de bagage niet thuis wil laten bezorgen, omdat het eerste deel met een andere maatschappij was gegaan. Het is niet bekend, waar het fout was gegaan. Ik heb contact gezocht met Qatar Airways (amsllqr@qatarairways.com, +974 4023 000 via de app), maar nog niets vernomen. Vele malen is bagage van mij in het verleden niet aangekomen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Mag een vliegtuigmaatschappij maar zo beslissen?
Wat zijn mijn rechten?
Bedankt alvast voor de moeite, die u heeft genomen.
Een vriendelijke groet.
Henk Vinke
Heb je dan bij Qatar Airways geboekt of bij die andere maatschappij?
Alles over je rechten kan je overigens hier lezen: consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/klacht/bagage-te-laat-kapot-kwijt-na-een-vlucht...
Voor zover ik weet is het thuis bezorgen (of naar een andere verblijfplaats) van lost luggage een extra service van een luchtvaartmaatschappij, geen recht.
Vermoedelijk bij de 1e fout gegaan,
de nr2 heeft dit de volgende dag voor jou meegenomen.
De nr 1 moet deze bij jou bezorgen maar geen persoon op Schiphol voor dit te regelen.
De Nr2 gaat geen kosten maken voor andermans fouten.
Jammer maar nu zelf maar ophalen.
Dat is risico van bij 2 firma's een ticket kopen.
Ik zou maar heel snel naar Schiphol gaan om die rugzak op te halen voordat die nog meer een eigen leven gaat leiden en u het ding straks kwijt bent.
De schuld van wat?
Er is altijd kans op vertraging, controle of tekort personeel, net als later landen.
Als je een Taxi op tijd bestelde of met vluchtnummer?
De schiphol taxi die ik wel eens nam is vertraging ongeacht oorzaak nooit probleem geweest.
Meestal stond deze klaar, soms even wachten want ook file op de A4 is mogelijk.
Tussen landen en bagage hebben zit wel vaker veel tijd.
Express taxi nooit gehoord en lees eerst de voorwaarden voor je iets boekte.
Blijkbaar zijn we al zover dat we bij een tegenslag eerst kijken wie we de schuld kunnen geven. Dat wordt nog wat als je een keer echt iets vreselijks meemaakt in het leven.
Je hebt toch niet zelf 9 uur gevlogen? Dat lijkt me inderdaad vermoeiend. Maar je mag gerust mij de schuld geven, hoor.
Je hebt geen garantie dat de bagage binnen een half uur van de band rolt.
Blijft de taxi niet wachten, dan kun je 2 dingen doen.
Naar huis zonder bagage en deze later ophalen.
Of wachten en de taxi missen.
As you all noteced that my Dutch isn't perfect, and that made 5 reactions to my initial comment, all I wanted to say that if I wanted to review my experience who should I blame? is it Schiphol Airport or Transavia?
I know that some times luggage can be delayed, but this was different, the indications on Schiphol App and on the flight arrival screen was all wrong, no one was there to explain the situation, so according to Schiphol App the baggage was already on the band, but we had to wait for another hour extra.
as for the booked taxi, the driver was tracking our flight accordingly, and he was on time, schiphol taxi drivers rely on Schiphol App for flight updates. but when the app gives wrong timing or not updating, in our case driver thought our luggage already arrived (according to Schiphol App) while we were still waiting. really 5 star taxi service
Dit is een Nederlands forum. Dus graag in het Nederlands. En dit forum is niet om te klagen en te zeuren, daar zijn we niet voor.
Wij hier lossen overigens niet vertraagde vluchten op, doen niet aan het zoeken naar bagage van anderen.
Ik wil overigens wel de schuld delen met @sprietje.
Als u niet tegen vertragingen e.d. kunt, kunt u maar beter niet reizen.
Maar waarom kaapt u een oud topic van april, bijna een half jaar geleden, van een ander? Dat ging toch niet over u? U kunt toch zelf een nieuw topic beginnen?
De terugreis is door Qatar Airways uitgevoerd dus is die maatschappij ook verantwoordelijk voor uw bagage. Als Qatar Airways het beleid heeft dat u uw bagage zelf dient af te halen dan valt aan dat beleid niet te tornen want u bent met de algemene voorwaarden akkoord gegaan. De meest handige manier is de bagage zelf afhalen en bij een volgende vliegreis goed op te letten of uw bagage op de juiste manier gelabeld wordt.
Denk dat de tS na 4½ maand de bagage inmiddels wel in het bezit heeft☺
Heel dom van mij ik heb niet op de eerste plaatsing datum gelet.
Geeft niet, er was u nog iemand voor die zijn ongenoegen hier kwijt moest en daardoor de ouwe meuk naar voren haalde..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer