Centerpacs boekt zelf huisje om zonder melding of akkoord?
Hoi!
Mijn zus heeft een kindercottage geboekt bij CP. Alleen heeft CP dit zonder melding of vraag omgezet naar een normaal huisje.
Mijn zus heeft echter wel betaald voor het kindercottage en voor de voorkeursligging.
Nu ging zij inchecken en blijkt het dat ze een ander huisje heeft en dit helaas geen kindercottage is, alleen mijn zus heeft een tweeling van 2 waarvan er 1 slaapwandelt. u begrijpt, uit een normaal 1 persoonsbed zou zij dus vallen. om deze reden heeft mijn zus een kindercottage geboekt.
Mijn zus heeft CP gebeld en die geven aan niets te kunnen doen, ze moest maar mailen. Daar krijgt zij ook geen reactie op.
Ik ben benieuwd wat haar rechten zijn? Mag CP dit zomaar omzetten, en nu heeft ze daar boven op ook nog eens teveel betaald.
Heeft iemand tips? we vertrekken over 1 week.
Geachte Ivana,
U heeft nog een week om te klagen.
Is de boeking op papier?
Print het uit als het online geboekt is.
Ik raad u aan om uw klacht op papier te zetten en aangetekend te sturen naar het hoofdkantoor van Centerparcs.
Maak een kopie voor uzelf.
Als het kan vandaag nog.
Als je iets hebt geboekt en betaald kan een bedrijf dat niet zomaar vervangen door iets anders. Ik neem aan dat alles zwart op wit staat dus zeg maar tegen Centerparcs dat u niet komt als ze niet leveren wat afgesproken en dat u uw geld terug wil. Schakel uw rechtsbijstand in als u die heeft en zoek alvast uit bij welke geschillencommissie u terecht kan.
U kunt nog even de spambox nazien of een bericht van CP daarin terecht is gekomen.
Deze hebben wij inderdaad ook gecontroleerd. (ze hadden bij mij het zelfde gedaan, alleen heb ik wel een soort gelijk huisje gehad, ook zonder melding of iets dergelijks)
Hallo Ivana1991 ,
Algemene verkoopvoorwaarden Centerparcs ,
18. Klachten
Ondanks alle zorgvuldigheid van Center Parcs kan het voorkomen dat u een gerechtvaardigde klacht
heeft. Deze klacht dient u ter plaatse en direct aan de parkleiding voor te leggen om de leiding in de
gelegenheid te stellen e.e.a. onmiddellijk op te lossen. Mocht de klacht niet naar tevredenheid worden
afgehandeld, dan heeft u tot uiterlijk 1 maand na vertrek uit het park de gelegenheid de klacht
schriftelijk in te dienen via https://centerparcs.nl/klacht of per post aan Center Parcs, Afdeling Guest
Relations, Postbus 5199, 2900 ED Capelle a/d IJssel. Mocht ook dit niet tot een bevredigende oplossing
leiden, dan heeft u bij een verblijf in al onze parken tot uiterlijk 3 maanden na vertrek uit het park de
gelegenheid de klacht te laten behandelen door de Geschillencommissie Recreatie, Postbus 90600, 2509
LP Den Haag, https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/recreatie (telefoon 070-
3105310). De beslissing van deze commissie heeft de kracht van bindend advies .
Neem contact op met Consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Is er ongeboekt naar een normaal huisje, of hebben de huisjes nieuwe nummers gekregen? Ik weet van een aantal parken dat ze aan het verbouwen zijn en huisjes verplaats zijn.
echt omgeboekt. ook bevestigd door CP zelf.
Heeft je zus bij de boeking geschreven dat ze perse een kindercottage wilde omdat haar kind slaapwandelt?
Heeft je zus wel een bevestiging gekregen:
We sturen binnen 30 minuten een boekingsbevestiging naar je e-mailadres. Je kunt de gegevens en factuur van je reservering bekijken door in te loggen op je persoonlijke omgeving in Mijn Center Parcs of in de Center Parcs-app. Houd er rekening mee dat je geen informatie over je boeking per post zult ontvangen.
https://www.centerparcs.nl/nl-nl/faq
Ik zie in de algemene voorwaarden niets staan over wijziging van de boeking.
Hoe kan dat nou dat ze geen bericht heeft gehad?
https://photo.centerparcs.com/pdf/CGV/Algemene-verkoopvoorwaarden-Center-Parcs-NL.pdf
Waarom zou ze moeten opgeven waarom ze dit type huisje heeft geboekt?
Het hoeft niet perse. Maar nu er kennelijk iets aan de hand is bij CP en de huisjes zijn omgeboekt, dan had CP er rekening mee kunnen houden. Nu moet ts achteraf vertellen waarom en nu is er een probleem.
Als dit is gegaan zoals u heeft beschreven dan mag dat natuurlijk niet. Uw zus kan de overeenkomst ontbinden op grond van non-conformiteit. Doe het schriftelijk en verzoek om een schriftelijke reactie binnen 7 dagen. U kunt de juridische weg bewandelen, dat duurt vaak erg lang, u kunt ook voor de wat wat agressievere benadering kiezen en dat is via facebook, twitter, klachtenkompas, klacht.nl enz, klagen. Openbaar klagen op online platformen dus en veel klagen. Degene die het hardste roept wordt het beste gehoord, de woestijnnomaden weten daar alles van. Ook vertellen dat u op het Kassaforum staat en dat u de belbus zult inschakelen als dit niet naar tevredenheid wordt opgelost. Staan ze weer met hun staart tussen de benen met een bos bloemen. O ja, de vakantieman is ook nog een mogelijkheid.
Succes!
ja, annuleren en geld terug eisen, zij veranderen de voorwaarden en dan mag u kosteloos annuleren....
Tuurlijk, gelijk eisen en ruziemaken. Je kunt het ook gewoon vragen, tenzij je de verhuftering van de maatschappij wel gaaf vindt natuurlijk.
lees de OP even RJW, dan lees je dat er gebeld en gemaild is en dat CP geen kant op wil, dan heb je weinig mogelijkheden meer op....
Ik zit even te kijken op de centerparcs site en zoals ik het zie is het enige verschil tussen een gewone cottage en een kindercottage dat de kinderkamer er meer als een kinderkamer uit ziet en dat er wat speelgoed is (waarvan je je af moet vragen of je je kinderen met speelgoed wilt laten spelen waar anderen ik weet niet wat mee hebben gedaan). Het stapelbed op de kinderkamer beveiligt niet tegen slaapwandelen. En als het om een babybedje gaat kan je altijd vragen of ze er eentje neer willen zetten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer