re
door renelebens Sep 28, 2016 om 22:03
Vakantie & reizen
Ervaring met PremiumKiosk?

Pakket is binnen 3 dagen retour verzonden aan PremiumKiosk. Zoon wist niet eens dat hij iets besteld had.
Er is een melding ontvangen dat de gegevens bij PremiumKiosk binnen zijn en z.s.m. zouden worden verwerkt.
Krijg nu plotseling een tweede herinnering (eerste nooit ontvangen!) met dreiging inzet incassobureau.
Telefoongesprek wordt door zeer onvriendelijke en zelfs dreigende medewerker plotseling beeindigd als ze met hun werkwijze (agressieve verkoop, facturen blijven zenden, incassobureau inschakelen, wachttijd van 28 minuten aan de telefoon) wordt geconfronteerd. Vervolgens mail verzonden (nog geen antwoord retour).
Wie heeft ervaring? Hoe verder aangepakt? Staat PremiumKiosk in algemeen negatief bekend?

3397 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet meer reageren op die club, gewoon links laten liggen, niet meer bellen, niet meer mailen. Houden er een louche werkwijze op na. Ook eventueel straks het zogenaamde incassobureautje compleet negeren.

Tik op Google Premium Kiosk in, en lees daar eens.

In het vervolg dergelijke telefoontjes direct afkappen.

Zeg dat ook tegen uw zoon. Niet meer klikken op reclames op Facebook en dergelijke. Dat voorkomt deze problemen.

re
door renelebens - Sep 28, 2016 om 23:05
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je! Zullen eens ff afwachten. Ik zie wel hier en daar op internet (overal dus!) negatieve en gelijke ervaringen. Facebook-actie zou wellicht kunnen helpen dit soort praktijken te verminderen?

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weet u wat die praktijken zou verminderen? Als men niet overal op klikt en zijn gegevens invult. Dan stopt het vanzelf.

Ma
door MaartjeEllenB - Aug 2, 2017 om 11:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nu blijkt dat als je toch hebt betaald je je geld terug kunt krijgen.

"Wilt u zeker zijn dat u geen ongewenste spullen koopt bij een telefonische verkoop? Dan is het goed om de tijd te nemen voor het gesprek en de juiste vragen te stellen. Om u daarbij te helpen heeft Consuwijzer een handige vragenlijst opgesteld.

Heeft u toch betaald, dan kunt u nog steeds uw geld terug krijgen. Consuwijzer heeft hiervoor een standaard ontbindingsbrief voor opgesteld. Wilt u  niet meer gebeld worden door telefonische verkopers? Meld u dan aan voor het bel-me-niet Register. MAX Ombudsman Jeanine Janssen heeft nog enkele tips.

Groeten van MAX nam ook contact op met de incassobureaus Centraal Invorderings Bureau (CIB) en Stichting Mempay waar PremiumKiosk mee werkt. Zij laten beiden weten geschrokken te zijn van de wijze waarop PremiumKiosk te werkt gaat en grote waarde te hechten aan de woorden van de ACM en beëindigen de samenwerking met PremiumKiosk per direct.

Dit onderwerp is besproken in Groeten van MAX op 3 juli 2017."

https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/reizen-verkeer/premiumkiosk/

Nu heb ik van een familielid die jurist is begrepen dat omdat het bedrijf vaak van naam veranderd het nog lastig kan zijn, maar volgens hem is er een soort hoofdbedrijf: Baden Beheer BV en dat kan je vinden op Drimble en bij de KvK.