so
door somethinels Apr 10, 2015 om 13:09
Vakantie & reizen

Koffer van Oad

Ik heb bij Oad een reis geboekt naar Corsica. Ik vond de prijs aan de hoge kant maar toen kwam ineens de aktie van een gratis koffer als je een reis boekt. Bij die aanbieding zie het plaatje van een grote gele koffer.
Wat schetst nu mijn verbazing krijg ik gisteren het kleinste van het kleinste koffertje "handbagage" in de kleur donkerrood van het merk Princess. Ik voel met tocht behoorlijk in de maling genomen. Zou ik nog van deze reis af kunnen zien?
Alvast bedankt voor de reacties!

941 24 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2015 om 13:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=somethinels schreef op vrijdag 10 apr 2015, 13:09]Ik heb bij Oad een reis geboekt naar Corsica. Zou ik nog van deze reis af kunnen zien?
Alvast bedankt voor de reacties!

U had al geboekt voor de koffertjes reclame begon, dus moest u in de eerste plaats al eigen koffer gebruiken. Daarna kreeg u de kleinste van allerlei koffertjes aangeboden: is toch mooi meegenomen? Zou ik nog van deze reis af kunnen zien ? Ja, hoor, u betaalt gewoon de annuleringskosten, als u die annuleringsverzekering hebt/had.

so
door somethinels - Apr 10, 2015 om 13:29
5 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb niet voor die tijd geboekt. Ik heb tijdens de aktieweken geboekt. Dus niks lekker meegenomen, gewoon belazerd. En ik denk niet dat mijn annuleringsverzekering hiermee akkoord gaat.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

..... als u die annuleringsverzekering hebt/had. .....
Dit heeft natuurlijk niets met een annuleringsverzekering te maken!

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo somethinels,

Je wilt van een reis afzien omdat je niet het - in jouw ogen - juiste koffertje krijgt? Tja.....

En nee, je kunt niet zomaar een reis cancellen. Daar zitten kosten aan verbonden.
En die zijn denk ik hoger dan de prijs van zo'n koffer(tje).
Kijk maar eens in je boekingsvoorwaarden.

Zie trouwens op de site geen koffertje staan.
Blijkbaar is dat als 'verrassing' ná een boeking?

Blijkbaar is het plaatje van de grote gele Oad-koffer (maar staat er nergens dat je DIE koffer krijgt).

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 13:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=somethinels schreef op vrijdag 10 apr 2015, 13:29]En ik denk niet dat mijn annuleringsverzekering hiermee akkoord gaat.

Nee, dat doen ze zéker niet. ;-)

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2015 om 13:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Afmetingen zie ik bij die koffer niet staan klik hier, een plaatje van een travellerkoffer van Princess vind ik er qua formaat niet echt anders uitzien: klik hier.

di
door digioma - Apr 10, 2015 om 15:00
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dit verzin je toch niet... je boekt een reis naar Corsica omdat je daar naar toe wilt (lijkt mij) en omdat het gratis koffertje je niet bevalt wil je annuleren...
Ik ben ooit vroeger naar Corsica geweest en zou willen dat ik het geld had om nog een keertje te kunnen gaan... ongelofelijk mooi eiland. Dus niet zeuren en genieten.

ro
door ron530 - Apr 10, 2015 om 15:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als een cadeautje die je er "gratis" bijkrijgt al een reden is om de reis te cancelen zijn we toch wel erg triest bezig lijkt me.

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2015 om 15:47
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@edrick3, geen idee, hoe heet dat dan als je een annulerings ??? (iets) hebt afgesloten? O.T. Wij hadden vroeger altijd een doorlopende reis - en annulerings verzekering, fout onthouden? Sorry dan aan de T.S.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 10 apr 2015, 15:47]@edrick3, geen idee, hoe heet dat dan als je een annulerings ??? (iets) hebt afgesloten? O.T. Wij hadden vroeger altijd een doorlopende reis - en annulerings verzekering, fout onthouden? Sorry dan aan de T.S.

OT
Je kunt wel een annuleringsverzekering hebben afgesloten, maar dat betekent niet dat je zomaar kunt annuleren en dat die verzekering dat dan vergoed.

Annuleringsverzekering: wanneer heb je die nodig?

Er kan altijd iets gebeuren waardoor je jouw reis moet annuleren. De reisorganisatie brengt je hiervoor kosten in rekening. De annuleringsverzekering vergoedt deze kosten.

In de polisvoorwaarden van je annuleringsverzekering staat om welke redenen je een reis mag annuleren. Deze kunnen verschillen per verzekeraar, maar meestal vallen hier de volgende redenen onder:

overlijden of ernstige ziekte van jezelf of een naast familielid
medisch noodzakelijke ingreep die jij, jouw partner of kind moet ondergaan
overlijden of ernstig ziek worden van de persoon bij wie je zou verblijven
complicaties bij een zwangerschap
echtscheiding
onverwachts een huurwoning krijgen aangeboden
ernstige schade aan jouw huis of bedrijf
onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband
aangaan van een nieuw dienstverband na werkloosheid
onverwacht niet krijgen van een noodzakelijk visum
diefstal of uitval van het voertuig waarmee je op reis zou gaan (binnen 30 dagen voor vertrek)
onverwachts een herexamen in je eindexamenjaar
ernstige beschadiging van het vakantieverblijf
een reisgenoot annuleert jullie vakantie
(Bron:Independer)

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2015 om 16:34
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, toch goed. Ik bedoelde mijn antwoord ook sarcastisch, eerlijk gezegd omdat de TS vroeg of hij nog van deze reis af kon zien. Vandaar mijn laconieke antwoord: ja hoor, enz.

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2015 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik voel met toch behoorlijk in de maling genomen. Zou ik nog van deze reis af kunnen zien?......

Je kan altijd van een reis af zien. Van een reis gratis af zien, is een ander verhaal. Vind je het zelf niet nogal belachelijk om vanwege een koffertje een reis af te zeggen?

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2015 om 17:44
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 17:29].......Ik voel met toch behoorlijk in de maling genomen. Zou ik nog van deze reis af kunnen zien?......

Je kan altijd van een reis af zien. Van een reis gratis af zien, is een ander verhaal. Vind je het zelf niet nogal belachelijk om vanwege een koffertje een reis af te zeggen?

Zoals al geschreven, het was sarcastisch bedoeld, maar ik werd in de war gebracht door antwoord van edrick3 dat het niets met annuleringsverzekering te maken zou hebben. (Haha, word nog beloond met groen ook). Achteraf toch wel, op kosten van TS natuurlijk. Wat je schrijft: te bezopen om daar ook maar over te denken om een reis te annuleren. Daarom schreef ik immers ook: je hebt toch al je eigen koffer. Maar goed, is kennelijk mijnerzijds een misverstand.

ho
door hopetobehelping - Apr 10, 2015 om 17:59
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste somethinels,

u heeft uw reis geboekt en dan zit u er aan vast.
Mochten er omstandigheden optreden waardoor uw annuleringsverzekering hier dekking voor geeft dan kunt u uiteraard annuleren. In het algemeen betekent dat dat er iets gebeurd in uw leven wat u liever niet wilt.
U laten verleiden tot het boeken van een vakantie door een foto van een koffer, zo zal het vast niet precies verlopen zijn.

Wens u een hele fijne vakantie op Corsica.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

OT
.....het niets met annuleringsverzekering te maken zou hebben.. Achteraf toch wel, op kosten van TS natuurlijk. ....
Volgens mij begrijp je het nog steeds niet.
Je kunt wel annuleren, maar dat heeft NIETS met een afgesloten annuleringsverzekering van doen.
Die betaalt NIETS uit als je zomaar annuleert.

I rest my case

me
door mein33 - Apr 10, 2015 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=somethinels schreef op vrijdag 10 apr 2015, 13:09]Ik heb bij Oad een reis geboekt naar Corsica. Ik vond de prijs aan de hoge kant maar toen kwam ineens de aktie van een gratis koffer als je een reis boekt. Bij die aanbieding zie het plaatje van een grote gele koffer.
Wat schetst nu mijn verbazing krijg ik gisteren het kleinste van het kleinste koffertje "handbagage" in de kleur donkerrood van het merk Princess. Ik voel met tocht behoorlijk in de maling genomen. Zou ik nog van deze reis af kunnen zien?
Alvast bedankt voor de reacties!

Omdat u een koffer(tje) kreeg bij het boeken van een reis heeft u deze reis, die u eigenlijk te duur vond, geboekt.
Deze reclame campagne van Oad heeft precies met u gedaan wat de bedoeling hiervan was, nl klanten met een cadeautje (die ze zelf ruimschoots betalen) over de streep trekken.
En nu valt het cadeautje tegen en wilt u gaan annuleren, maar daar heeft u een annuleringsverzekering voor nodig.
Maar het staat als een paal boven water dat een tegenvallend cadeautje geen reden is voor de annuleringsverzekering is om tot annulering van de reis over te gaan.
U bent niet in de maling genomen maar u heeft u zelf in de maling genomen door een te dure reis te boeken vanwege een cadeautje.
Er blijft u niets anders dan van deze vakantie te gaan genieten en uw te dure reis niet te laten vergallen door een te klein, nutteloos, onzinnig en overbodig koffertje.
Ondanks deze enorme tegenvaller toch een prettige vakantie.

door 1953 - Apr 10, 2015 om 18:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Misleiding!

me
door mein33 - Apr 10, 2015 om 18:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 18:15]Misleiding!

Of hebzucht ??

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2015 om 19:19
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 18:02]
Volgens mij begrijp je het nog steeds niet.
Je kunt wel annuleren, maar dat heeft NIETS met een afgesloten annuleringsverzekering van doen.
Die betaalt NIETS uit als je zomaar annuleert.

I rest my case

Nou, u hoeft "case niet te resten"; ik begrijp het verdomd goed, heb ik toch ook geschreven dat ie dat zelf moet betalen. Ik schrijf NERGENS dat hij NIETS moet betalen, integendeel. Ik schreef dat hij NATUURLIJK kan annuleren, nogmaals, sarcastisch. Als u niet kan lezen hoe dit bedoelt is, tja, vandaar natuurlijk uw enorm lange (overbodige) uitleg, speciaal voor mensen zoals ik!

door 1953 - Apr 10, 2015 om 21:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 18:36][quote=1953 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 18:15]Misleiding!

Of hebzucht ??

Zo zou u dat ook kunnen redeneren.

pi
door pieterwolters - Apr 10, 2015 om 21:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 18:36][quote=1953 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 18:15]Misleiding!

Of hebzucht ??

Het woord "gratis" activeert bij heel veel mensen inderdaad het hebzuchtgen en zorgt daarnaast voor een verregaande staat van waanvoorstellingen.

gerbera
door gerbera - Apr 10, 2015 om 22:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Beste somethinels, ik denk dat er een misverstand is. U heeft nml betaald voor de koffer en krijgt daar de reis gratis bij. Dus bent u een boffer met zo'n koffer.

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2015 om 22:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Op Radar TV wil hij boeken; hier heeft hij al geboekt. Denk dat ie en de reis en de koffer gratis wil. Wie niet? ?

door 1953 - Apr 11, 2015 om 02:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De huidige actie is nu € 50 korting! Het koffertje van ... is uit!