Vliegtuigmaatschapijen die boekingen annuleren!
Beste Mensen,
Afgelopen oktober hadden wij een vlucht geboekt naar Manchester om PSV aan het werk te zien.
Nadat wij een boekings bevestiging hadden gekregen van de vluchtmaatschappij kregen wij een dag later te horen dat vanwege de drukte onze boeking er niet door was gekomen. Wegens de drukte waren de prijzen natuurlijk de dag erna alweer gestegn naar absurde hoogtes.
Deze week gingen we vol goede moed zitten voor de loting, toen Atletico Madrid uit de koker kwam waren hebben we direct weer geboekt.
Maar nadat we geen bevestiging kregen hebben we maar eens gebeld, de medewerker zei dat hij niet met zekerheid kon zeggen of we op de vlucht zaten maar er zou een passend alternatief aan worden geboden. De volgende dag kregen wij het passend alternatief aangeboden om maarliefst € 146 euro per persoon bij te betalen. De vlucht kosten per persoon €150, dus het is bijna het dubbele. Hier gaan wij natuurlijk niet mee akkoord.
Tevens zegt de maatschappij dat wij nu 3-4 dagen moeten wachten tot wij ons geld weer terug krijgen. Dit vind ik helemaal absurd!
Nu is mijn vraag, kunnen die vliegtuigmaatschappijen gewoon onze boeking annuleren. Zonder ook maar even de moeite te nemen om te bellen of een echt passend alternatief te geven. Twee keer hadden we het geld al overgemaakt en twee keer zeiden ze dat er een update of storing was.
Met vriendelijke groet
Niels
Topantwoord
Ja, dat kunnen ze. Er is geen wettelijke verplichting om klantvriendelijk te zijn. Het is alleen maar handig voor het bedrijf zelf om klantvriendelijk te zijn, zodat klanten terug blijven komen. Ik neem aan dat jij niet meer bij deze maatschappij gaat boeken.
Ik vind niet dat dit met klantvriendelijkheid heeft te maken. Ik vind het niet kunnen dat ze ons geld niet meteen terug geven, en dat ze melden een passend alternatief aan te bieden. Als ik dan denk aan een passend alternatief dan denk ik niet aan het dubbele vragen!
Er spelen hier vele zaken een rol, beschikbare stoelen, drukte en gewildheid. (denk even aan kerst arrengementen, die zijn ook duurder als in maart .......)
anderzijds: Ik vind het niet kunnen dat ze ons geld niet meteen terug geven Binnen 3, 4 dagen is vrijwel direct, u bent niet hun enige klant.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer