Khareem
door Khareem Oct 10, 2023 om 15:42
Vakantie & reizen

Booking.com die beloftes en afspraken niet na komt

Op 7 september ging ik naar New York en was ik van plan om te verblijven in het "Merit Hotel". Na een lange vlucht verlangden mijn vriend en ik ernaar om te rusten in ons hotel, alleen om bij aankomst te ontdekken dat het was veranderd in een daklozenopvang zonder voorafgaande kennisgeving van dit feit...

De medewerkers daar waren niet erg behulpzaam. Ze gaven een nummer van "de manager" dat je moest bellen. Ten eerste, ik ben in New York voor 5 dagen, ik heb een Nederlandse simkaart en bellen vanuit de Verenigde Staten zal belachelijk duur zijn. Nou, ze konden ook niet bellen, dus had ik geen andere keuze.

Omdat ik dit allemaal via booking.com had geboekt, besloot ik in plaats daarvan hen te bellen en de situatie uit te leggen. Na heen en weer te hebben gegaan, boden ze me een oplossing aan, een oplossing die verder weg was van mijn oorspronkelijke hotel. Bedenk wel, ik had 5 dagen, en van deze 5 dagen bracht ik al de eerste door met bellen met booking.com gedurende 4 uur. Ik zei, ik kan deze oplossing niet accepteren. Ik heb in de buurt van Times Square geboekt om een reden, dus als je me een oplossing aanbiedt, moet deze wat zijn? In de buurt van Times Square... ja, het was nu een last-minute boeking, de prijzen voor hotels in de buurt van Times Square zouden duurder zijn. We concludeerden dat dit aan booking.com lag, gelukkig.

Ik heb andere hotels gecontroleerd, er was een optie bij Paramount Hotel, dus ik nam weer contact op met booking.com om letterlijk te vragen of het okay was als ik dit hotel boekte en wat ze zouden doen met de kosten. Ze moest het met haar manager van booking.com controleren, maar toen ze terugkwam, zei ze dat de kosten van het nieuwe hotel zouden worden gedekt, evenals de kosten van mijn telefoonrekening voor het bellen met booking.com. Ik hoefde alleen de factuur op te sturen.

Dus na nog eens 4 uur, is het nu 's avonds, boeken we het Paramount Hotel. Verheugd om eindelijk te kunnen rusten, hebben we daar een geweldige tijd gehad. Ik stuurde mijn factuurgegevens door en verwachtte dat alles zou worden afgehandeld zoals afgesproken na 4 uur van heen en weer communiceren.

Een maand later zijn mijn kosten voor het Paramount Hotel nog steeds niet terugbetaald. De kosten van mijn telefoonrekening voor het bellen met booking.com zijn ook niet terugbetaald.

Het sturen van e-mails levert sporadische antwoorden op. Bellen met hen leidt alleen maar tot de conclusie "je moet een e-mail sturen", om vervolgens geen antwoord of wat dan ook te ontvangen.

Nu hebben ze het over een terugbetaling van 25 euro voor het prijsverschil van het hotel. Dit is echter aanzienlijk lager dan het daadwerkelijke prijsverschil.

Ik voel me bedrogen en in de steek gelaten door booking.com. Ik heb zelfs een filmpje waarin ik in gesprek ben met de booking.com medewerker op 7 september. Hierin doet zij de toezegingen voor de afspraken.

Wat kan ik nu nog in hemelsnaam doen?

4295 6 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 10, 2023 om 15:46
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Even reeël gezien, er kan natuurlijk altijd een fout gemaakt worden bij het hotel. Hoe je IEDEREEN zeker kan bereiken, lukt echt niet 100%.

Khareem
door Khareem Oct 10, 2023 om 16:01
Antwoorden / 1 Vragen

Het feit dat ik niet ben bereikt is een punt apart. Het gaat er om dat ik het verschil dat ik heb moeten betalen voor het hotel zoals afgesproken refunded krijg.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 10, 2023 om 15:51
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Khareem ,

De voorwaarden :

3. Als u inwoner van de Europese Economische Ruimte bent en niet tevreden bent met de manier waarop we met uw klacht omgaan, kunt u mogelijk een klacht indienen via het platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR) van de Europese Commissie (ec.europa.eu/odr). Het hangt er van af waar uw klacht over ging:

  • als het over een accommodatie, vlucht of attractie ging, kunt u dat ODR-platform gebruiken

Khareem
door Khareem Oct 10, 2023 om 16:02
Antwoorden / 1 Vragen

dankje! ga ik direct mee aan de slag.

marita5
door marita5 Oct 10, 2023 om 16:02
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 10, 2023 om 21:52
2119 Antwoorden / Vragen

De grote vraag blijft voor mij altijd welke rol vervult Booking nou, wat mag je van ze verwachten als er problemen zijn of anders gezegd waar kun je ze nou precies verantwoordelijk voor stellen. Ik ga er maar vanuit dat Booking nergens verantwoordelijk voor is behalve de prijs.

mo
door mof - Oct 11, 2023 om 18:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Naar de rechter ....

rj
door rjw - Oct 12, 2023 om 08:40
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Tip voor de volgende keer: niet vooraf betalen. Dan kan je ter plekke gewoon wat anders uitzoeken. Kan ook via de booking.com app, of vergelijkbare apps. En neem een roaming SIM.