Heeft online inchecken zin bij Arkefly? Kosten 6 pp enkele reis
We zijn in geen jaren met het vliegtuig op vakantie geweest en krijgen nu de gelegenheid online in te checken bij Arkefly tegen vergoeding van 24 euro (heen en terug, 2 personen). Je kunt dus een stoel vooraf reserveren. Mijn vraag is doet iedereen dat en als ik het niet doe dan loop ik het risico dat we niet naast elkaar zitten in het vliegtuig. Of doet niemand dit? (en vinden het net als ik zonde van het geld)
Als u geen stoelen reserveerd loopt u inderdaad het risico dat u niet naast elkaar kunt zitten.
Het grote voordeel van online inchecken is ook dat u op de luchthaven direct uw bagage af kunt geven en niet in een lange rij voor de incheckbalie hoeft te staan. U bent immers al ingecheckt. Daarbij heeft u dus het voordeel van stoelkeuze. Maar let op: dat is dus alleen voor de heenreis. De terugreis moet apart gedaan worden, vanaf (meestal) 24 uur voor terugreis. Daarvoor moet u dan op uw bestemming even een computer met printer zoeken, in een internetcafe of in uw hotel b.v. Ik zou het zeker doen als ik u was, en mijn ervaring is dat steeds meer mensen het doen.
Als extra service zou ik het op prijs stellen, maar de prijzen voor het reserveren van een stoel varieren, op een wat langere vlucht kan die prijs voor een enkele reis zelfs 100 euro zijn; en dan nog ben je niet 100% zeker van die stoel, je kan net voor je reis nog te horwn krijgen dat het helaas niet door kan gaan om wat voor reden dan ook; je geld krijg je volgens de info dan wel terug. Verder vind ik het de spuigaten uitlopen wat maatschappijen durven te vragen voor drankjes/snacks aan boord, en dan ook nog onder de sjieke naam 'a la carte'.Ik vlieg dit jaar voor het eerst met arkefly, en het valt mij op dat zij echt heel veel aanbieden tegen extra betaling, niet alleen de stoel maar ook qua warme maaltijd (reserveren) en entertainment pakket.... vroeger had je bij een reis de maaltijd en drankjes inbegrepen, vers gezette koffie kan ik me ook herinneren op reizen naar Egypte; nu kost een papieren bekertje nescafe rond de drie euro! Echt van de zotte, een aanbieding noemen ze het als je voor je kind een pakje sap en een kleinverpakking cheesedippers voor 4,50 euro kan kopen....Vraag me toch af of ze die prijzen hadden durven vragen als we nog steeds guldens hadden gehad ipv euros...maar ach,velen zullen wel vinden dat ik zeur en 'je bent op vakantie, relax een beetje'....dus dat proberen we dan maar. En nog één ding, als nou bijna iedereen online incheckt zal die rij op het vliegveld bij de incheckbalie ook wel meevallen, bespaar ik daar in ieder geval al aardig op, hahaha.
Ook wilde ik eigenlijk nog wel vermelden dat het absurd is dat er voor echt voor van alles vastgestelde regeltjes en (arbo)wetten zijn (en deze ook over de jaren aangepast worden) en dat er ondanks dat de mensen steeds langer worden (zeker de nederlanders) de ruimte die je met je vliegtuigstoel hebt al sinds jaar en dag belachelijk weinig is.Je zit dus met je knieen vast in de stoel voor je, buiten het gevaar voor trombose ook niet echt comfortabel... een stoel met (iets)meer ruimte kost je extra en buiten dat zijn deze ook beperkt en de stoelen bij de nooduitgang niet voor iedereen mogelijk. Dit zou echt bij wet veranderd moeten worden, want de vliegtuigmaatschappijen gaan mijns inziends dit dus echt niet vrijwillig doen aangezien het ze een paar rijen stoelen (dus inkomsten) gaat kosten of de ticketprijzen flink omhoog gaan gooien.
@duckie007 U haalt een vraag naar voren van 2 maanden geleden. Daarnaast gaat u geheel aan de vraagstelling van TS voorbij, die gaat nl. alleen over de kosten van het reserveren. Voor uw eigen opmerkingen kunt u beter een discussie opstarten.
Op uw opmerking over de stoelen bij de nooduitgang wil ik nog wel even reageren. Het is logisch dat die niet voor iedereen mogelijk zijn, omdat je wanneer je daar zit in staat moet zijn om anderen in noodsituaties te helpen het vliegtuig te verlaten. Helaas kan niet iedereen dat...
Mijn vraag is inderdaad inmiddels 2 maanden oud. Ik heb niet vantevoren ingeschecked. Als je een dag vantevoren kijkt, zie je op welke stoel je komt te zitten. Je kunt tegen betaling de heen en terugreis inchecken en dan ben je dus 24 euro kwijt met zijn tweetjes. Op Schiphol bleek bijna niemand dit gedaan te hebben en ook bij zo'n zuil lukt inchecken prima. Dus dat geld in onze zak gehouden. En wat de kosten in het vliegtuig betreft. Wij hebben ons krentenbolletje opgegeten en een kopje koffie genomen. Inderdaad tegen een absurde prijs maar op Schiphol is het net zo duur allemaal. Jammer dat je nog steeds geen flesje drinken mag meenemen want anders had ik dat ook beslist gedaan.
Ik had wel van te voren ingecheckt en op schiphol was de balie waar je je bagage moest afgegeven "bemand" door een zeeeeer langzame dame, die tussendoor ook nog wegliep om iets na te vragen.
De gewone balie was een stuk rustiger, dus ik zal niet meer van te voren inchecken, is geen garantie dat het sneller gaat.
Stoelen reserveren heb ik ook gedaan, dat was wel fijn,
Er waren families die niet bij elkaar konden zitten.
Misschien is het niet nodig als je met 2 bent,maar met meer personen is het wel een stuk zekerder.
En voor een volgende keer Janine, je kan wél drinken in het vliegtuig meenemen, zolang je het op Schiphol hebt gekocht en hebt laten verzegelen.
Nog steeds voor een idiote prijs maar zeker goedkoper als in het vliegtuig.
De vraag kan wel 'al' twee maanden oud zijn maar aangezien er nog dagelijks mensen vliegen en dus soms met deze vraag zitten blijft het actueel.De rest van mijn verhaal is dan wel niet direct over stoelreservering maar hangt in mijn ogen nauw samen met de hedendaagse 'service' van de maatschappijen. Dan nog het feit dat alle berichten behalve die van susanne dan een duim omlaag krijgen...erg flauw, krijg haast het idee dat er hier iemand bij zo'n maatschappij werkzaam is en alleen de positieve kanten van reserveren wil lezen op zo'n forum.
Er zijn hier nu eenmaal mensen die kicken op het "rode duimen drukken".
Tja, ieder zijn lol.
Oeps, zou me dit weer een duim opleveren..................
Even voor de slechtdenkenden op dit forum: ik ben niet de rode duimendrukker en ben ook niet werkzaam bij Arkefly of enige andere luchtvaartmaatschappij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer